Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ENSKOJEN VIIKONLOPPU~~~

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#48D1CC]Tulinpa sitten aloittamaan pinoa. Mies on tänään koulussa, ankeeta. Ja sääkin on synkkä :/

Viime yö taas meni kohtuullisen hyvin. Sampo söi muistaakseni 2 tai 3 kertaa (en oikeesti muista :O). Ei ollut ähinöitä tai muita, muuta kuin syömään herätessä.

Nooh, palailenpa kun muitakin enskoja on linjoilla :)

Han ja Sampo ~3,5kk[/color]

Vierailija
2/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]Tänään onkin Emiliinan nimipäivä! =) Tai epävirallinen sellainen kun eihän sillä ole omaa, mutta pidetään nyt Emilian päivänä..=)

En tosiaan tiedä mikä eilen sit mulla oli, mutta onpa ihanaa kun on ohi. vielä vähän mahaa kipristää, että oisko tosiaan ollut joku mahatauti tms. Huh..=)

Ei meinannut meidänkään tyttö eilen rauhoittua nukkumaan..ähisi sängyssä ja nukahti vasta 00.15..kuuma ainakin tais olla kun potki koko ajan peittoa pois..tänään onneks nukuttiin vähän pidempään sit..

Ninca: tosi ärsyttäviä tollaset exät, jotka jaksaa muistuttaa olemassaolostaan ja vielä noin ikävällä tavalla..=/ Hyvä, että saat salaisen numeron niin sit rauhoittuu! Tsemppiä! =)

Aurora: makeelta kuulostaa teidän tuija-projekti! =) Ja ihania kuvia oli pienestä delfiinistä..=)

Queen: paljon onnea nukkuvasta Liiasta! =D Varmasti ihan taivaallista teille! =)

Henna: kyllähän joillekin vauvoille tulee aikaisin hampaita! Mun iskä on sanonut jo muutaman viikon, että Emiliinalle tulee kohta hampaita kun tunnistaa kuulemma merkit..mä en oo kyllä kauheen vakavissani sitä ottanut =)Kai ne aina tulee kun on tullakseen =)

Nyt ei tuu muuta mieleen..Aika ankea sää on täälläkin, mutta kai se on vaan asennoiduttava..=)

Mukavaa lauantaita!

t. poppis ja Emiliina ~3,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. käytiin eilen lääkärissä, kun D' lla oli kuumetta jatkuvasti tiistai-illasta asti. Löytyikin korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. Ihme sankari tää meidän poika silti on, kun kaikesta huolimatta vaan touhuili melkein normaalisti :O. Alkaa vaan vähitelle käydä kaikkien voimille tää sairastaminen, kun tuo ei nuku yöllä kuin pari kertaa jonkun 1,5 h ja muuten heräilee 30 min tai alle välein. Päikkäreitäkään ei juuri nuku kuin sylissä (alkaa nytkin vähitellen puutua paikat, kun tuo melkein 10 kg rötköttää käsivarsilla..). Soseita syö pari teelusikallista/päivä ja maitoakin jonkun max 80 ml/kerta. Päivässä ehkä 500 ml..

Q tai taaperoiden mammat! Miten kauan teillä on mennyt, että ab-kuuri on alkanut auttaa korvatulehdukseen? Missä vaiheessa saa mennä ulos tms.? Tietenkin pitää odottaa, että kuume laskee, mut pitääkö odottaa et kuurikin loppuu?

T. Erittäin väsyneet Jenni (jolla lusäks hajoo pää kun pitää kökkiä sisällä) ja D (+D' n daddy)

Vierailija
4/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan pihalla palstailusta koska olen ollut kirjaimellisesti pihalla viime aikoina - pihankunnostus siis etenee ihan kivasti.

Sen bongasin että Queen oli palannut nettipimennosta ihanien uutisten kera! Hienoa että teilläkin on vihdoin viimein alettu nukkumaan. Onko olo kuin olisi uusi immeinen? =) Uni tekee kyllä ihmeitä.

Emiliinalle hyvää nimipäivää! Kyllä kai tämä on se oikein päivä sitä juhlia, uskoisin. :) Vai on Turus huono keli, täällä ihanan aurinkoinen...

Äityliinien treffeille oli ainakin jo lähdössä Kandin ja itseni lisäksi Mykis ja Aurora, olikohan muita. Kesäkuussa varmaan voitaisiin treffailla. Avantaankos aiheelle ihan oma pinonsa?

Q:ta minäkin olen kaipaillut pinoutumaan. Kun siltä tuntuu niin tule takaisin poppooseen, sua kovasti kaipaillaan ja mietitään miten jakselet.

Aino on alkanut saada ihme huutokohtauksia. Ne alkaa yleensä niin että jos Aino herää kesken unien päikkäreiltä tai illalla/yöllä, niin otan vähäksi aikaa syliin ja lasken sitten takaisin sänkyyn. Sitten alkaa kauhea huuto joka ei lopu millään muulla kuin isin sylissä. Rauhoittumiseen voi mennä puolikin tuntia. Mitä se voi olla?? Loukkaantuuko Aino kun en pidäkään sylissä pidempään vaan laitan takas sänkyyn unille? Muutenhan Aino on niin äidin perään kuin olla voi.

Mä muutin pikkaisen Ainon ruokailurytmiä niin että ennen lihakasvissose tuleekin vasta päiväunien jälkeen, ei ennen. Maitoa uppoaa nyt paremmin, ja Aino jaksaa syödä paremmin sosetta päikkäreiden jälkeen. En tiedä miksi alun perinkään tein toisin päin... Ei vissiin oikein aina polla säteile.

Aino nukkuu yöt tosi levottomasti edelleen, joten pinnis on takaisin meidän makkarissa. Katsotaan josko auttaisi, ei ainakaan tarvitse itse pomppia koko ajan sängystä. Muuten menee hienosti unet, Aino nukkuu 2-3 tuntia päikkäreitä ja 10 tuntia yöunia.

Istuttiin muuten naapurin pihalla tässä yks ilta ja niiden viisikuinen oli hereillä vielä kahdeltatoista yöllä. Ne ihmetteli että kuinka Aino on jo nukkumassa. :) No, niiden muksu nukkuukin niin paljon päivällä ettei sitten uni maistu yöllä. Kukin tavallaan.

Nyt raapustan vielä Viiperolle meiliä!

Karssuli & Aino 7kk+

Vierailija
5/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]EMILIINALLE hyvää nimipäivää!!! =)

Muuta en ehdikään laitella... Tai ehtisin, mutta ärsyttää kiireessä alkaa taas keskittyä omiin ja teidän kirjoituksiin - mielummin sitten ajan kanssa :)

Pi-Ki ja Arttu kohta sen 11vkoa...

P.S. Artun kuhmu on kuin onkin ehkä laskemassa! Ehkä se sitten on johonkin osunut... Mietin esim. pinnasängyn pinnoja, kun se nykyään nukkuu siellä niiiiin ihme asennoissa - mutkalla, sivuttain jne. No, toivottavasti siitä ei ole mitään muuta haittaa mihinkään, jos se on sen kolauttanut... On se vauvan pää kuitenkin niin arka paikka. Pääasia, että poika näyttäisi kaikin puolin muuten olevan täysin kunnossa, joten ei auta kuin toivoa, ettei se ole kuin pieni harmiton kuhmu... Kyllä huolettaa...

Vierailija
6/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa, mitä ehdin kommentoida.. Mä en ole taas ehtiny juuri koneella istua, mutta jos nyt vähäsen taas ilmoittelis itsestäkin.

Ensin Poppiksen Emiliinalle nimipäiväonnittelut :)

Han_ teilläkin kasvaa siellä mammanpoika, niin täälläkin :D oltiin Rasmuksen kanssa kaupassa ja se ei sitten nukkunutkaan niin nostin sen sit syliin, niin joku nainen sattui vilkaisemaan Rasmusta niin Rasmuksellahan pääsi itku :) sanoin sille, että jos kaupassa aikoo olla mukana niin ei kannata kaikkia vierastaa. Mutta äkkiä Rasmus kyllä tottuu sitten ihmisiin, kunhan on saanut vähän aikaan äidin sylistä tutustua.

Me aloitettiin eilen vellin syönti, mutta oli vissiin pieni virhe aloittaa peruna-porkkanavellillä, kun näyttää että takapuoli rutisee pojalla aika lujaa. Mun äiti vaan sanoi, että maissivellikin aiheuttaisi mahavaivoja, ostin kyllä riisivelliäkin, pitäiskö jatkaa sillä? Eli vellin syöttäjät Pi-Ki ja Aurora, millä olette aloittaneet ja syödäänkö teillä useampaa sorttia vai kannattaako pysyä yhdessä näin aluksi? Laitoin kyllä puolet korviketta ja puolet velliä.

Jaahas, kylläpä ruhtinaallisesti ehdin kirjoittaa, R heräs päikkäreiltä, täytyy alkaa viihdyttämään lasta. Anteeksi kauheasti, kun en taas ehtinyt kommentoimaan.. paremmalla ajalla sitten:/

Elovena ja Rasmus ~ 4kk

Vierailija
7/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijat odottaa istuttajaa, jo 92kpl istutettu, enää 8 jäljellä... JEEEE!!!!!!!!!!!!

Muttta elovenalle pikaisesti kirjoitan=) Meillä aloitettiin maissivelli kun tuli 3kk täyteen. Annan aamupäivällä ja sit yöksi eli kaksi kertaa päivässä, suunnilleen 60ml velliä + 140ml maitoa per annos. Eli aika vähän tuota meillä menee, mut hiljalleen totutan! Ei ole masu tullut kipeäksi. Nyt toissapäivänä ostin maissiperunasosetta ja sitä ollaan eilen ja tänään maisteltu. pari tl aamulla ja pari tl iltapäivällä, jokunen päivä tätä jatketaan ja sit katsotaan josko saatais kunnolla jo syötyä.

Jenni, jaksuja sinne tuon teidän D:n kanssa. Ehkä se ruoka alkaa jossain vaiheessa maistua ihan kunnolla=) Ja pikaista paranemista kanssa!

Emiliinalle onittelut!=)

Taas oltiin uimassa ja hyvin meni. Vesipeto jo syntyessään;)

Nyt sinne tuijien kimppuun...

Aurora & Oliver 3kk+

Vierailija
8/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen yks pieni G: milloin aloititte maistelemaan/siirryitte kiinteisiin?

Meillä siis on tasan kerran maistettu pottua sellainen alle teelusikallinen, kun Sampo oli vasta täyttänyt 3kk. Musta tuntuu, ettei tuo vielä tarvi kiinteitä, kun ihan kohtuu hyvin kasvanut rintamaidollakin.

Meillä muuten tais tiheän imun kausi helpottua, kun tänään ollaan jo palailtu takaisin siihen tuttuun 3h(tai enemmän) syöttöväliin.

D:lle pikaista paranemista!

AURORA on ollut reippaana! :) Minä en oo millään tasolla mikään viherpeukalo, mulle kahdessa huonekasvissa on ihan tarpeeksi (nekin on ihan nuupahtaineita :/). Pakkohan se tietty olis jaksaa pihaa hoitaa, jos sellainen olis, mutta meillä tuskin mitään kovin hienoja istutuksia tulis olemaan, joku muutama hassu seinän vierellä, muuten pelkkää nurmikkoa. Kenties joku hiekkalaatikko lapsille, keinu yms.. Tai mistä sitä tietää, vaikka oikein innostuisin pihaa laittamaan (jos siis sellainen olis) mutta epäilen. Laiskapaska olen :)

Pitänee alkaa poikaa syöttämään vähitellen.

Han ja Sampo

Vierailija
9/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMILIINALLE onnittelut! :)

Ja Ainoillakin taisi olla tässä nimpparit joku hetki sitten :)

Vierailija
10/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli ELOVENALLE ja samalla HANIN gallupiin:

Meillä alotettiin maissivelli 5vkon iässä. Koska Arttu oli silloin vielä niin pieni (on tosin edelleen :D), niin aloitin ihan varmaan 10ml illalla korvikkeen sekaan. Nyt menee n. 100ml pelkkää maissivelliä illalla (maitoa sitten erikseen päälle sen mitä menee), ja aamupvllä annan ehkä n.50ml maidon seassa.

Pe-po-velliä koitin silloin joitain vkoja sitten ihan vaan 20ml maidon seassa, mutta siitä meni silloin maha kovalle.

Nyt on maisteltu kiinteistä reilu viikko porkkanaa (eli Arttu oli silloin reili 9vkoa, kun aloitettiin) ja muutama päivä peruna-porkkana-sosetta, yleensä 1-3tl aamulla/aamupvllä, ja välillä alkuillasta myös saman verran. Jälkkäriks oon antanu 1-2tl luumua tai päärynää, kun oon pelänny, että maha menee taas kovalle. Ei oo mennyt, liekö syy/apu noissa jälkkäreissä, vai tosi rauhallisessa aloituksessa (aloitin ihan vaan 1tl maistelemaan).

Kohta sitten ajattelin maissivellin tilalta kokeilla sitä pe-po-velliä uudestaan.

Kaikki on näyttäny sopivan hyvin, kun on vaan antanu vähän aloittaessa. Ei oo ilmavaivoja tms., ainoastaan siitä pe-po-vellistä meni eka maha vähän kovemmalle. Mun sisko " opasti" , että 1tl on vähän sama Artulle kuin 1 kauha meille, niin oon vaan noin vähän nyt antanu. Enkä aio niistä kunnon aterioita tehdäkään ennen 4kk ikää.

Pi-Ki

Vierailija
11/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs oo vielä ehtinyt onnitella, IIDA-LINNEALLE ONNEA SUURESTI UUDESTA TULOKKAASTA! :)

Maidon riittämisestä. Itse oon suosiolla antanut lisämaitoa, vaikka ehkä tisseistäkin riittäisi (ainakin muulloin kuin iltaisin) mutta kun se imeminen on meillä välillä sellaista touhuamista ja taistelua niin saatan ekan tissin syöttämisen jälkeen syöttää suosista " loput nälät" pois pullosta. Jostakin syystä tuo eka imetyskerta menee yleensä aina aika hyvin mutta sitten kun on röytäisty ja kun on vielä nälkä, toisen tissin syöminen ei enää oikein sujukaan.... no tätä samaa, mistä jo valitin aikaisemmin... kyllä meillä siis imetetään edelleen mutta jos on itsellä huono päivä eikä jaksa taistella niin sitten tosiaan lämmitän sen pullon kun poika on yhden tissittelyn jälkeen vielä nälissään.

Tatska G. Löytyy monni oikeasta pakarasta! ;) Hitto kaikkea sitä on nuoruusvuosinaan mennytkin tekemään!! No, onneksi on tuollaisessa paikassa etten itse nää, ja on tehty vähän tribaali-tyyliin joten on se periaattessa ihan ok, mutta oon kyl vakavissani miettynyt että käyn laseroimassa sen jossakin vaiheessa pois. Otin tatskan siis yli 10 vuotta sitten... Napakoru mulla on myös ollut 12 vuotta ja arvatkaas onko nyt kivan näköinen kun raskauden aikana otin korun pois enkä aio enää laittaa sitä takas. Tosi hienon näköinen on tosiaan kun on reikä keskellä mahaa.. ugh! Kai ne nykyään pystyy sitäkin jotenkin feidaamaan pois laserilla tms. Pitänee selvittää jossakin vaiheessa kun saa aikaiseksi.

Henna - hampaiden tulosta... mulla on itselläni aikoinaan tullut ekat hampaat 3 kk ikäisenä! Juteltiin asiasta oman äidin kanssa ja se sanoi tuosta kun oli jotenkin niin " ihmeellistä" että tuli niin aikaisin. Saattaahan joskus vauvoilla on hampaita jo syntyessäänkin että ei kai se 3 kk siinä mielessä kuitenkaa mikään kovin erikoinen aika ole hampaiden tulolle.

Poppiksen Emiliinalle hyvää nimpparia! :)

Pikille kyssäri: Onko teidän poitsu nukkunut paremmin tuon jälkeen kun oot alkanut antamaan maissivelliä iltaisin? Miksi muuten aloitit jo noin aikaisin soseiden antamisen? Eikö sulla maito riittänyt vai oliko poika niin nälissään? Ihan mielenkiinnosta kysyn =)

Me käytiin pe neuvolassa, ikää siis 1 kk, Roope on 5230g ja 56,5 cm pitkä. Voi video että on kasvanut syntymästään!! (vrt 4090g/52cm). Saanee siis ainakin riittävästi ruokaa...

Oon vähäsen pohtinut tässä... en tiedä onko tämä viivästynyttä baby bluesia vai mitä, mutta mulle tulee ajoittain sellaisia ajatuksia päähän että mitä jos tuo mun lapseni ei tykkääkään musta ja miten osaankaan koskaan olla hälle niin hyvä äiti kuin hän tarvitsee... lisäksi poden huonoa omaatuntoa kun en kyllä mitenkään osaa tunnistaa pojan itkusta että mikä sillä on hätänä. Toki nälkä on usein syy, tai vatsanpurut, mutta mistä ihmeestä sen itkusta tunnistaisin?! Mun mielestä se kuulostaa aina ihan samalta sydäntäsärkevältä itkulta. Ja viime aikoina oon alkanut vielä nähdä painajaisia että poika tuhkehtuu enkä mä osaa tehdä mitään. Yks yö näin unta että se nieli tuttinsa ja se jäi kurkkuun ja viime yön unessa poika tukehtui kurkussa olevaan limaan. Ihan kauheeta! Pitäis päästä näistä ajatuksista jotenkin eroon... ihan selkeitä stressin oireita, kun näen vastaavia " painajaisia" usein silloin kun oon oikein stressaantunut.

No, olipas jotenkin painostavaa tekstiä tuo loppuosa... ehkä pikku masis siitä että mies lähti tänään kaverin 30siin ja mä jäin (taas) juniorin kanssa kahdestaan kotiin. Miehellä oli kaks fudispeliä viime viikolla ja yhdet treenit ja nyt se vielä lähti ulos. Mä puolestani kävin yks ilta 3 tuntia yhtenä iltana kaverin baby showereissa ja se oli mun ainut oma aika koko viikolla. Ihan tasan menee puntit meillä...

Taitaa tulla nyt vaan negaa tekstiä joten parempi varmaan että siirryn potemaan tuonne soffalle leffan pariin. Poitsu nukkuu, ei yöunia vielä, mutta herää varmaankin pian syömään ja vähän seukkaamaan ja kympin maissa mennäänkin sitten yöunille.

Leenis & Roope 1 kk

Vierailija
12/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauloi Mamba taannoin, mutta täällä ollaan ihan kiltisti ja tyytyväisenä kotosalla. Emmikin jo nukkuu, joten aikas leppoisaa. =) Mies on moottoripyöräilemässä, mutta eiköhän tuokin pian kotiudu.

Mäkin kävin eilen vähän verestämässä motskaritaitoja. Jösses, et ne on ruosteessa. Ja pelottaa ihan sikana vielä. Nauroinkin miehelle, että ensi viikolla saatan jo päästä pois kotikadulta. ;o)

Emiliinalle nimpparionnea myös täältä, lähettelee toinen " sankari" ! =)

Ihanaa oli kuulla Queenin kuulumiset! Loistavaa, että Liia on hokassut, mitä varten yöt on!

Jennille ja D:lle jaksuja!

Leenis, tuollaisia ajatuksia on varmaan liikkunut aikas monen päässä. Toivottavasti helpottaa pian! Vauvan itkusta: mä kans alkuun pohdin, että mistä joku voi tietää, mitä vauva milloinkin itkee. Mutta kyllä sitä vaan aikaa myöten oppii - usko pois! Toki välillä edelleen menee sormi suuhun, mutta useimmiten osaa jo " lukea" , mitä ipanalla on mielessä.

Kandikos se kyseli mammoja terdelle tai jotain. Täällä olis kans yks innokas mammojen illan viettäjä! =D

Nincalla on tosi tylsä exä. Toivottavasti jättää sut rauhaan! Kumma miten noilla miehillä on välillä niin omituiset ajatusmaailmat. Mun exästä ja sen kummallisista toilailuista vois kirjoittaa pienen kirjan, mutta lyhykäisyydessään vois sanoo, että sillekin otti meidän ero ja mun nykyinen elämä niin koville, että kans edelleen välillä soittelee ym. Nykyään on kyllä mulle mielin-kielin, mutta kavereille sitten jupisee musta ja mun elämästä vaikka mitä.

Karssulin Aino ei tahtois mennä sylistä pois jatkamaan unia. Höh! Enpä osaa sanoa, mikä vois olla, toivottavasti kuitenkin jotain ohimenevää!

Arttu nukkuu mutkalla. Niin myös Emmi. Oikeesti, ei voi olla mukavaa nukkua pää ihan pinniksen kulmassa, kaula mutkalla ja jalat kohti pinniksen toista reunaa, ei siis päätyä. Välillä jalat on myös pinniksen reunalla. Ja jos neidin oikaisee, niin jo se on kohta taas samalla ässämutkalla uudelleen.

Elovena, riisivelli on varmaan aika mietoa, mutta kaikki uudet maut saattaa aluks vähän tehdä masulle kiusaa. Pieniä määriä vaan ja sanoisin, että useamman kerran peräkkäin samaa.

Auroralle piti jo aiemmin kommentoida, että olipas Oliver kasvanut kovasti niissä kuvissa. Ei ole enää lainkaan niin vauva, kuin silloin, kun viimeks nähtiin. =)

Han kyseli kiinteistä. Me kokeiltiin velliä 3kk iässä, mutta surullisen kuuluisin seurauksin eli pullolakkohan siitä tuli. Kun Emmi " täytti" 4kk, aloitettiin kiinteät peruna-porkkanalla ja bataatilla. Muutamana päivänä ihan pikkuannoksia,mutta kun ihmeempiä masuvaivoja ei tullut, niin aika nopeesti alettiin antaa sen verran kun likka syö. Nyt kun ikää on melkein 7kk, Emmi syö aamuin illoin puuroa marja- / hedelmäsoseella, kaks liha-kasvisateriaa ja välipalalla hedelmää. Imetysvieroitus sujuu aika hyvin. Päivän imetykset alkaa olla historiaa (ja tissitkin on hyväksyneet sen). Illalla ennen nukkumaanmenoa, yöllä ja aamupuuron päälle vielä tissitellään, mutta muutoin menee korviketta yleensä nokkamukista tai ihan laisista. Tuttipullo ei edelleenkään ole suosikki.

Jaahas, ovi kävi, eli mies tuli kotiin. Josko sitä menis hänen kanssaan jutustelemaan... Aurinkoista viikonlopunloppua!

-Amy ja Emmi, ihan kohta 7kk-

Vierailija
13/30 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan enstex Emiliinalle onnittelut :))

Jennille ja D:lle kovasti voimatuulia täältä puhaltelen =)

Queenin uutiset oli sitten kiva kuulla!!

Täytyy sanoa, et aikas rankkaa tää kevätleskeily =) olla nyt pojan kanssa 24 h ja kokonaiset 4 vrk. Äitee oli torstaina osan päivästä seurana. Eilen kaveri tuli illalla seuraksi ja istuskeltiin pihalla ja join jopa yhden sidukan =) kyllä se rentoutti kummasti.

No sit meillä oli aamuyö tosi levoton, kun poika vaa pyöri unissaan.

Han, meilläkin toi tihee imu jäi pois =) hauskaa miten samaan tahtiin joskus mennään näiden pikkuisten kaa :D

Leenuliinu, voi sinnuu, kun siellä pohdit noita samoja juttuja, mitä melkein jokainen äiti taitaa varsinkin siinä alkumetreillä miettiä =) on varmasti normaalia, että sitä kyseenalaistaa monta asiaa. Painajaiset on kylläs aika ikäviä. Eiköhän se siitä mieliala muutu =) ja tiedän että yksikin vuorokausi ilman ukkoa voi olla rankkaa. Paljon haleja sinne teille =))

päätin just et taidan lähtee parin kaverin kaa ens perjantaina irroittelee. Ukko on jo monet kerrat ehtinyt milloin mihinkin juhliin....nyt on kyllä tämän maman vuoro =) meinaan mennä vielä työpaikan kesäjuhliin, jotka on heti siinä kesäkuun alussa. Niin ja jos vielä saadaan joku sopiva weekendi enskamammaporukalla!!! kylä lähtee =))

Amy, ai teilläkin ukko pyöräilee, mikä pyörä teillä on? mun ukko on juuri tällä hetkellä Riikassa moottoripyörän matkassa =)

mykis ja S 3,5 + kk

Vierailija
14/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]Onpas taas mainio päivä tulossa..Pitää suunnitella joku ihana vaunulenkki, että pääsee kunnolla ulos..Mä oon niin huono vaan maleksimaan kun pitäis aina olla joku tietty määränpää, että jaksan kauan kävellä..=)

Viiperolle kiitokset ihanan enskavauvojen kasvupinon pitämisestä! Hieno idea oli ja nätiltä näyttää! =)

Jennin D:ltä olikin löytynyt korvatulehdus ja kehukoputkentulehdus =( Pikaista paranemista ja jaksuja vanhemmille!

Oliko Karssulilla ja Ainolla parempi yö?

Pi-Ki: varmaan se Artun kuhmu on ihan vaaraton..jos se imukupin kohta on van jotenkin arempi tms.? Hyvä, että laskee! =)

Aurora tais saada tuijat istutettua? Tuliko ihana? =)

Leenis: en mäkään erottanut mitään itkuja pitkään aikaan ja mietin kans, että oon varmaan ainoa äiti joka ei niitä erota! Toisaalta Emiliina itkee enää tosi harvoin ja sit jo tietääkin mikä on..Sen kipuitku (kuultu nyt kolmesti) on ihan erilainen kuin mikään muu..ekalla kerralla pelästyttiinkin ihan kunnolla..=) Ja on niitä painajaisia nähty täälläkin! Ehkä se kuuluu uusien äitien elämään..=) Ja kyllä ne varmaankin helpottaa..=)

Amy oli ollut motskarin päällä..hui! =) Mä oon kerran elämässäni ollut sellaisen kyydissä hetken aikaa ja se riitti mulle loppuelämäksi =D

Mykis pääsee ens perjantaina ulos! Jey! =) Sun tekstistä sit tajusin, että meidänkin tiheän imun kausi taisi päättyä apri päivää sitten kun ei enää heräilläkään tunnin välein! =) Jotenkin en miettinyt koko asiaa ja luulin, että tollasella rytmillä mennään sit loppuimetys..=D

Nyt suihkuun ja pihalle! Rauhallista sunnuntaita kaikille!!

t. poppis ja Emiliina ~3,5kk

Vierailija
15/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsula, Aleksilla on 3 kummia; sylikummina minun sisko ja ystäväpariskunta on sitten 2 muuta kummia.

Iida-Linnealle vauvan silmien rähmimisestä, Aleksilla toinen silmä rähmi muutaman päivän ikäisestä alkaen, ja sai siihen neuvolasta silmätipat (antibiootti-) ja rähmiminen hoitui sillä. Ahdas kyynelkanava voi myös aiheuttaa rähmimistä, kannattaa silmiä putsatessa hellästi painella kyynelkanavia jotta pysyvät paremmin auki.

Säpsähtelystä oli ollut myös puhetta. Aleksi säpsähtelee vieläkin paljon yrittäessään päästä uneen. Tiedän että johtuu hermoston kehittymättömyydestä, mutta mahtaakohan se olla enää puolivuotiaalle ihan normaalia? Tietääkö Makkara, kun noihin neurologisiin oireistoihin olet työsi puolesta perehtynyt?

Mykis, tarjoa vaan aina välillä pojalle pulloa niin pääset tuulettumaan, meilläkin kieltäydyttiin pullosta jonkin aikaa mutta sitten se taas kelpasikin yhtäkkiä kun sitkeästi tarjottiin.

Han, voisiko nuo yöähinät johtua ihan ikään liittyvästä levottomuudesta öisin. Meilläkin alkoi paljon levottomammat yöt tuossa 3-4kk:n iässä. Kehittyminen on niin huimaa tuossa vaiheessa.

Onpas Nincalla ihmeellisen oloinen terkka. Ei mittojakaan laita ylös? Hö. Ja exän kanssa hankalaa, vaihda tosiaan numero niin pääset toivottavasti eroon siitä.

Queenillahan kerrassaan hienoja uutisia, mahtavaa kuulla että Liia on alkanut nukkumaan!!

Henna, Aleksille ekat hampaat tuli 3kk:n iässä, ja nyt on jo 8 :)

Pitää mennä anoppi tuli, jatkan myöh!!

Viipero & Aleksi 6kk+

Vierailija
16/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei se tullutkaan, kävi vaan ovella tuomassa miehelle jonkun lehden :D

Poppis, kiitos kasvulistaideasta kuuluu Karssulille, minä vain hoidin toteutuksen :)

Leeniksen ajatukset kuulostaa tutuilta, kyllä tuo on ihan normaalia, osoittaa vain että olet vastuuntuntoinen ja lastasi rakastava äiti :)

Minäkin näin aluksi unia että pudotan Aleksin jne...

Ja tuosta itkusta, mullakin meni tosi kauan ennen kuin erotan mitä mikäkin itku tarkoittaa (eikä se vieläkään aina selviä ;)

Roopehan kasvaa hienosti!

Danielille paranemisia ja Jennille voimia!

Karssuli, nuo huutokohtaukset on kyllä kinkkisiä... Vaikea sanoa mikä on vialla. Toivottavasti teidänkin yöt rauhoittuu pian ja saatte tytön omaan huoneeseen nukkumaan.

Pi-Ki, tuskin tarvitsee kuhmusta huolestua. Mutta jos et saa mielenrauhaa, niin voithan käydä aina oikein lastenlääkärillä näytillä (ilmeisesti olitte terveyskeskuksessa viimeksi?)

G Kiinteiden aloitus: Meillä aloitettiin kun Aleksi oli vähän vajaa 5kk ikäinen. Edelleen menee hyvin vähän, poika syö aika nihkeästi kiinteitä, ja muutenkaan moni ruoka-aine ei ole sopinut, eikä viljoihin asti olla vielä edes päästy... Melkeinpä tissimaidolla siis elellään :)

Oltiin sitten perjantaina siellä lastenlääkärillä allergiakontrollissa. Almiron pepti -korvikehan aiheutti Aleksille kovat masukivut, joten se kokeilu lopetettiin ja tilalle saatiin reseptit Profylac -maitoon ja Neocateen. Niitä kokeillaan myöhemmin.

Eilen tehtiin maitoaltistus maitoallergian varmistamiseksi (jotta saadaan lausunto kelalle.) Aleksi sai Tuttelia 3 kertaa eilisen aikana, ja oireitahan siitä tuli vaikka ja mitä. Onneksi tuo yksi päivä altistusta riittää. Nyt annetaan masun rauhoittua muutama päivä, sitten aletaan kokeilla riisipuuroa ja sen jälkeen possua, jotta saataisiin ruokarepertuaaria vähän laajennettua. Noiden jälkeen sitten uusi yritys uudella erityismaidolla.

Tulipas tekstiä, toiv. joku jaksoi lukea :) Ja Aleksikin näköjään sopivasti heräsi.

Viipero, edelleen

Vierailija
17/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh..siis ei sen vakavampaa kun sitä lähin pikapikaa kyselee, että tietääkö joku miten töissä käynti vaikuttaa VANHEMPAINRAHAAN???

Me ollaan tod.näk. lähössä Thaimaaseen marraskuussa ja pitäis mennä töihin matkarahoja tienaamaan, ni aattelin vaan että voiskohan sinne mennä sillon tällön jo tässä vanhempainrahalla ollessa vai vasta kodinhoitotukiaikana. :)

Sorry. ei muuta nyt. Pitää mennä laittaa typy nukkumaan, ku lähen kohta kaverin kaa kaupoille.. Pitää ostaa Häydille pelastusliivit Rismasta, ku saa vielä tänään -15%.

Burde ja Heidi IHAN KOHTA 8kk!!! (voi ei kun aika menee nopsaan)

Vierailija
18/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO, voi kun toivonkin että olis vaan ikävaiheeseen kuuluvaa levottomuutta, että saisin taas syödä suklaata ja juoda kahvia rauhassa :D Ei meillä onneksi Sampo tunnu kovin kipeältä, vaikka ähisee ja rupsutteleekin joskus öisin, enempi se taitaa häiritä muita nukkujia :/

Muuten te, jotka teette itse soseita ja pakastatte ne; sekoitatteko soseet äidinmaitoon tai korvikkeeseen _ennen_ pakastusta? Kun oon ajatellut, että vois valmiiksi vääntää jotain soseita pakkaseen, niin tuli mieleen, että kannattakohan niitä vielä siinä vaiheessa sotkea äidinmaitoon/korvikkeeseen, vai sekoittaisko vasta sitten, kun ottaa pakkasesta tarjoilua varten? Onko kukaan muuten sekoittanut keitettyyn veteen, vai käyttävätkö kaikki soseiden notkeuttajana rintamaitoa/korviketta

Joops, tuolla Sampo tuntuu kutsuvan äitiä ;) Äitin suklaalakko on kestänyt muuten jo jotain 4-5 päivää! Oonkohan ikinä ollut näin pitkään syömättä YHTÄÄN suklaata? :O

Palailenpa myöh. kun ehdin.

Han ja Sampo 3,5kk+

Vierailija
19/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellistä: Eve alkoi syömään maissivelliä n. 3kk iässä, ilman terkan lupaa.. Me aloitettiin kans pienellä määrällä maidon sekaan, mut aika pian siirryttiin pelkkään velliin. Jossain vaiheessa alettiin maistelemaan pe-po velliä, ja tällä hetkellä syödään pelkästään sitä. (Paikallisessa kaupassa saa sitä 5prk/eurolla.)

Ja kiinteistä, kiinteitä alettiin maistella pääsiäisenä kun Eve oli n.3,5kk. Ekat peruna maistiaiset ei oikein uponnut, mutta sit kotona peruna-porkkana alkoi heti maistua. Nykyään menee purkillinen (itse tehtyä) kasvissosetta ja sit illemmalla hedelmäsosetta.

Ja yksi terassille lähtijä ilmoittautuu! :) Käytiin keskiviikkona terassilla kavereiden kanssa, oli vaan kovin kylmä..

Kummeista, Evellä on 4 kummia, minun veli ja hänen perjantaina vihitty vaimonsa, miehen serkku ja hänen kihlattunsa. Varsinaista sylikummia ei ole, kun Eve rauhoittui vain isin syliin ja oli siinä koko toimituksen ajan.

Eve nukahti just päikkäreille ja mies katsoo autourheilua, eli hyvä aika palstailla. :) Kuten kummiG:ssä kirjoitin, veljeni teki pienen yllärin ja he karkasivat kaksin vihille. :) Häät piti olla heinäkuussa, mutta sitten morsiammen siskon LA olis ollu seuraavana päivänä, nii ne peruttiin. No, päästään me kakkukahveille sitten kun on morsiammen maisteriksi valmistumisen juhlat. Etsin just kaavoja kaapista et pääsis tekemään juhlamekon. Kunhan vaan löytyisi sellaiset kankaat kuin suunnittelen.. Pitää kai tehdä Evelle saman tyylinen samoista kankaista. ;)

Ennen kuin kirjo parista viime yöstä, pitää *koputtaa puuta*, Eve on nimittäin kahtena viime yönä nukkunut 9h syömättä. :D Minulle tuo kävisi vaikka joka yö. Meidän imetys kerrat ovat nykyisin 2-4 kertaa päivässä: yöllä jos herää ja päivällä ja illalla jos Eve haluaa.

Nyt pitää mennä keittämään Evelle lisää maissi- ja kesäkurpitsa sosetta!

Aurinkoista päivää kaikille!

Bejpi ja Eve 4kk 3vk

Vierailija
20/30 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla laitoin kuvan Even Audi-vaunuista, vihdoin sain päivitetyn kuvan esille. Eli tässä jo nykyinen pikku-Audi: http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=59136927

Bejpi ja nukkuva Eve taas