Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero suhteesta jossa ”kaikki hyvin”

Vierailija
30.06.2026 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20 vuotta, joista naimisissa 15. Meillä on kaksi yhteistä esiteini ikäistä lasta.

Olen aivan hukassa omien ajatuksieni kanssa sillä olen miettinyt eroa viime syksystä alkaen. Meillä on suhteessa kaikki ns. hyvin. Ei ole väkivaltaa, pettämistä tms. Mies antaisi läheisyyttä ja seksiä niin paljon kuin haluaisin ja kohtelee muutenkin hyvin. Kaikki asiat on hyvin ja rullaa omalla painollaan, enkä ymmärrä mikä tässä mättää. Olemme toki luonteeltamme erilaisia ja esim. Työuran tärkeydestä ajattelemme eri tavalla, mikä aiheuttaa toisinaan  kitkaa välillemme.

Olen alkanut salaa katselemaan asuntoja ja haaveilemaan pois muuttamisesta sekä erosta.

Onko kenelläkään ollut samanlaisia tunteita ja mihin ratkaisuun olet päätynyt?

Mieheni on mahtava isä ja muutenkin varmasti monen naisen unelma kumppani, enkä halua tehdä elämäni virhettä jos tämä onkin vain joku hormonien aikaansaannos tai 4kympin kriisi.. Auttakaa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei muutakuin ero, skumppa auki ja sitten kuuntelemaan Irinaa ja/tai Kaija Koo:ta ja huuda partsilta:"Olen vapaa!"

Vierailija
22/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin provo. Jos ei oo ni lähetä mulle. N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jaksa enää kuitenkaan välittää, sillä hän ei ollut tukena, kun minulla oli todella vaikeaa. En voi kertoa, mistä on kyse, ettei tunnisteta, mutta jossain kohtaa näin ainoana pakokeinona itsm. Selvisin yksin kaikesta. "

Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Ekassa suhteessa tämä oli se asia, joka rikkoi ns.kamelin selän. Eli ongelmallisen avioliiton viimeinen pisara.

Toisessa suhteessa äitini kuoli. Se tuki, jonka sain avomieheltäni oli tärkeää. Ilman hänen lohdutusta ja tukea, tämäkin liitto olisi päättynyt eroon. 

En voisi olla suhteessa, jossa toista ei tueta vaikeina hetkinä, ainoastaan hyvinä. Mikä suhde se sellainen on?

Vierailija
24/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa huonossa suhteessa ja eivät vain lähde! Me eletään vain kerran! Jos asiat eivät ole muuttuneet vuosien aikana, tuskin ne siittä enään mihinkään muuttuu. Sama kaava ja samat ongelmat vain pyörii ja pyörii ja siihen sitten tyydytään kun ei uskalleta hyppää tuntemattomaan..jos ei ole onnellinen niin sille pitää tehdä jotain

Vierailija
25/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Valitse ura ja hylkää perhe.

Tule sitten kertomaan oletko tyytyväisempi.

Vierailija
26/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut koskaan syvempiä tunteita miestäsi kohtaan, vai oletteko olleet yhdessä jo alusta asti vain, koska mies on muiden naisten unelmakumppani eli paperilla hyvä?

Vierailija
27/27 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde. Valitse ura ja hylkää perhe.

Tule sitten kertomaan oletko tyytyväisempi.

Ap ei puhunut missään kohtaa uran laittamisesta kaiken edelle ja perhe on myös yksi vanhempi+lapset. 

Itse jaksoin olla eron jälkeen paljon parempi äiti, kuin siinä huonossa parisuhteessa, joka kulutti voimia äärettömästi. Voitiin lasten kanssa keskittyä hyviin asioihin, kun ankeuttaja, jolle mikään ei ollut kivaa tai riittävästi, oli jätetty taakse.