Miten joku jaksaa tehdä 8 h pv fyysistä työtä? Kysyy mökkiläinen
Olen huomannut, että jaksan touhuta 4 h pv, kun rakennan laituria, leikkaan kaisloja tai siirrän puupinoa toiseen paikkaan. Esimerkkeinä siis.
Olen 57 v. Tietotyöläinen, nainen, mutta en koskaa ole ollut sohvaperuna.mökkeillyt olen viimeiset 7 vuotta.
Kaikki kunnia duunareille, jotka tekee raskasta työtä!
Kommentit (35)
Eilen kattelin parin fyysistä työtä tekevän työn tekoa. Ensin auto parkkiin ulkoilualueen grillikodan viereen. Autosta ulos, sitten seisoskeltiin joku vartti. Sitten puutavarat ja työkalut pois auton lavalta, sitten siirryttiin ihmettelemään, miten kodan nurkka saataisiin pönkättyä. Mitään fyysistä ei tapahtunut tuntiin. Itse omassa toimistotyössäni olen huomattavasti aikaansaavampi tunnissa. Fyysistä työtä harvoin joutuu tekemään pakkotahtisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
57v duunarit onkin mullan alla.
Luokan kiitos ja voisivat nopeamminkin lähteä.
Jaa. Sinä sitten mieluummin kasvattaisit oman ruokasi, veisit itse roskasi jäteasemalle, rakentaisit omin käsin oman talosi tai olisit sairaalassa ilman hoitajia.
Minä en.
Ap
Tuota varten on ne ikisinkku luuseri miehet.
Siihen tottuu. Ekat päivät oli ikäviä, sitten keho tottui. Nykyään teen kevyttä työtä. Ikävä että en voi enää syödä kuten fyysistä työtä tehdessä, se oli mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kattelin parin fyysistä työtä tekevän työn tekoa. Ensin auto parkkiin ulkoilualueen grillikodan viereen. Autosta ulos, sitten seisoskeltiin joku vartti. Sitten puutavarat ja työkalut pois auton lavalta, sitten siirryttiin ihmettelemään, miten kodan nurkka saataisiin pönkättyä. Mitään fyysistä ei tapahtunut tuntiin. Itse omassa toimistotyössäni olen huomattavasti aikaansaavampi tunnissa. Fyysistä työtä harvoin joutuu tekemään pakkotahtisesti.
Olivat varmaan kaupungin työntekijöitä. Ei kukaan urakkapalkalla noin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Hommat pitää miettiä ja suunnitella kunnolla, muuten tulee tehdyksi vain sutta.
Tuota varten on ne ikisinkku luuseri miehet.
=> oletko aina ollut noin ilkeä ja pahantahtoinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt vaikka entisaikojen metsätyömiehiä. Käsijusteerilla puita nurin ja hevospelillä tien varteen. Ensimmäiset moottorisahat olivat niin painavia, että nykyajan ripuliranteet tuskin jaksaisivat niitä edes nostaa puhumattakaan työnteosta.
Joo mutta ne entisajan metsämiehet oli 60 vuotiaina jo ihan romuna jos olivat ylipäätään hengissä.
Vierailija kirjoitti:
57v duunarit onkin mullan alla.
Ei olla
Harvassa fyysisessä työssä tehdään sitä fyysistä työtä 8 tuntia putkeen. Välissä on myös taukoja ja kevyempiä osuuksia. Ehkä joskus sellaistakin, ettei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaat, voiko vaikkapa keittiöllä tai eläinten hoidossa tehdä töitä tuolla tavalla? Jos tietyt hommat täytyy saada tehtyä päivän aikana, ja jos palkkatyössä ollaan suunnilleen tiettyyn kellonaikaan mennessä, mikä mahtaa olla tahti? Esim. mä työskentelen tallilla. Tietyt hommat on tehtävä päivän mittaan ja lisäksi sitten mahdollisimman paljon rästihommia. Mitä veikkaat, ehtiikö seisoskella ja tuumailla kovastikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 55 ja teen fyysistä työtä. Ensin 8h päivä, työmatka päälle ja sitten vielä 2h siihen päälle samaa työtä. Näin olen tehnyt jo 10v.
Siihen päälle kotityöt, teen kaikki sisällä olevat kotihommat, ja osallistun myös pihatöihin, esim.nurmikon leikkuuseen ja puutöihin.
Kyllähän nuo kropassa alkaa tuntumaan, pakko myöntää.
Oho! Tuleeko tuosta kulumia vai mitä?
Olen eri mutta vastaavaa hommaa. Kulumia ei ole missään nivelissä. Ei särje selkä eikä polvet
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt vaikka entisaikojen metsätyömiehiä. Käsijusteerilla puita nurin ja hevospelillä tien varteen. Ensimmäiset moottorisahat olivat niin painavia, että nykyajan ripuliranteet tuskin jaksaisivat niitä edes nostaa puhumattakaan työnteosta.
Mummoni oli rakennuksilla töissä. Toimi Trukkina. Tiililetka selkään ja portaita ylos ja sama uusiksi..Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ruoka ei varmaan kummoista ollut.
No ei siellä varmaan montaa Vegeä ollut töissä. Tai muitakaan ruokarajoitteisia.
Mutta kuten nuoriso sanoo "Ne Boomerit on saaneet kaiken niin helpolla".
Jaa. Sinä sitten mieluummin kasvattaisit oman ruokasi, veisit itse roskasi jäteasemalle, rakentaisit omin käsin oman talosi tai olisit sairaalassa ilman hoitajia.
Minä en.
Ap