Keskustellaan astrologiasta
Pian Uranus ja Mars ovat konjuktiossa kaksosissa, miten ajattelet sen kanavoituvan?
Kommentit (759)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etna purkautuu, vaikuttaa lentoliikenteeseen.
Kirjoitan tähän ketjuun siksi, että on myös astrologeja, jotka yritävät tutkia luonnonkastrofeja kartalta
Eipä ole kukaan hoksannut tuosta varoittaa, eikä Venezuelan maanjäristyksistä. Eikä mistään, kukaan, milloinkaan. Pelkkää höpsötystä siis.
Itse asiassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan tähän ketjuun siksi, että on myös astrologeja, jotka yritävät tutkia luonnonkastrofeja kartalta
Eipä ole kukaan hoksannut tuosta varoittaa, eikä Venezuelan maanjäristyksistä. Eikä mistään, kukaan, milloinkaan. Pelkkää höpsötystä siis.
Itse asiassa on.
Kuka, missä, milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on menossa Toisen huoneen Mars vuosi. Mars on päiväkartallani se suurempi pahis ja onkin aiheuttanut kaikenlaista vaivaa vuosien varrella. Nyt Mietin miten voisin tuota Marsin vaikutusta lievittää. Energiahan toteutuu, mutta jos tietoisesti tekisin Marsin mukaisia asioita, saattaisi se ns lievittää iskuja? Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Toinen huone on resurssien huone.
Marsin vaikutusta?
Eikö tuolla aiemmin alan asiantuntija väittänyt että planeetoilla ei ole vaikutusta eikä astrologia sellaiseen perustu?
On pidettävä erillään astrologia kielenä ja tuo fyysinen vaikutusmekanismi josta jankutat. Kirjoittaja viittaa tietysti siihen, että hänen syntymäkarttansa 2.huoneeseen transitoi Mars, mikä merkitsee astrologian symbolisysteemissä tiettyjä asioita. Olemme tässä ikään kuin suomen kielen vankeja, kun yritämme ilmaista astrologisia asioita.
Oi, korjaan että tarkoitin ns profected year ia, joka on aina toisen huoneen vuosi kun ihminen täyttää 1,13,25,37 jne. Minulla tuo toinen huone osuu skorpionin merkkiin, jonka hallitsija on Mars.. Mars on siis tämän vuoden hallitsijaplaneetta.
Mars itsessään seikkailee yhdeksännessä huoneessa.Googlasin tuon. Minulle tuli tulokseksi 6.huone, Oinas ja siis Mars. Siis jotain työhön ja terveyteen liittyvää.
Ei hitsi, tein yksinkertaisen yhteenlaskuvirheen. Piti olla siis 4.huone ja Venus. Tämä on minulle uusi ennustusmenetelmä.
Huvittaa, horisen lisää. Pitää olla siis 4.huone ja uranus.
Uranusta ei pidetä vesimiehen hallitsijana, vaan Saturnusta, muinaisessa astrologiassa, josta siis tämäkin tulkintajärjestelmä on peräisin.. En tiedä millaisia tuloksia saat Uranuksella, mutta tsekkaa samalla se Saturnuskin..
Ehdin jo korjata tuon saturnukseksi kun huomasin, että profection years-systeemi on hellenistinen.
En ole aiemmin perehtynyt tähän menetelmään, joten onko tarkoitus, että kiinnitän huomiota tänä vuonna siihen, missä Saturnus sijaitsee syntymäkartallani? Eikä siis niin, että pohdin saturnuksen kulkua 4.huoneessa?
Samahan se ois ennustella kahvinporoista. Sais niistäkin kehiteltyä tuommoisen pseudotieteellisen järjestelmän: onko nyt tumma paahto huoneessa 4. Vai vaalea huoneessa 1 ja ohittaa juuri auringon.
Vierailija kirjoitti:
Samahan se ois ennustella kahvinporoista. Sais niistäkin kehiteltyä tuommoisen pseudotieteellisen järjestelmän: onko nyt tumma paahto huoneessa 4. Vai vaalea huoneessa 1 ja ohittaa juuri auringon.
Kyllä oikeasti on näkijöitä, jotka käyttävät kahvinporoja, teenlehtiä tai parsojen asentoa apuvälineinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeasti on näkijöitä, jotka käyttävät kahvinporoja, teenlehtiä tai parsojen asentoa apuvälineinään.
Voi älä jaksa, kyllä pitää herkkäuskoisuudellakin olla joku raja sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Sukulaiseni oli näkijä Karjalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, luulisi, että jos kartoilta " näkyisi" yhden pienen ihmisen kohtaloon vaikuttavat asiat, niin näkyisi tuhansien kuolema ja koko maan kohtalo! Vaan ei. Ja kun näin on, menee pohja koko asialta. Jos ei tätä näe, on sokea.
Kun nyt oli esimerkiksi tuo transitoivien Marsin ja Uranuksen yhtymä kaksosissa, pohdittiin, mitä se yleisesti tarkoittaa. Miten se liittyi jonkin valtion tai yksittäisen ihmisen elämään, riippuu siitä mitä transiitteja se teki kyseiselle kartalle. Tai jonkun sukulaisen kartalle, jos toinen kuoli jossain onnettomuudessa. Jollain lentokoneellakin tms voi olla oma syntymäkarttansa.
Vierailija kirjoitti:
kautta maailman sivu, on ollu erilaisia ennustusmenetelmiä. Ne ovat vain välineitä ihmiselle auttamaan alitajunnan viestejä tulemaan paremmin esille. Jokainen aiheesta kiinnostunut valitsee sen menetelmän, jota kohtaan tuntee vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kautta maailman sivu, on ollu erilaisia ennustusmenetelmiä. Ne ovat vain välineitä ihmiselle auttamaan alitajunnan viestejä tulemaan paremmin esille. Jokainen aiheesta kiinnostunut valitsee sen menetelmän, jota kohtaan tuntee vetoa.
Jäätävää pskaa. Meidän alitajunta ei ole mikään mystinen ihmelaitos, joka on automaattisesti enemmän oikeassa kuin tavallinen tajunta. Ja onko alitajuntaa edes olemassa, mun mielestä se on jotain satiaisia prseessä olevien hampputukkien keksimä termi. Mun mielestä meillä on vain muistilokerot ja kokemuksen piirtämä intuitio.
Mun "alitajunta" syöttää unia öisin josta en todellakaan ole päiväseltään samaa mieltä, ja olis v-tun ääliömäistä totella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on menossa Toisen huoneen Mars vuosi. Mars on päiväkartallani se suurempi pahis ja onkin aiheuttanut kaikenlaista vaivaa vuosien varrella. Nyt Mietin miten voisin tuota Marsin vaikutusta lievittää. Energiahan toteutuu, mutta jos tietoisesti tekisin Marsin mukaisia asioita, saattaisi se ns lievittää iskuja? Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Toinen huone on resurssien huone.
Marsin vaikutusta?
Eikö tuolla aiemmin alan asiantuntija väittänyt että planeetoilla ei ole vaikutusta eikä astrologia sellaiseen perustu?
On pidettävä erillään astrologia kielenä ja tuo fyysinen vaikutusmekanismi josta jankutat. Kirjoittaja viittaa tietysti siihen, että hänen syntymäkarttansa 2.huoneeseen transitoi Mars, mikä merkitsee astrologian symbolisysteemissä tiettyjä asioita. Olemme tässä ikään kuin suomen kielen vankeja, kun yritämme ilmaista astrologisia asioita.
Oi, korjaan että tarkoitin ns profected year ia, joka on aina toisen huoneen vuosi kun ihminen täyttää 1,13,25,37 jne. Minulla tuo toinen huone osuu skorpionin merkkiin, jonka hallitsija on Mars.. Mars on siis tämän vuoden hallitsijaplaneetta.
Mars itsessään seikkailee yhdeksännessä huoneessa.Googlasin tuon. Minulle tuli tulokseksi 6.huone, Oinas ja siis Mars. Siis jotain työhön ja terveyteen liittyvää.
Ei hitsi, tein yksinkertaisen yhteenlaskuvirheen. Piti olla siis 4.huone ja Venus. Tämä on minulle uusi ennustusmenetelmä.
Huvittaa, horisen lisää. Pitää olla siis 4.huone ja uranus.
Uranusta ei pidetä vesimiehen hallitsijana, vaan Saturnusta, muinaisessa astrologiassa, josta siis tämäkin tulkintajärjestelmä on peräisin.. En tiedä millaisia tuloksia saat Uranuksella, mutta tsekkaa samalla se Saturnuskin..
Ehdin jo korjata tuon saturnukseksi kun huomasin, että profection years-systeemi on hellenistinen.
En ole aiemmin perehtynyt tähän menetelmään, joten onko tarkoitus, että kiinnitän huomiota tänä vuonna siihen, missä Saturnus sijaitsee syntymäkartallani? Eikä siis niin, että pohdin saturnuksen kulkua 4.huoneessa?
Minä luulen että sen huoneen teemat aktivoituvat. Toiset varmasti lisäävät transiitit ym mutta itse katsoisin planeetan asemoittumisen syntymäkartalla, onko se hyvin vai haasteellisesti sijoittunut, kykeneekö se toimimaan tarkoituksenmukaisesti. Samalla tsekkaisin huoneen, jossa planeetta on ja sen hallitsijan sekä näiden keskinäisen suhteen, onko haasteita vai virtaako energia näiden välillä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätävää pskaa. Meidän alitajunta ei ole mikään mystinen ihmelaitos, joka on automaattisesti enemmän oikeassa kuin tavallinen tajunta. Ja onko alitajuntaa edes olemassa, mun mielestä se on jotain satiaisia prseessä olevien hampputukkien keksimä termi. Mun mielestä meillä on vain muistilokerot ja kokemuksen piirtämä intuitio.
Mun "alitajunta" syöttää unia öisin josta en todellakaan ole päiväseltään samaa mieltä, ja olis v-tun ääliömäistä totella sitä.
Onhan. Tieteeisesti on tutkittu ja saat selville esim. että aivomme tietävät meitä ennen minkä valinnan aiomme tehdä. Eli mielemme, alitajuntamme.
Sinä teet vääristeltyjä johtopäätöksiä ja vääriselet viestejä. Ehkä pelkäät tätä aihetta todellakin noin paljon. En missään kertonut, että pitäisi totella uniaan, tai alitajuntaansa. Toiset ihmiset vai haluavat käyttää sitä hyödyksi ja opetelevat sen käyttöä.
Minä kuuntelen unianikin. Ne kertovat todella hyvin minulle esimerkiksi, jos olen alkant kokea liikaa stressiä. Saan siitä ensimmäiset vihjeet unielämäni perusteella. Jos en kuuntele niitä, stressitasot pääsevät nousemaa liiaksi, joka nostaa verenpainetta. Kun kuuntelen uniani, osaan stressunien tullessa, ottaa itselleni enemmän lepoaikaa arkeen ja katkaista nousevan stressin kierteen. Tuokin on alitajunnan viestien kuuntelua. Meidän aivomme ovat oikeasti ihmeellinen ein eikä kaikkia aivojen saloja ole vielä edes selvitetty
Siä varmasti koet, että se on jtain huuhaata tai mystistä, mutta tiede tutkii näitä ilmiöitä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketejua ja kerron, miten omalle uskolleni kävi.
En ollut uskonut mihinkään hullutuksiin kuten astrologiaan yms.
Taannoin työpaikallani oli nainen, joka harrasti tähtikarttojen tekoa ihan kavereille vaan.
Hän sai minutkin ylipuhuttua ja teki kartat perheelleni.
Minulle tähdet kertoivat hyvää eloa paitsi vakava sairastuminen n 60 v. Näinhän kävikin. Sain syövän ja paranin.
Tyttärelle ( oli silloin n 14 v) hän kertoi tulevaisuutta julkisuuden henkilönä. Näin myös kävi, hänellä on julkisuudessa näkyvä ammatti.
Pojalle ( oli silloi 10 v )hän kertoi tulevan hyvin palkattu työ tosi nuorena. Näin todella tapahtui.
Miehelle hän kertoi tulevan: täydellinen ammatin vaihdos. 90 v lamassa hän sai potkut ja pääsi ihan eri hommiin isoon kansainväliseen yritykseen.
Nämä ns ennustukset hän selitti minulle karttojen ja planeettojen asentojen suhteen.
Silloin en uskonut yhtään, mutta 80-luvulla ennustetut jutut ovat nyt kaikki tapahtuneet.
Mitäs siihen sanotte🤔🤔
Kertoiko astrologi silloin 80 luvulla myös noiden ennustetujen tapahtumien ajankohdat? Kuinka tarkkaan?
Kertoihan hän, että sairastun n 60 vuotiaana ja sen, että poikani saa hyvin nuorena sen duunin ja myöskin sen, että tyttärestäni tulee opisjelujen jälkeen julkisuuden henkilö.
Koska oli 80- luku menossa, niin aika hyvin nuo ajankohdat olivat selvillä, kun tiedettiin jokaisen ikä.
Onko sillä lopulta edes väliä mihin astrologia perustuu ja pystytäänkö sitä järjellisesti selittämään, jos se jollain tavalla kuitenkin tuntuu toimivan? Ehkä taustalla on jotain "henkisiä asioita" joita me ei edes ymmärretä.
Se jollakin tavalla tuntuu toimivan sen takia että ennustukset ovat riittävän epämääräisiä jotta niihin on helppo sovittaa tulevia tapahtumia. Ja myös sen takia että humpuukille altis mieli on omiaan muistamaan vain ne ennustukset jotka tuntuvat toteutuneen, pieleen menneet se ketterästi sivuuttaa.
No, omalla kohdallani ne ennustukset oli kirjoitettu ihan paperille ja olivat siis luettavissa vuosia harrastelija-astrologin karttojen tekemisen jälkeenkin.
Jos ihminen ei halua johonkin asiaan uskoa niin mikään määrä todisteita ei riitä. Onhan se nähty näissä asioissa yleensäkin.
Tuli mieleen katsoa tunnetun skeptikon Nils Mustelinin syntymäkarttaa (ilmaisohjelmalla). En varmaan ole parhaita tulkitsijoita, mutta näköjään Mustelinilla on ainakin Merkurius yhtymässä Neptunukseen Neitsyessä. Tämän ketjun astrologian vastustajalla oli Merkurius yhtymässä Neptunukseen Jousimiehessä. Ironista ajatella, että skeptikon mieltä hämärtääkin Neptunus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan. Tieteeisesti on tutkittu ja saat selville esim. että aivomme tietävät meitä ennen minkä valinnan aiomme tehdä. Eli mielemme, alitajuntamme.
Sinä teet vääristeltyjä johtopäätöksiä ja vääriselet viestejä. Ehkä pelkäät tätä aihetta todellakin noin paljon. En missään kertonut, että pitäisi totella uniaan, tai alitajuntaansa. Toiset ihmiset vai haluavat käyttää sitä hyödyksi ja opetelevat sen käyttöä.
Minä kuuntelen unianikin. Ne kertovat todella hyvin minulle esimerkiksi, jos olen alkant kokea liikaa stressiä. Saan siitä ensimmäiset vihjeet unielämäni perusteella. Jos en kuuntele niitä, stressitasot pääsevät nousemaa liiaksi, joka nostaa verenpainetta. Kun kuuntelen uniani, osaan stressunien tullessa, ottaa itselleni enemmän lepoaikaa arkeen ja katkaista nousevan stressin kierteen. Tuokin on alitajunnan viestien kuuntelua. Meidän aivomme ovat oikeasti ihmeellinen ein eikä kaikkia aivojen saloja ole vielä edes selvitetty
Siä varmasti koet, että se on jtain huuhaata tai mystistä, mutta tiede tutkii näitä ilmiöitä koko ajan.
Aika urpo on, jos ei tunnista itsessään stressiä. Miten sellainen voi arvioida mitään muutakaan?
Mun kohdalla on niin, että mitä enemmän surua elämässä, niin sen enemmän aivot pyrkivät kompensoimaan sitä oikein suloisilla unilla. Aamulla sitten v-tuttaa herätä karuun todellisuuteen. No, edes öisin on mukavaa.
Mutta mitään mystisempää siinä ei ole, aivot vaan ovat selviytymismoodissa.
Nou shit sherlock, ai aivot tietävät etukäteen minkä valinnan ihminen tulee tekemään? Mä tiedän jo nyt sanoa, mitä tulen valitsemaan tällä viikolla ruokakaupasta, tiedän minne mennään lomalle, tiedän suunnilleen (jos ei esteitä tule) kuinka tämän viikon päivät sujuvat eri ympäristöissä.
Sitä sanotaan vaan kokemukseksi ja suunnittelemiseksi.
Ei siinä tee jollain ihmeellisellä alitajunnalla yhtikäs mitään. Mä teen päätöksiä näillä spekseillä:
-mikä on aikaisempi kokemus asiasta
-paljonko on aikaa ja rahaa
-onko mulla kykyä ja voimia suorittaa se
-tuoko se hyötyä tai iloa
-kuinka se valinta suhteutuu mun perheeseen, mun elämänsuunnitelmiin, jne.
Ja ihan keskellä kirkasta päivää, "päällis"tajunnalla.
No keskustellaanpa. Astrologia on humpuukia. Mitään tieteellistä näyttöä sen toimivuudesta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No keskustellaanpa. Astrologia on humpuukia. Mitään tieteellistä näyttöä sen toimivuudesta ei ole.
Meidän tiede on vielä ihan lapsen kengissä eikä kykene selvittämään muuta kuin aineellisen maailman asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika urpo on, jos ei tunnista itsessään stressiä. Miten sellainen voi arvioida mitään muutakaan?
Mun kohdalla on niin, että mitä enemmän surua elämässä, niin sen enemmän aivot pyrkivät kompensoimaan sitä oikein suloisilla unilla. Aamulla sitten v-tuttaa herätä karuun todellisuuteen. No, edes öisin on mukavaa.
Nou shit sherlock, ai aivot tietävät etukäteen minkä valinnan ihminen tulee tekemään? Mä tiedän jo nyt sanoa, mitä tulen valitsemaan tällä viikolla ruokakaupasta, tiedän minne mennään lomalle, tiedän suunnilleen (jos ei esteitä tule) kuinka tämän viikon päivät sujuvat eri ympäristöissä.
Ei siinä tee jollain ihmeellisellä alitajunnalla yhtikäs mitään. Mä teen päätöksiä näillä spekseillä:
Minäkin olen lukenut tuosta tutkimuksesta, jossa havaittiin, että aivot tietävät jo hetkeä ennen, minkä päätöksen tulemme tekemään. Kyse ei siis ole siitä, mistä sinä tuossa yllä puhut. Itse pidin sitä aiemmin tässä ketjussa mahdollisena viitteenä siitä, että elämä onkin eräänlaista elokuvaa. Keskeistä on se, miten reagoimme kaikkeen elämässä eteen tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen lukenut tuosta tutkimuksesta, jossa havaittiin, että aivot tietävät jo hetkeä ennen, minkä päätöksen tulemme tekemään. Kyse ei siis ole siitä, mistä sinä tuossa yllä puhut. Itse pidin sitä aiemmin tässä ketjussa mahdollisena viitteenä siitä, että elämä onkin eräänlaista elokuvaa. Keskeistä on se, miten reagoimme kaikkeen elämässä eteen tulevaan.
Kuule me ollaan ihan vastuussa itse kaikesta. Kukaan ei tätä allekirjoita.
Joku nuori alkoholisoituu 13-vuotiaana ja on vielä 56-vuotiaana katuojassa linnareissujen jälkeen, siinä sulle elokuvaa ja hienoa suunnitelmaa.
Niin, luulisi, että jos kartoilta " näkyisi" yhden pienen ihmisen kohtaloon vaikuttavat asiat, niin näkyisi tuhansien kuolema ja koko maan kohtalo! Vaan ei. Ja kun näin on, menee pohja koko asialta. Jos ei tätä näe, on sokea.