Onko täällä työttömäksi joutuneita "menkää töihin!" -huutelijoita?
Oletko sinä yksi niistä, jotka ovat syyllistäneet työttömiä laiskoiksi mutta joutunutkin sitten työttömäksi? Jos olet, kerrotko, miltä nyt tuntuu? Oletko edelleen sitä mieltä, että työttömyys on itsestä johtuvaa ja että töihin voi mennä noin vain milloin vain? Vai onko ajattelusi ehkä muuttunut? Nyt on tilaisuus jakaa tuntemuksiasi, ole hyvä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkaisia luusereita ne on, jotka saavat jotain tyydytystä haukkumalla vielä huonommassa asemassa olevia.
Otahan lisää copiumia rotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan huudellut tuollaisia, mutta kieltämättä olin vuosikymmeniä sitä mieltä, että kyllä tekevä töitä löytää. Sitten loppuivat työt ja tein pitkän, hitaan ja tuskallisen konkurssin. Nyt olen velkasaneerauksessa (kotini myytiin pilkkahintaan ja siitä jäin velkaa) ja toimeentulotuen asiakas lopun ikääni.
Olin viisikymppiseksi saakka täystyöllistetty ja jouduin säännöllisesti kieltäytymään uusista toimeksiannoista. Yhtäkkiä olin työllistämiskelvoton. Kyllä on mieli muuttunut.
Huutelijat ovat niitä, joilla joko on tarpeeksi varallisuutta tai jotka elävät tarpeeksi ahtaassa tynnyrissä. Hesarin keskustelupalstalla voi bongailla edellisiä; siellä on iso liuta omalla nimellään esiintyviä vakiokirjoittajia, joista suuri osa on turvallisella eläkkeellä ja muutama rehvastelee perinnöksi saamansa tehtaan piipun päästä käsin. Yhteistä heillä on se, että työttömyys ei heitä uhkaa. Ja se, että he kokevat välttyneensä työttömyydeltä yksinomaan Oman Erinomaisuutensa vuoksi.
Samaa mieltä: olen nähnyt usein vierestä, kun on saanut kunnon perinnön tai tietää saavansa sellaisen, se vaikuttaa myös minäkuvaa vääristävästi - sellainen ihminen kuvittelee olevansa muita parempi ja että hänen paremmuutensa on hänen omaa ansiotaan.
Jep, mikään ei koskaan ole kenenkään ansiota. Ihan sama mitä valintoja tekee tai miten työnsä hoitaa, nopalla se heitetään!
Voi helvetti on typerä ajatus, ilmeisesti jonkinlainen defenssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänkö tämä ketju lopahti? Eikö tosiaan löydy ketään huutelijaa kertomaan, millaista on itse olla työttömänä?
Ei niitä ole kuin yksi.
Valitettavasti ei löydy kun minäkin menin töihin. Ei 57 vuotiasta enää kukaan hae töihin ja työhakemus menee heti ikä kohdan jälkeen roskakoriin. Itse pitää soitella.
Olen korkeasti koulutettu x 2 + yo. Työkokemustakin on. Ei auta mikään korkean työttömyyden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Boikotoikaa niitä huonoja töitä. Työttömyys on yksi lakon muoto. Ei ole kenellekään etu että meillä on alle 15e tuntopalkkahommia tarjola. Niitä ei tarvittasii yhtäkään.
Ai oikein 15 e vähintään pitäisi saada että takapuoli nousisi sohvalta?Joka päivä muut tekee töitä sen alle kun sinun kaltaiset luuserit nostaa vain rahaa muiden taskusta.Taitais sullekin tulla nälkä jos kaupat olisi kiinni kun kaikki "boikotoisi".
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkaisia luusereita ne on, jotka saavat jotain tyydytystä haukkumalla vielä huonommassa asemassa olevia.
Pienipalkkaisetkin sentään tekevät töitä eivätkä ole tukielättejä ja luusereita.
Joku sama trolli huutelee sitä vuodesta toiseen.
Kokoomuslainenkin liittyi ketjuun.