Millainen rytmi/päiväjärjestys muilla 2-3 kuisilla?
Me herätään klo 6.30. Aamumaidot ja n. puolen tunnin/tunnin kuluttua pikkunokoset (n.15 min). Kello 9.30-10 pidemmät päikkärit n. 2-4 tuntia. Iltapäivärytmi ihan sekaisin, jolloin pikkunokosia ja iltapuille klo 19 ja eka maidot n. kello yks yöllä. Imetän 2-3 kertaa yössä. Siirryttiin perhepedistä omaan sänkyyn pari päivää sitten.
Kommentit (4)
mentiin ihan vauvan mukaan (ja toki pakosta esikoisen rytmienkin mukaan). Vauva nukku silloin kun nukutti ja söi silloin kun oli nälkä. Olen antanut aina vauvojeni itse muodostaa sen rytmin, ja hyvin on mennyt. Turhaa niitä rytmejä tuon ikäisellä miettii, kun se voi olla ensi viikolla jo ihan muuta.
Tai se alkaa muotoutua pikkuhiljaa. Jotta älä ota paineita! Meidän lapset on olleet kauhean helppoja, joten en tiedä paljonko tämä auttaa. Mutta meillä päiväunet on noin nelikuiseksi asti menneet niin, että laitan muksun nukkumaan, kun se selvästi on väsynyt. Joinain päivinä nukuttiin melkein koko päivä, joinain ei ollenkaan. Illalla tankattiin maitoa parin tunnin välein, kunnes uni tuli puolen yön maissa. Herätys oli sitten seitsemän aikaan. Esikoisen yömaidot lopetin 4 kk kohdalla, kuopus jätti itse jo kaksikuisena. Tein niin, että kun se yöllä heräsi, kävin laittamassa tutin, ja jos huuto jatkui, annoin maitoa. No, kakkonen tyytyi tuttiin ja jatkoi unia aamuun asti. Mulla on tosin maito loppunut kolmen kuukauden paikkeilla molempien kanssa, joten korvikkeilla on menty, ja se taitaa pitää nälkää vähän pidempään.
Nyt kuusikuinen neiti käy nukkumaan klo 8-9 illalla, herää 7 aikaan aamulla ja nukkuu kahdet päiväunet, joiden ajankohta ja kesto vaihtelee jonkin verran.
Okei eli katsellaan ja annetaan rytmin muotoutua itsestään.
olisi kiva jos joku vastaisi kun ei ole "vertailukohdetta" että onko meidän rytmi ihan kumma vaiko okei vielä tässä vaiheessa. Kiitos!