Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä terveellinen tupakan tilalle?

Vierailija
04.07.2026 |

Onko ehdotuksia millä terveellisellä tai vähemmän epäterveellisellä syötävällä korvaisi tupakoinnin rentouttavat hetket? Joku syötävä mitä voisi kuljettaa laukussa mukana ja söisi tupakan polton sijasta, kun pitää tauon.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana. Moni tuttu on lopettanut porkkanalla. Aina kun tekee mieli tupakkia niin syö vaan porkkanan. Näyttää saatanan tyhmältä terassilla kaljoitellessa, mutta toimii.

Tai jos seksin jälkeen alkaa nakertamaan porkkanaa 

Vierailija
42/57 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuska, nikotiinipussit, nikotiinipurkka..

Nikotiinivalmisteet ovat terveellisempiä, kun polttaminen. Etsi mikä sopii sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis

Vierailija
44/57 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kynä tai vastaava keikkumaan siihen suupieleen, jos tekee mieli tupakkaa. Opettele tekemään sillä vaikka temppuja ilman käsiä.

Vierailija
45/57 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuudesta pääsee eroon muutamassa viikossa. Isompi ongelma on, mitä tekee silloin, kun aiemmin olisi käynyt tupakalla. Ei sitä tupakkaakkaan koskaan syödä, joten mitään syömistä ei tarvitse sen tilalle. Kun yli 10 vuotta sitten lopetin tupakoinnin, olin onneksi jo etätöissä. Kun tuli aika pitää röökitauko, menin laittamaan pyykit koneeseen. Seuraavalla röökitauolla ripustin ne kuivumaan.  Työpäivän jälkeen lähdin sitten vaikka viemään koiraa ylimääräiselle lenkille tai jotain muuta vastaavaa. Ikkunoiden pesukin on ihan hyvä vaihtoehto. Tai vaikka imurointi tai pölyjen pyyhkiminen. 

Juu. Huono tapa ja tekeminenhän kuuluu hyvällä tavalla ja tekemisellä korvata. Jos korvaa huonon tekemisen ja tavan sillä, että esim. syö jotain tupakointitapansa sijaan, ne ei oikein ole toistensa vastapareja.

Vierailija
46/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuudesta pääsee eroon muutamassa viikossa. Isompi ongelma on, mitä tekee silloin, kun aiemmin olisi käynyt tupakalla. Ei sitä tupakkaakkaan koskaan syödä, joten mitään syömistä ei tarvitse sen tilalle. Kun yli 10 vuotta sitten lopetin tupakoinnin, olin onneksi jo etätöissä. Kun tuli aika pitää röökitauko, menin laittamaan pyykit koneeseen. Seuraavalla röökitauolla ripustin ne kuivumaan.  Työpäivän jälkeen lähdin sitten vaikka viemään koiraa ylimääräiselle lenkille tai jotain muuta vastaavaa. Ikkunoiden pesukin on ihan hyvä vaihtoehto. Tai vaikka imurointi tai pölyjen pyyhkiminen. 

Kuulostaa kurjuuden maksimoimiselta. Itse juuri kotitöiden jälkeen ottaisin tauon pihalla tupakkaa poltellen. Joku terveellinen syötävä tai ehkä juoma voisi toimia sen sijasta.

Vierailija
47/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysharjoitukset. Röökiä vetäessä myös hengitys muuttuu, esim tietoinen boksihengitys tekee saman. 

Lopetin seitsemän vuotta sitten. Ja juu, mullakin tekee edelleen silloin tällöin kovin mieli röökiä, onneksi pelkään kovin lekureita niin auttaa.

Vierailija
48/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syö nikotiini purkkaa ja siirtyy sitten normi purukumiin. Tärkeää on rikkoa se tupakalle meno tapariippuvuus.

Vierailija
49/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että ootte heikkoja. Mä vaan päätin että nyt en osta enää tupakkaa ja vähän aikaa joutuu kärsiin hermot kireellä mut sitten se unohtuu. 

Vierailija
50/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä pidä korvata millään syötävällä,vaan tavoilla

Vierailija
51/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitolipastillit tai -purkka. 

Vierailija
52/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että ootte heikkoja. Mä vaan päätin että nyt en osta enää tupakkaa ja vähän aikaa joutuu kärsiin hermot kireellä mut sitten se unohtuu. 

Riippuvuuksia on vahvempia ja heikompia. Ihmisellä on heikkouksiakin, se kuuluu ihmisyyteen. Itse lopetin 4 vuotta sitten. Nyt en enää muista miksi poltin, mutta jos kävelen tupakoitsijan ohi, haistelen kyllä ne tupakan hajut. Ei tee mieli ostaa tupakkaa kuitenkaan. Söin ihan tavallista purkkaa kun lopetin ja syön vieläkin..

Vierailija
53/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuuksia on vahvempia ja heikompia. Ihmisellä on heikkouksiakin, se kuuluu ihmisyyteen. Itse lopetin 4 vuotta sitten. Nyt en enää muista miksi poltin, mutta jos kävelen tupakoitsijan ohi, haistelen kyllä ne tupakan hajut. Ei tee mieli ostaa tupakkaa kuitenkaan. Söin ihan tavallista purkkaa kun lopetin ja syön vieläkin..

Ei vaan ihmiset on heikompia.

Vierailija
54/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha lässyttää ettei pysty lopettaa, kyllä pystyy jos tarpeeksi haluaa.

Vierailija
55/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ihmiset on heikompia.

Sinä saat ajatella niin, minä en ajattele. Tupakasta pääsee kyllä eroon helposti, jos vain haluaa. Toisilla on vahvempi motivaatio kuin toisilla.

Vierailija
56/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sitä pidä korvata millään syötävällä,vaan tavoilla

Millä tavoilla? Itselle kyllä syöminen toimii. Esim muutama salmiakki jotka imeskelen rauhassa.

Vierailija
57/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha lässyttää ettei pysty lopettaa, kyllä pystyy jos tarpeeksi haluaa.

Kuka tässä mitään on lässyttänyt muu kuin sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän