Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun elämässä tapahtunut niin outoja, ihmeellisiä tai harvinaisia asioita, että kertoessasi niistä, sua luullaan trolliksi?

Vierailija
30.06.2026 |

Itselle aina välillä käy näin. Haluan muiden näkemyksiä tiettyyn elämäntilanteeseen tai tapahtumaan, niin joskus tarinaani ei uskota miltei lainkaan. Eli useammaltakin kirjoittajalta väite, että olen trolli, vaikka en ole ja tarinani on aivan totta. Ainoastaan tunnistamisen pelossa muutan esim. aikajanaa, vuosien määrää yms. jotta itse tarina on tosi. Onneksi aina joku noissakin ketjuissa uskoo ja antaa neuvoja ja näkemyksiä. Sitä alkaa pohtimaan, että onko oma elämä niin erikoista, että sitä ei edes meinata uskoa todeksi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aloitin sijoittamisen vähän yli vuosi sitten ja korkoa kertyi vuodessa n. 30 %. En toki oleta, että tulevat vuodet sujuisi noin kovalla kasvulla mutta ihan hyvä aloitus. Vuoden alusta kasvua nyt 13,5 %.

Vierailija
22/25 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus vakuuttaa että mun mäkkärikassin pohja hajos ja eväät putos kadulle. Ei ole kuulemma mahdollista, vaikka kaverillakin kävi joskus samoin. oltiin odottamassa bussia, seistiin paikallaan ja kesken lauseen lässähti pohja kadulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Jatkuvasti kun olen vähän perspektiiviä vailla tilanteisiin, tapahtumiin, niin tule huutelua trolleista, cool story.... TAI sitten sitä järjetöntä ilkeilyä ja haukkumista. Mä en osaa ajatella asioita kovin monelta kantilta, niin sitten tulee "ei kukaan voi olla noin tyhmä!" No, voi olla ja siksipä kysyinkin toisenlaista mielipidettä! :D

Enkä nyt omasta mielestä elä kovin ihmeellistä elämää. 

Ehkä huutelijoiden elämä on sitten niin yksioikoista ja tylsää, ettei osaa ajatellakaan, että tavallisille ihmisille tapahtuu ihan tuikitavallisia asioita. 

Vierailija
24/25 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, kyllähän jokaisen elämä on tavallaan uskomatonta, jos sen kertoo sillä tavalla. Pienellä spinnillä maailman tylsin ja tavanomaisinkin elämä alkaa näyttää jo uskomattoman tylsältä ja tavanomaiselta, noin niin kuin esimerkiksi. 

Ja jos ihmiselle on tapahtunut yhtään mitään, nekin on helppo värittää ja esittää uskomattoman uskomattomina juttuina, jos vaan kertojalla on yhtään mielikuvitusta ja kertojanlahjoja. Itsellänikin on omasta mielestäni aika tavanomainen elämä, mutta kun yksityiskohtia alkaa avaamaan, onhan niistä monet hiukan erikoisia, kuten varmaan kaikilla.

Tai sitten voi olla oikeasti aika tylsää elämää. Tuo ei estä mielen rikastuttamista itsekasvatuksen keinoin, mikä lisää mielikuvitusta. Tai ainakin mielen joustavuutta.

Jännittävä elämä on yksi pöljimpiä myyttejä mitä tiedän. Tai en ole ainakaan itse tuntenut minkäänlaista kiinnostusta sellaista kohtaan. Luen näistä mielelläni kirjoista, kunhan minun ei itse tarvitse kokea noita kaikkia seikkailuja ja sekoiluja. Onneksi näinkin voi valita.

Toki. Ja jos ihminen oikeasti on elänyt tosi tylsän elämän, kyllä sekin voi jostakusta tuntua epäuskottavalta. Jos oikeasti jostain löytyisi ihminen, jonka lapsuudenperheessä oli 2 lasta, äiti sh ja isä teknikko, kirjoitti c:n paperit, opiskeli keskinkertaisesti merkonomiksi, meni naimiin 29-vuotiaana, sai 1,7 lasta, ok-talon ja leasing-farmarin, mies keskituloinen keskipituinen putkimies, kumpikin toistensa ensimmäinen puoliso, ei mitään ongelmia, ei päihteitä ei huikentelua, muutama Kanarian-reissu ja Tukholman-risteily käytynä 40-vuotiaana. Eli siis kyllä tavallisuuskin voi olla aivan erityisen tavallista, jonkun mielestä jopa uskomatonta.

Vierailija
25/25 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, kyllähän jokaisen elämä on tavallaan uskomatonta, jos sen kertoo sillä tavalla. Pienellä spinnillä maailman tylsin ja tavanomaisinkin elämä alkaa näyttää jo uskomattoman tylsältä ja tavanomaiselta, noin niin kuin esimerkiksi. 

Ja jos ihmiselle on tapahtunut yhtään mitään, nekin on helppo värittää ja esittää uskomattoman uskomattomina juttuina, jos vaan kertojalla on yhtään mielikuvitusta ja kertojanlahjoja. Itsellänikin on omasta mielestäni aika tavanomainen elämä, mutta kun yksityiskohtia alkaa avaamaan, onhan niistä monet hiukan erikoisia, kuten varmaan kaikilla.

Tai sitten voi olla oikeasti aika tylsää elämää. Tuo ei estä mielen rikastuttamista itsekasvatuksen keinoin, mikä lisää mielikuvitusta. Tai ainakin mielen joustavuutta.

Jännittävä elämä on yksi pöljimpiä myyttejä mitä tiedän. Tai en ole ainakaan itse tuntenut minkäänlaista kiinnostusta sellaista kohtaan. Luen näistä mielelläni kirjoista, kunhan minun ei itse tarvitse kokea noita kaikkia seikkailuja ja sekoiluja. Onneksi näinkin voi valita.

En usko kenenkään ns. jännittävää elämää eläneenkään varsinaisesti tunteneensa kiinnostusta sellaista kohtaan. Eri ihmiset vaan ilmaisevat itseään eri tavoin ja tuloksena erilaiset elämät.

Itse esim. en ole mustasukkainen tyyppi, niin aina joku väittää trolliksi kun sanon, että olen hyvissä väleissä kaikkiin eksiini enkä ole kenestäkään ikinä ole ollut mustasukkainen. Itselleni itsestäänselvyys, mutta jonkun toisen mielestä satavarmasti fiktiota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän