Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vietät yhteistä kesälomaa puolisosi kanssa?

Vierailija
03.07.2026 |

Jos sinulla on kesäloma samaan tai ainakin osittain samaan aikaan puolisosi kanssa, niin kuinka paljon matkustelette tai vietätte aikaa yhdessä loman aikana? Onko kummallakin omat menonsa/reissunsa vai suunnitteletteko aktiviteetit yhdessä`?

Mun mutsi ihmetteli, kun hänen veljenpoika, joka on yli 10 vuotta ollut yhdessä puolisonsa kanssa ja heillä on alakouluikäinen lapsi, niin he silti touhuilevat omiaan. Toisella on omat reissunsa ja toisella omansa. Kun mutsini mielestä avioliitossa ollessa kun on yhteisiä nuoria lapsia, niin yleensä sitä yhdessä vietetään loma koko perheenä...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 viikosta samaan aikaan, jolloin on perhereissu. Muutoin limittäin. 

Osin muksujen takia, osin sen takia, että molemmilla on omat harrastukset, mitä haluaa myös tehdä. 

Minä menen ystävien kanssa käymään Lontoossa moikkaamassa vanhoja kavereita ja mies menee kavereidensa kanssa Alpeille fillarimäkeen.

Vierailija
22/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi loma eilen ja kumppanilla alkaa tänään. Maanantaina menemme naimisiin ja teemme sen jälkeen pienen "hääreissun". Muita suunnitelmia meillä ei ole, mutta yleensä meidän vapaa-ajanmenot ovat yhteisiä, joten varmasti paljon aikaa vietämme tänäkin kesänä yhdessä. Kumppanilla on jonkin verran työjuttuja myös kesällä, joten niistä tulee sitten erossa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin huolen etteivät lomat satu samaan aikaan. Saan olla lomalla enkä touhottaa kesätapahtumissa tms.

Vierailija
24/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi loma eilen ja kumppanilla alkaa tänään. Maanantaina menemme naimisiin ja teemme sen jälkeen pienen "hääreissun". Muita suunnitelmia meillä ei ole, mutta yleensä meidän vapaa-ajanmenot ovat yhteisiä, joten varmasti paljon aikaa vietämme tänäkin kesänä yhdessä. Kumppanilla on jonkin verran työjuttuja myös kesällä, joten niistä tulee sitten erossa oloa.

Olette siis nuoria, kaikki muuttuu n. 5v yhdessäolon jälkeen

Vierailija
25/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia kuuluu millään tavalla tälle mutsille?

Vierailija
26/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko loma menee perheenä tänä vuonna. Viime vuonna lapset oli 3 päivää pappalassa ja tehtiin lyhyt matka kaksin. Koskaan ei ennen lapsiakaan kyllä erillään lomaa vietetty. Toki se on ihan ok, mutta itse en kaipaa omaa aikaa lomalla kun arjessa sitä on ihan eiittävästi ja nimenomaan se yhteinen aika useammin kortilla. 

Vierailija
27/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat vastaavat tähänkin kuuliaisesti kun kerran kysytään, ihme kansa

Vierailija
28/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne pariskuntien yhteiset lomatekemiset oikein on?

Minä tykkään meillä puuhastella tontilla, käydä kukka- ja rautakaupoilla, rakennella ja laittaa jotain pientä. Tämän kesän projekti on pari uutta istutusallasta muurikivistä. 

Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa, vaan viettää aikaansa mieluiten urheillessa ja tekee myös kavereidensa kanssa reissun asian tiimoilta. 

Minua kiinnostaa jotkin kesätapahtumat. Miestä ei niin tippaakaan. Joten menen niihin käymään mieluummin ystäväni kanssa, jota ne myös kiinnostavat. 

Vastaavasti minua ei voisi vähempää kiinnostaa lähteä Tahkolle maastopyöräilemään, tai Portugaliin pelaamaan golffia viikoksi jne. 

Toki olemme olleet yhdessä nyt 18 vuotta, joten ehkä sitä kautta elämässä on aikalailla muutakin kuin sellainen kylki-kyljessä oleskelu. 

Vierailija
29/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä kuvittelet, että tämä pariskunta olisi nuoria? Naimisiin voi mennä vanhemmallakin iällä ja pitkän suhteen jälkeen. Minä ajattelisin, että tässä on joku vanhempi pari menossa naimisiin, kun vihkiminen on maanantaina ja koska vihkipäivä on maanantai oletan että tämä tapahtuu DVV:n toimesta. Olettaisin, että ei tässä ole nuoripari viettämässä ensimmäisiä prinsessahäitä, kun ei mennä isosti kirkossa naimisiin. 

