Siis voi kilin munat soikoon. Kiukkuista puhinaa yhdestä huutonet myyjästä. ov
Kaikenlaisia paskapäitä tuollakin pyörii. Mulla on omassa kuvauksessani tieto: tarkastan mailini parin päivän välein, joten vastaukset viesteihin tulevat viiveellä.
Voitin viikko sitten yhden kohteen ja myyjä laittoi tilitietonsa heti. Kahden päivän päästä tuli erittäin tyly viesti, missä myyjä kyseli maksun perään jne. Tuosta viestin tyylistä laitoin kyrsiintyneenä vastauksen samana päivänä, missä pyysin myyjää laittamaan kohteisiisan tiedon, jos haluaa maksun HETI, koska yleensä myyjät odottavat maksua viikon ennen kuin tekevät yhtikäs mitään ja lupasin maksaa loppuviikosta, koska nuo pankkitunnukset olivat loppu enkä ole saanut vielä uusia, vaikka normaalisti ne tulee automaattisesti kotiin.
Myyjältä tuli erittäin vittuileva ja vielä tylympi vastaus, missä hän mm. kirjoittaa, että totta vitussa hän haluaa maksun HETI jne.
Tunnukset tuli eilen ja oltiin koko päivä pois kotoota. Nyt tulin koneelle ja tarkoitus oli maksaa tuolle, mutta... Hänpä oli jättänyt erittäin tylyn viestin ja taas kerran erittäin vittuilevaan sävyyn. Ja perunut kaupat ja jättänyt negan, missä haukkuu mun olevan vittuileva. Juu-u, myyjä on hyvä vaan ja katsoo itseään peilistä.
Ja mitä noihin pankkitunnuksiin tulee. Mulle oli lähetetty uudet pankki tunnukset, mutta ne oli luultavasti kadonneet postissa ja tilasin Nordeasta uudet.
Kommentit (27)
Ai juu. Lastentarvike puolella onkin omat sääntönsä ja sen takia en sieltä mitään huutelekkaan. Mutta tämä ei ollut mikään lastentarvike tai vaate.
Mä itse myyn tuolla paljon ja n. 2 ostajaa kymmenestä maksaa seuraavana/kahden päivän kuluessa, loput maksaa viikon sisällä. Eikä mulla ole mikään kiire, kohteissakin lukee, että maksua odotan viikon. Ja tuokin on vähän liukuva aika; laitan 6-7 päivän päästä ostajalla muistutuksen ja annan pari päivää armonaikaa, jos mitään ei kuulu vieläkään, kohde lähtee uudestaan myyntiin ja ostajalle nega. Näin on käynyt peräti 5 kertaa huutisurani aikana.
Ja vaikka sä itse toimit miten toimit, niin ei todellakaan kannata olettaa, että kaikki muut toimivat samoin. Huutonetissä on nimittäin sanaton sääntö, että viikko pitäisi odottaa ja sitten voi perua kaupat.
Itse nimittäin vältän just noita kohteita, missä vaaditaan maksu heti. Just tuon takia, etten ehdi joka päivä nettiin. Maksan kuitenkin aina viikon sisään, yleensä viiden päivän kuluessa. Tämä nyt oli erikois tapaus, kun nuo tunnukset olivat loppu. Kyselin jo aikaisemmin Nordeasta, kun tunnuksia ei kuulunut ja edellinen lista oli jo melkein käytetty ja vastaus oli, että se on lähetetty teille.
Mutta toisaalta, minäkin kyllä maksan aina heti... En lähde huutamaan mitään, jos tiedän että olen vaikka matkoille kohteen sulkeutuessa tms., eli pidän huolen, että olen tavoitettavissa, jos olen jotain voittanut. Yhden ainoan kerran olen pyytänyt myyjältä maksuaikaa (4 pvä) ja tällöinkin oli kyse kohteesta, jonka hintavaraus ei ylittynyt, mutta olin silti valmis maksamaan myyjän ehdottoman suuremman summan. Mutta tässäkään tilanteessa minulta ei tarvinnut yhteydenottoa odotella, vaan se tuli saman päivän aikana.
Huutonetti toimii aika nopealla sykkeellä ja sitä paljon käyttäneenä sanoisin, että sinunlaisesi hitaat maksajat ja hitaat yhteydeottajat ovat lopulta aika harvassa ja sen vuoksi ihmiset saattavat ärsyyntyä. Mutta ei se tietenkään silti oikeuta huonoon käytökseen, erityisesti sen jälkeen kun olit ilmoittanut, että olet tosissasi huutosi kanssa ja lunastamassa sen mahdollisimman pian...
Joista on:
3 neutraalia
-Yksi kostoneutraali, kun erehdyin antamaan myyjälle neutraalin, kun en koskaan saanut maksettua tuotetta. En voinut antaa negaa, koska hv ei ylittynyt.
-Huusin yhdeltä myyjältä 7 kohdetta ja myyjä ilmoitti ainoastaan 6 kohteen summan. Enkä löytänyt tuota yhtä kohdetta huutiksen sivuilta tms. Tuosta yhdestä kohteesta lähti maksu kaksi päivää tuon toisen maksun jälkeen.
-Hv ei ylittynyt ja myyjä olisi pakottanut ostamaan kohteen.
4 negaa (+ tämä nyt tullut)
-Ostaja väitti ettei koskaan saanut maksettua tuotetta, vaikka sen lähetin. Ostajalle oli käynyt sama juttu pari kertaa aikaisemminkin, ei muka saanut tuotetta. Luultavasti täysi kusettaja.
-Myyjä väitti, ettei koskaan saanut maksuani, vaikka maksoin sen heti seuraavana päivänä, kun sain tilitiedot ja vaikka myyjä sulki kohteen 12 päivää liian aikaisin. Enkä minäkään saanut koskaan tuota tuotetta, vaikka lähetin myyjälle kuitin maksusta ym.
-Kosto nega. Erehdyin laittamaan myyjälle negan, koska dvd ei ollut kuvatun lainen. Myyjä suivaantui siitä ja lätkäisi negan.
-Myyjä ei koskaan antanut tilinumeroa, vaikka pyysin sitä kahdesti. Ainoastaan negan 5 päivää kohteen sulkeutumisesta ja pari haukkuma viestiä, mutta ei sitä tilinumeroa.
Loput palautteet on positiivisia, missä kiitellään nopeasta maksusta tai kuvatun mukaisesta tuotteesta.
Muka pankkitunnukset loppuneet. Taisi olla vaan perse auki. Mikä pakko silloin on huutaa yhtään mitään?
No, niin se vaan oli. Uskot tai et usko.
Nordeasta ei saa pankkitunnuksia tiskiltä, pitäisi ottaa ihan uudet salasanat sun muut. Esim. Osuuspankistahan tuon listan saa tiskiltä tai ainakin on saanut. Ja aina ennemmin uusi tunnuslista on tullut, kun vapaita tunnuksia on vielä reilusti jäljellä.
mutta itse ainakin maksan huutoni aina heti, en viikon kuluessa..Jos sattuu olemaan eri pankki, niin meneehän siinäkin jo aikaa parikin pankkipäivää, joten en oleta, että myyjä jaksaa odotella maksuani kovin kauaa, varsinkaan, jos en ole erikseen kysellyt, käykö, että maksan silloin ja silloin.
Tollasten pitäisi asioida vain kirpparilla ja ruikuttaa siellä viikon maksuaikaa...
ja laittaneesi palautetta
ei ihme, että tollasesta nenille hyppimisestä myyjä suivaantuu kun et ole edes tuotetta maksanut. Olisit vaan pahoitellut ja rakentavasti sopinut. Mutta kun ei niin ei. Sitä saa mitä tilaa.
Ootteko te uuslukutaidottomia???!!!
Kuten sanoin, maksan normaalisti 4-5 päivän kuluessa ja maksu näkyy myyjän tilillä 4-6 päivän kuluessa. Ja en ole persaukinen.
Ja kyllä teilläkin olisi käämit palaneet totaallisesti, jos olisitte lukeneneet ne myyjän sähköpostiviestit. Varsinkin se kolmas viesti oli todella töykeä ja vittuileva. Ja nyt tämä uusin.
MAKSAN AINA HETI tilinumeron saatuani. Paitsi jos viesti tulee yöllä niin sit heti sen luettuani
täällä on LÄHES AINA kaikki ihan kamalaa porukkaa. jotenkin säälittävää. vaikka tekis millaisen aloituksen, niin aina joku laittaa jotain ihan teinihenkistä ja ilkeää. kärjistää ja on tekopyhä. kai se on tän paikan henki. kamala henki.
kuitenkin: musta ap toimi ihan inhimillisesti, ja musta noi negat huutiksessa on yleensä tosi törkeitä. mulla ei oo onneks yhtäkään, mutta tuntuu että jotkut laittelee niitä ihan mielivaltaisesti (ehkä jopa ensin itse huijattuaan).
jotenkin likaisia ihmisiä. voin kuvitella, että nää ilkeät ihmiset ei käy alapesulla ikinä ja niiden henkikin haisee ;)
kaikenlisäksi olis ymmärrettävää, jos ne olis yksinäisiä.
tsemiä ap:lle. tollasta näköjään sattuu. pitää olla supernopea ja hypervarovainen, ettei nää kusipäät pääse niskan päälle.
Voi hyvänen aika tätä uusavuttomuutta! En yhtään ihmettele, jos myyjä piti noita Nordea-selittelyitä tekosyynä!
Vierailija:
MAKSAN AINA HETI tilinumeron saatuani. Paitsi jos viesti tulee yöllä niin sit heti sen luettuani
Lähin maksuautomaatti on Nordea pankissa, matkaa on n. 13 kilsaa. Ja by the way, postiinkin on sama matka. Tuota matkaa ei viitsi huvin vuoksi ajella. Ja ei kenenkään talous kaadu 7 euroon!
jos on noin helvetin vaikeaa päästä postiin ja pankkiin? Moni kuulepas asuu kauempanakin palveluista, 13 km hurauttaa kymmenessä minuutissa autolla.
Ja niitä tunnuksia ainakin OP nettipankki muistuttaa hyvissä ajoin. Ja tuntuu jengi pääsevän joka pv av:lle mut ei maksaa huutis ostoja =D
Ja postitukset tapahtuvat kahdesti viikossa, eipä siitä ole kukaan nipottanut, koska tuo lukee kohteiden tiedoissa!
Ihme eukkoja taas liikenteessä, tuskinpa te olette Rouva Täydellisiä!!! Kunhan vaan auotte päätänne nimettöminä. Mutta nyt mä lähden pissattamaan koirat ja painun kattomaan telkkaria.
itseäni myyjänä ärsyttää huhuilla ostajan perään, että koska on mahdollisesti maksanut jne.
odotan maksua heti kun olen tilinumeroni antanut.