Kalastusetiketti? Menin pojan kanssa kalaan, mutta ajettiin pois?
Mentiin pojan kanssa joen rantaa kalaan ja aikomuksena onkia ja hiukan heittää virveliä. Näin tehtiin ja heitettiin onki veteen. Kuinkas ollakaan vastarannalla oli jo kalastaja virvelinsä kanssa. Hämmästyin kun heitteli sitä viehettään ihan meihin asti, hiukan pelottikin. Jatkettiin sitä onkimista kuitenkin.
Vähän ajan päästä poikani otti virvelin ja heitti vieheen sopuisasti toiseen suuntaan kuin vastarannan kalastaja pääasiassa heitteli. Kuinkas ollakaan kun vastapäinen kalastaja huomasi pojan heiton niin heitti tämän siiman päälle ja siimat sotkeutuivat yhteen ja kalastaja sai oman viehensä takaisin, mutta pojan viehe pohjaan kiinni ja vedettiin sitten siima poikki.
Vastarannan kalastaja huusi että hän oli paikalla ensin ja heitellään ja ongitaan hänen reviirillään.
Paskanmaku suussa sitten lähdettiin kotiin. Oltiin vissiin sitten syyllisiä.
Mitä mietteitä herää kalastajilla?
Kommentit (65)
Erityistä varovaisuutta noudatettaessa yleisesti pidettynä hyvänä tapana on pitää ainakin kymmenien metrien etäisyys (esim. heittokalastuksessa) yksityisyyden ja rauhan säilyttämiseksi. [1]
Eli huutelija oli oikeassa ja AP:n olisi räkänokkineen pitänyt pysyä kauempana.
Olisit mennyt vetää turpaan sitä vastarannan kalastajaa Ei siellä ole kenenkään omia paikkoja. Kerran olin itse kalassa ja kalastelin yhden kaislikon luona ahvenia vaapulla. Sain ssiitä isoja ahveenia koko ajan ja mulla oli saaavissa jo 20 ahventa. Siihen tuli yks vene jossa oli kaksi miestä. Ne tuli sanoo että on heidän paikka että minun pitää lähteä. Pyysin näyttämään omistuspaperit siihen paikkaan. Ne tuli huutaa siihen mun veneeseen kiinni että häivy saatana. Sain siiitä koko ajan isoja ahvenia ja ne alkoi tönii mun venettä. Otin kameran esiin ja otin kuvia niistä tyypeistä ja sanoin että teen rikosilmoituksen. Laitoin myös facebookkiin kalastajat sivulle kuvan niistä tyypeistä ja joku tunsi ne ja sain nimet.
Onneksi ei osunut uistin silmään. Niinkin on käynyt ainakin yhdelle ruotsalaiselle.
Lapselle suojalasit.
Hiukan jatkoa.
Tänään menin sitten vastarannalle kalaan aamupäivästä. Paikkaan mihin pääsee kivasti autolla. Tämän paikan on nämä aasialaiset "omineet"( En oikeastaan ihmettele tuota omimista koska ovat niin röyhkeitä ja leppoisa suomalainen väistyy) Mikäs siinä onhan se kiva paikka vaikka ei kalaa tulisikaan. Vesi solisee kivasti ja kosken tynkää.
Olin ekana paikalla ja otin parhaan paikan, virtojen risteyksestä. Meni ehkä vajaa puoli tuntia kun eräs Aasiasta tullut kaarsi paikalle setteineen ja pakkeineen. Tympeää naamaa näytti kun varmaan ajatteli että viettäsi kivaa sunnuntaipäivää siinä paikassa jossa minä jo olin. Hän lähti tulemaan kohti ja aikomuksenaan ylittää pikku puro kiviä myöten. Hän hyppäsi ensimmäiselle kivelle ja liukastui ja siitä jokeen .....hah hah hahh ...hah hah haha.. Jonkun aikaa räpiköi ja keräili varusteitaan. Ei kuitenkaan luovuttanut ja alkoi kalastaa. Ajattelin että ennen en lähde kuin tämä heppu luovuttaa. Meni siinä tunnin verran kun pakkasi kamansa ja lähti.
Jonkun verran tuli ahventa. Kiva päivä.
ap
Seuraavalla kerralla ota kiviä reppuun ja rupea kivittämään sitä mulkvistia.