(on muuten jännä, minkälaisia oletuksia voi tehdä näinkin pienestä informaatiosta) 

Vierailija
30/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ei me nyt ihan niin nuoria olla. Liki nelikymppisiä molemmat ja 10 vuotta yhdessäkin olemme jo ehtineet olemaan. Vielä näiden 10 vuoden aikana ei ole tullut tilannetta missä mieluisin seura tekemiseen kuin tekemiseen ei olisi kumppanini, mutta voi toki sellaisia hetkiä tulevaisuudessa tulla eteen.

Vierailija
31/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä karitsa tulit oikein kommentoimaan, keskustelupalastalle, ettei pitäisi keskustella. 

Miten huonosti Sinulla oikein meneekään?

Vierailija
32/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa viettää sitä yhteistä aikaa ja vietämmekin aina kun se mahdollista on.

Rikkautta on silti myös se, että molemmilla on omia menoja ja saa ottaa sitä omaa aikaa. Toteuttaa itseään niin sanotusti. On se loma kuitenkin aina sen verran lyhyt.

Varsinkin lapsiperheiden kohdalla minusta olisi vallan reilua, että molemmat vanhemmat saisivat lomallaan olla myös ilman lapsia ja tehdä niitä omia juttujaan. Olivat ne sitten festarit tai mitä tahansa.

Vierailija
33/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Mitä SINÄ teet keskustelupalstalla - jonka idea on kysyä ja vastata ja käydä keskustelua - jos keskustelu ei sinua kiinnosta?

Vierailija
34/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä kuvittelet, että tämä pariskunta olisi nuoria? Naimisiin voi mennä vanhemmallakin iällä ja pitkän suhteen jälkeen. Minä ajattelisin, että tässä on joku vanhempi pari menossa naimisiin, kun vihkiminen on maanantaina ja koska vihkipäivä on maanantai oletan että tämä tapahtuu DVV:n toimesta. Olettaisin, että ei tässä ole nuoripari viettämässä ensimmäisiä prinsessahäitä, kun ei mennä isosti kirkossa naimisiin. 

(on muuten jännä, minkälaisia oletuksia voi tehdä näinkin pienestä informaatiosta) 

Hyvin oletettu! Vihkiminen tosiaan tapahtuu DVV:n toimesta, eikä mitään hääjuhlia ole.

Vierailija
35/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten he vain kasvavat yhteen, t 3 kk kesäreissu

Vierailija
36/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison? Lasten kanssa tehdään kivoja juttuja. Metsäretkiä, käydään uimassa. Harmi että vapaata ei paljoakaan ole. Onneksi on isovanhemmat.

Vierailija
37/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on puolet vuodesta pois kotoa töiden vuoksi, ei yhtäjaksoisesti kuitenkaan. Lomillakaan ei olla koko aikaa yhdessä. Sen verran introverttiä ihmisiä ollaan molemmat, että meillä tämä toimii hyvin. Jo 25 vuotta.

Vierailija
38/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on nyt vietetty yhteistä lomaa viikko ja vielä olisi kolme viikkoa tulossa. Ekalla viikolla oltiin reissussa ja tällä kolmen viikon pätkällä lähdetään kans lappiin ja pohjois-norjaan. Mulla on vähän se huono puoli, että en osaa olla kotona lomalla, jotenkin se on niin turhaa. Jos siis olen kotona, niin ihan sama olla töissä. 

Vierailija
39/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähtee vaeltamaan itsekseen. Tykkää mennä ilman elektroniikkaa. Joten peukaloin vähän hänen kompassiaan, niin saan ainakin parin viikon oman loman. 

Vierailija
40/50 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne pariskuntien yhteiset lomatekemiset oikein on?

Minä tykkään meillä puuhastella tontilla, käydä kukka- ja rautakaupoilla, rakennella ja laittaa jotain pientä. Tämän kesän projekti on pari uutta istutusallasta muurikivistä. 

Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa, vaan viettää aikaansa mieluiten urheillessa ja tekee myös kavereidensa kanssa reissun asian tiimoilta. 

Minua kiinnostaa jotkin kesätapahtumat. Miestä ei niin tippaakaan. Joten menen niihin käymään mieluummin ystäväni kanssa, jota ne myös kiinnostavat. 

Vastaavasti minua ei voisi vähempää kiinnostaa lähteä Tahkolle maastopyöräilemään, tai Portugaliin pelaamaan golffia viikoksi jne. 

Toki olemme olleet yhdessä nyt 18 vuotta, joten ehkä sitä kautta elämässä on aikalailla muutakin kuin sellainen kylki-kyljessä oleskelu. 

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten noin erilaisilla kiinnostuksenkohteilla ylipäätään päätyy yhteen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme