Jos joku roikkuu vasemmalla kaistalla motarilla ajaen hitaasti, riskeeraatko sakot ohittamalla oikealta
Oletetaan että vasemmalla kaistalla roikkuja ei tajua vaihtaa oikealle
Ei bussikaistaa tms ohitukseen oikeuttavaa seikkaa
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
100 alueella saa ajaa 80. Te jotka menette oikealta ohi ohitatte vasenta ajavan. Ei saa ohittaa ellei se kaista oo viitoitettu eri paikkaan ku oikee. Eikä saa vaihtaa kaistaa pelkästään ohituksen vuoksi
nää ei oo mitään mun mielipiteitä vaan laki
Jos tekee koukkauksen oikean kaistan kautta, se on kiellettyä. Mutta jos edellisen ohituksensa jälkeen palaa oikealle kaistalle, niin kuin kuuluukin, ja jatkaa hidastelijan ohi jonkin matkaa eteen päin, poliisi tuskin siihen puuttuu, kunhan nopeus ei ole törkeästi yli rajoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelläni ajava poliisauto ohitti kerran oikealta vasemmalla kaistalla hitaammin ajavan. Ohitin poliisin perässä, eivät sakottaneet sen enempää minua kuin sitä matelijaakaan.
Poliiseilla on järki päässä toisin kuin täällä kiukuttelevalla palstaincelillä jonka mielestä laki korvaa terveen järjen.
Tai poliisilla oli työvuoro päättymässä tai sitten olivat menossa johonkin muuhun tehtävään eikä kiinnostanut/ollut aikaa jäädä sakottamaan ketään.
Tuskinpa vain. Kyllä poliiseilla on suhteellisuudentaju toisin kuin palstainceleillä.
Oikealle ja matka jatkuu. Ei se ole ohitus kun en palaa urvelon eteen
Vierailija kirjoitti:
Ketään vasemmalla hinaavaa torspoa jää odottelemaan vaan oikealta ohi. Oli laki mikä hyvänsä
Koko kirjoitus huutaa BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI BMW AUDI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelläni ajava poliisauto ohitti kerran oikealta vasemmalla kaistalla hitaammin ajavan. Ohitin poliisin perässä, eivät sakottaneet sen enempää minua kuin sitä matelijaakaan.
Poliiseilla on järki päässä toisin kuin täällä kiukuttelevalla palstaincelillä jonka mielestä laki korvaa terveen järjen.
Mistä löysit palstaincelin/incelannin korrelaation tähän kysymykseen? Luultavasti myös hetero/homo/lesbo/BTGLMBGTSQRWS tyypit osuu samaan kategoriaan?
Siis mitä??? Saako joku tuota selvää?
Tämä lienee parodia LGBTQ porukasta, koska incelit mainittu. Vaatii melkoista typeryyttä naittaa AP:n avaukseen joku tietty ryhmä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ketään vasemmalla hinaavaa torspoa jää odottelemaan vaan oikealta ohi. Oli laki mikä hyvänsä
Minä minä ensin!
Mieluummin vältän onnettomuuden. Oikealta ohitus on iso riski jos urpo vaihtaa sille puolelle. Kun vasemmalla nussuttaa, niin ei ole luotettavimpia kuljettajia ratissa.
Ei se ole ohitus, jos liikennevirta kulkee oikealla kaistalla kovempaa kuin vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime viikolla tällainen valkoisella mersun pakettiautolla vittuileva mikkihiiri sattui kohdalle joka ajoi alinopeutta moottoritien ohituskaistalla.
Nää ei ymmärrä, että joku voi ajaa perässä ja antaa pataan sitten, kun pysähtyvät. Liian moni mikkihiiri isottelee autossa, kun luulee olevansa turvassa.
Sulla on juuri oikea asenne liikenteeseen. Pataan vaan.
Mäkin Vetelen mummoja ja Pappoja pataan useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryn oikealle kaistalle, sillä en ole ohittamassa (koska en pääse ohi).
Vauhtini kuljettaa minut edemmäs kuin vasemmalla kaistalla hidasteleva ja sitten vain vaihdan kaistaa ihan normaalisti hitaampaa varoen.
Tostahan siis teoriassa voi saada kunnon rapsut. Kaistaa ei saa vaihtaa oikealle ohitustarkoituksessa
Siinähän onkin melkoinen haaste syyttäjälle osoittaa että vaihdoin kaistaa ohittamistarkoituksessa, enkä siksi että ohittaminen oli mahdotonta jolloin on tieliikennelain mukaan ajettava oikeanpuoleista kaistaa.
Vierailija kirjoitti:
100 alueella saa ajaa 80. Te jotka menette oikealta ohi ohitatte vasenta ajavan. Ei saa ohittaa ellei se kaista oo viitoitettu eri paikkaan ku oikee. Eikä saa vaihtaa kaistaa pelkästään ohituksen vuoksi
nää ei oo mitään mun mielipiteitä vaan laki
Höpö höpö. Jos oikealla kaistalla jono liikkuu nopeammin kuin vasemmalla, ohi saa ajaa. Laki.
Mulla on kojelautakamera, jos se auttaa siinä asiassa et menen oikealta ohi,koska toinen on ajanut kilometritolkulla ohituskaistalla tukkeena vaikkei ketään aja oikealla ja on ollu kilometritolkulla aikaa ja paikkaa vaihtaa kaistaa.
sähköautolla on hyvä välillä kouluttaa näitä liian hitaasti ohittavia. ajaa vaan siinä vieressä niin ettei siitä pääse ohi ennen kuin vauhti on tarpeeksi kova. onnistuu se polttiksellakin mutta pitää olla enemmän accelerationia kuin tavallisessa takavedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska jos sanoo miten laki menee niin suurin osa ihmisistä, kuten et sinäkään, osaa erottaa faktoja mielipiteistä. Pitäis pystyy pitää kahta ristiriitaista asiaa totena tai ymmärtää kahta eri logiikkaa (laki ja käytäntö) mut te v a j a k i t ette pysty siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nää ei oo mitään mun mielipiteitä vaan lakiHöpö höpö. Jos oikealla kaistalla jono liikkuu nopeammin kuin vasemmalla, ohi saa ajaa. Laki.
Niin se on silloin laillista mutta just näistä tilanteista ei puhuttu vaan niistä missä se ei ole laillista höpö höpö sulle nöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nää ei oo mitään mun mielipiteitä vaan lakiJos tekee koukkauksen oikean kaistan kautta, se on kiellettyä. Mutta jos edellisen ohituksensa jälkeen palaa oikealle kaistalle, niin kuin kuuluukin, ja jatkaa hidastelijan ohi jonkin matkaa eteen päin, poliisi tuskin siihen puuttuu, kunhan nopeus ei ole törkeästi yli rajoituksen.
Menee puurot ja vellit sekaisin. Usein eri asia mitä lukee pykälässä ja mihin poliisi puuttuu. Nyt puhutaan pykälistä
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ohitus, jos liikennevirta kulkee oikealla kaistalla kovempaa kuin vasemmalla.
On se ellei oo kyseessä ns. jono jolloin on laillista mennä ohi. Mutta tässä kysyttiin tilanteista jotka ei oo laillisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai poliisilla oli työvuoro päättymässä tai sitten olivat menossa johonkin muuhun tehtävään eikä kiinnostanut/ollut aikaa jäädä sakottamaan ketään.
Tuskinpa vain. Kyllä poliiseilla on suhteellisuudentaju toisin kuin palstainceleillä.
Tulee mieleen yläasteajat ku ur pot ei ite tajuu pointtia ni sit vaa haukkuu :D ooks teini vai jäl keen jää ny
Ajaisin rinnalle näyttäisin keskisormea ja kiihdyttäsin ohi.