Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ammattirekrytoija ja saimme itse hyvän työntekijän

Vierailija
02.07.2026 |

Pudotimme pois mm tyypi joka oli valmistunut yli 20 vuotta sitten ja ollut koko sen ajan yhdessä työpaikassa. Ei minkäänlaista lisäkoulutusta tms.

Monessa hakemuksessa aloitus oli "olen 32-vuotias jokunomi  tai 41-vuotias jokutieteenmaisteri" minkä jälkeen oli lueteltu samat asiat kuin cv:ssä, ilman mitään mainintaa osaamisesta tai motivaatiosta. Ei jatkoon yiksikään. 

Edellä olevat eivät olleet koskaan olleet työttömänä. Yksi oli jopa sitäkin painottanut. Ei päässyt haastatteluun. 

Jos et ole joutunut hakemaan töitä tällä vuosituhannella, suosittelen kyllä työnhakukurssia. Nämä hakemukset olivat surkeimpia. 

Valittu ei ollut tällä hetkellä työtön, mutta oli ollut. Arvostamme rehellisyyttä, sillä ei peitellyt sitä aukkoaan mitenkään.  

Miksi kirjoitin tämän, kerroin vain että jotkut tyypit jotka eivät ole koskaan olleet työttömänä, eivät ymmärrä työnhausta juuri mitään. Instassa yksi *"en ole koskaan ollut työttömänä" tyyppi kehui kuinka tekee sata hakemusta viidessä minuutissa - HAH! Eihän siinä ajassa saa edes selvitettyä oikeita yhteyshenkilöitä. Tekoäly ei tee sitä oikein.  

Kyllä hyviäkin hakemuksia tuli niiltä, jotka eivät ole olleet työttömänä - ovat ymmärtäneet että 25 vuotta sitten hankittu koulutus on vanha ja lisäkoulutusta oli käyty sekä hakemuksista näkyi motivaatio ja osaaminen. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo uskon että parempi ilman välikäsiä etsiä työntekijä. 
Itse pääsen usein haastatteluun, mutta siihen tyssää. Olisiko siihen vinkkiä? Mikä voisi olla siinä pielessä. Ne ovat kylläkin lähes aina jonkun rekrytointifirman tekemiä

Vierailija
2/2 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudottaisin AP pois kirjoitustaidon puuttumisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi