Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä ei halua maksaa vuokraa

Vierailija
30.06.2026 |

Hei , 

Olen n.vuoden seurustelllut lähes 40v naisen kanssa jonka brutto tulot alkaa 4000eur/kk

Hän on asunut vuoden n. puolet ajasta minun luona ja toisen puolen äitinsä asunnossa.

Kumpaankaa ei ole maksanut vuokraa.

Nyt toukokuussa muutti kokonään mun luo.

Ehdotin ,että jos nyt muutama kuukausi asut ilman korvausta ja elokuussa alkaisit maksamaan 700eur/ kk.

Meinasi ,että ei ala maksamaan mun lainan lyhennyksiä johon sanoin ,että ei tarvikkaan vaan kuluja+ pientä vuokraa.

700eur hän saa asua lähes 300neliön omakotitalossa jossa hänelle on vielä lämmin talli autollensä talvikaudeksi.

Kerroin myös ennen kuin hän tänne muutti ,että en sitten ala elättämään ketään vaan molemmat osallistuu kustannuksiin.

Mitä mieltä tästä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päästää toisen ihmisen asumaan luokseen ennen kuin raha-asioista on päästy yhteisymmärrykseen? Ei tuo ihan aikuisten toiminnalta vaikuta, lapsellista touhua puolin ja toisin.

Miten meinaat saada hänet ulos kämpästäsi? Olisi ollut helpompi pitää lokki ulkopuolella, eikä päästää sisälle.

Vierailija
22/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä ei ole varaa maksaa? Jos rakastat häntä, niin miksi et voisi maksaa hänen puolestaan?

Jos elänyt jo vuoden ilman asumiskuluja neljän tonnin, eikä ole rahaa, voi syyttää vain itseään. Miksi miehen pitäisi kustantaa naisen rahankäyttöongelmat? Tuossa tilanteessa tarvisi jo intervention, koska holtiton rahankäyttö jovtaa lopulta läheisten hyvinvointiin, kuten ap:n avovaimon tapauksessa on jo päässyt lipsumaan.

Jokin vetovoima on kuitenkin ihmiset ajanut yhteen, ja luulisi siten olevan myös toisen elämäntilanne tiedossa. Tosirakkaus ei laskeskele euroja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske (ali)vuokrasopimus nenän alle ja sano että vaihtoehdot ovat allekirjoitus tai muutto muualle. Vuokrasoppari sitoo tietenkin sitten myös sinua, eli esimerkiksi eron tullen et pääse naisesta eroon ilman irtisanomisaikaa.

Vierailija
24/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämäsi vuokra on hyvin inhimillinen.

Vierailija
25/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias tyttöystävä? Oletko sinä hänen 45-vuotias poikaystävä? 

Vierailija
26/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää! Hän on luonteeltaan loinen, kuulostaa. Minä vaatisin osallistumaan kustannuksiin tai sitten ostaa osan asunnosta + juoksevat kustannukset 50/50. Muuten akka pihalle.

Miksi myydä tyttöystävälle? Hänessä ei ole vaimoainesta.

Vierailija
27/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä 200 e, maksaa varmaan mielellään. 700 e hän saa oman asunnon ilman töykeää ja hyväksikäyttävää miestä.

Vierailija
28/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vuokra-asia on ihan ok, jos se hoidetaan niin että nainenkin saa oman osuutensa talosta. Jos esim. myyt hänelle 10% ja hän sitten lyhentää lainaa joka kuukausi.

Vierailija
29/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:LLÄ tyhmien aloitusten määrä lisääntyy huolestuttavasti. Nyt nukkumaan! 

Vierailija
30/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 700€/kk on liikaa. Puolet laskuista on riittävästi, sinun talohan se on, eikä läheisiltä vuokria kynitä. 

Sinun kannattaisi ehdottaa, että hän ostaisi puolet talosta. Se olisi reilumpaa. 

Vierailija
31/31 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä osti talon, niin mä maksan ruoat, sähkön ja kaasun.

Ja mitä sulle jää kun eronpäivä koittaa? 

Pelkkä tuulenhuuhtoma perse. 

Typerintä, mitä voi nainen tehdä.

Mulle jää kiva summa rahaa. Kuukaudessa menee noin 600, kun taas jos en asuisi hänen kanssaan, maksaisin kimppakämpästä vuokraa 1000.

Säästetään yhdessä rahaa, jotta voidaan tulevaisuudessa ehkä ostaa yhdessä kämppä suomesta.