Tämä palsta masentaa minua. Näinkö ihmiset oikeasti ajattelevat ?
Onko tällä palstalla käyty keskustelu mielestänne normaalia, vai trolleja ja provokaatiota täynnä? Oman pahan mielen sanallista oksennusta ja kännipäissään kurjoitettuja?
En voi uskoa, että ihmiset oikeasti ajattelevat ja puhuvat toisistaan näin rumasti. Olen tyrmistynyt, koska olen aina elänyt siinä luulossa, etyä ihmiset toivovat pääsääntöisesti hyvää toisilleen ja aikuiset ihmiset keskustelevat asiallisesti ja rakentavasti.
Jos tämä palsta on joku läpileikkaus suomalaisesta ajattelutavasta, niin en todellakaan olisi halunnut tietää.
Nimin. Ennen somea kaikki oli paremmin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo typo? "kurjoitettuja", hyvin tiivistetty kirjoittaa kurjasti yhteen termiin.
Itsekin olen ihmisiin kyllästynyt. Ovat nähtävästi oikeasti hyvin kylmäsydämisiä, epäempaattisia, katkeria, aggressiivisia, ylimielisiä ja toisia halveksuvia.
Livenä esitetään hyvistä, somessa suorastaan pyhimystä, mutta täysin anonyymisti ollaan ihan piruja.
Hyvä kuitenkin että totuus paljastuu.
Semmoista se modernin naisen elämä on.
Ei ajattele. Täällä käy paljon syrjäytyneitä, mt ongelmaisia, katkeroituneita ja muuten elämässään epäonnistuneita ihmisiä. Ei tämä edusta kuin heidän näkemyksiään. Tavalliset ihmiset eivät vietä juurikaan täällä aikaansa.
Älä stressaa, eivät ihmiset oikeasti mitään mistään ajattele. En tiedä onko tämä lohdullista vaiko ei. :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen järkyttynyt siitä miten rumasti naiset puhuvat täällä. Varsinkin miehistä.
Olen menettänyt kaiken uskoni naisiin!!
Minä olen menettänyt uskoni miehiin.
Pitävät naisia joko kertakäyttö pilluina tai kotipiika/äitihahmo/passaajina.
Ja eivät kunnioita kumpaankaan lokeroon laittamiaan aineksia ihmisenä.
Puhuvat muka "arvostaen" vaimomateriaalista, josta "tehdään" vaimo, mutta siten että antavat sen "kunnian" halventamalla niitä naisia, joista kuitenkin muualla puhuvat ylistetäen ja kiimaisina.
Oksettavaa.
Ei ole hirveän hienoa "päästä" vaimoksi, kun se on vaan jonkun mammelin rooli, jolle vielä alentuvasti valehdellaan, että se on muka arvostettua.
mitä mieltä olet päämedioiden kirjoitteluista? siitä miten aina vain yksi näkemys on sallittu? totalitarismi aivan kuin Pohjois-Koreassa...
Ihmiset ottaa näköjään tän palstan ihan liian tosissaan. Iso osa keskustelijoista täällä on trolleja ja ulkomaisia agentteja hämmentämässä ja ruokkimassa suomalaisten tyytymättömyyttä viranomaisia, toisiaan ja maataan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
mitä mieltä olet päämedioiden kirjoitteluista? siitä miten aina vain yksi näkemys on sallittu? totalitarismi aivan kuin Pohjois-Koreassa...
Nyt inseli eletään naisten vuosisataa.
Palsta on läpileikkaus suomalaisesta ajattelutavasta, kun voi kirjottaa anonyymisti eikä tarvitse pitää naamiota. Olen monelle ulkomaalaiselle tutulle sanonut, että jos haluavat tietää mitä suomalaiset ajattelevat jäyhän ulkokuoren alla, niin laittavat palstan kääntäjään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ajattele. Täällä käy paljon syrjäytyneitä, mt ongelmaisia, katkeroituneita ja muuten elämässään epäonnistuneita ihmisiä. Ei tämä edusta kuin heidän näkemyksiään. Tavalliset ihmiset eivät vietä juurikaan täällä aikaansa.
Kyllä viettävät. Älä puhu paskaa. Sinua vain vatuttaa se mitä täällä näet mikä ei useinkaan ole mitään muuta kuin jonkin eri lailla näkemistä. Koetat mitätöidä ja mustamaalata kaikkea tälläistä koska et itse ymmärrä sitä. Kasvapa pikkuisen!
Minä.en ainakaan ajattele kuten ilmeisesti monet tällä.palstalla.
Tosin uskon suurimman osan olevan tarkoituksellista provoamista.
Kai oikeesti on kuitenki ihan fiksuja ihmisiä, onhan? 🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Palsta on läpileikkaus suomalaisesta ajattelutavasta, kun voi kirjottaa anonyymisti eikä tarvitse pitää naamiota. Olen monelle ulkomaalaiselle tutulle sanonut, että jos haluavat tietää mitä suomalaiset ajattelevat jäyhän ulkokuoren alla, niin laittavat palstan kääntäjään.
Suomesta tuli maa jossa rehellusimmät ajatukset löytyvät täältä, ehkä sen 80% soopan seasta mutta löytyvätpä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä.en ainakaan ajattele kuten ilmeisesti monet tällä.palstalla.
Tosin uskon suurimman osan olevan tarkoituksellista provoamista.
Kai oikeesti on kuitenki ihan fiksuja ihmisiä, onhan? 🤔🤔
Mikä on provoamista? Se että kärjistää? Se että tykittää jotain mitä ei oikein saisi ajatella?
Mikä tässä on niin väärin ja pelottavaa? Osaatko perustella? Mikä on se oikea tyyli ja tapa jolla tänne pitäisi kirjoittaa? Se ei voi olla jonkin yhden aatemaailman mieleinen kun kyse ei ole sen yhden aatteen ikiomasta pesästä! Täällä on siis vähän niinkuin kestettävä pettymyksiä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä on äärettömän tyhmiä. Ennen ei tosiaankan ollut paremmin, ne tyhmät eivät vaan saaneet ääntään kuuluville 🤣
Internet 90-luvulla ja 2000-luvun alussa oli trolleja täynnä, eikä tuohon aikaan kuka tahansa osannut käyttää vaikkapa nyyssejä tai irkkiä. Ongelma on nimenomaan se, kun nykyään jokainen Ritva-Anneli ja Jouko-Pekko pääsee internetin äärelle, eikä heillä
ole sen vertaa medialukutaitoa, että ymmärtäisivät mitään trollauksen päälle. Nämä ihmiset ottavat kaiken kirjaimellisesti ja aidosti loukkaantuvat internetin sisällöstä.
Aikaisemmin trollauksetkin ovat toki olleet nokkelampia. Nykyään trollaukseksi riittää hieman liioiteltu mielipide. Trollaus on niin helppoa nyky-yleisölle, ettei se ole enää edes hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Täällä käy murto-osa suomalaisista. Ja nämäkin kävijät omaavat monesti jonkunlaisia ongelmia elämänhallinnassaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ottaa näköjään tän palstan ihan liian tosissaan. Iso osa keskustelijoista täällä on trolleja ja ulkomaisia agentteja hämmentämässä ja ruokkimassa suomalaisten tyytymättömyyttä viranomaisia, toisiaan ja maataan kohtaan.
Ei ole. Ihan tavallisia ihmisiä tänne kirjoittaa. Et vain tykkää siitä miten he ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Palsta on vain läpileikkaus internetissä höynäytetyistä ihmisistä ja heidän höynäyttäjistä.
Täällä saan keskustella jännismiesten mysteeristä. Muualla yhteiskunnassa on vaiettu puheenaihe.
Ota vastuu pois ihmiseltä. Näet heidän ruman puolen.
Mariana Abramović - rythm 0
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä on äärettömän tyhmiä. Ennen ei tosiaankan ollut paremmin, ne tyhmät eivät vaan saaneet ääntään kuuluville 🤣
Saivat kumminkin äänestää mutta nyt lisäksi jauhaa typeryyksiä netissä jolloin tyhmyys tulee esille kaikille ja omalla naamalla nimellä vieläpä jos niin haluaa. Mutta kun katsoo mitä ihmiset kirjoittaa netissä niin toivoo että olisi jonkinlaiset testit ennenkuin kuin saa äänioikeuden kun kammottavaa katsella minkälaiset ihmiset täällä saa äänestää kun ovat ensin ulostaneet mielipiteensä ulos netissä.
Ulkosuomalaisena minä olen eniten kiinnittänyt huomiota kielen rappeutumiseen. Ei muissa osaamissani kielissä väännetä sanoja niin että kirjakieltä osaava on aivan hukassa.
Tukiriippuvaisuus on näköjään aivan kunnioitettava tapa elää. Ei hyyryläiset ennen kerskailleet.
Tapojen "lainaaminen" ulkomailta ja niiden vääristely. Pride nyt viimeisimpänä, ei alkuperämaassa lehdissä kerrottu seksikeinuista.