Saako Suomesta oikeaa parmesan juustoa?
En ole kunnollusta löytänyt täältä vielä. Tai onhan niitä marketeissa myynnissä, coop merkiltäkin on omansa, mutta eivät ne ole parmesaania. Siis sitä oikeaa italialaista juustokiekosta lohkaistua herkkua. Ei maistu samalle.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
" Aito Parmigiano-Reggiano on EU:n nimisuojattu tuote. Tämä tarkoittaa, että vain tietyt laatukriteerit täyttävä ja tarkalla alueella Pohjois-Italiassa valmistettu juusto saa kantaa tätä nimeä.
Parmigiano-Reggiano on kyseisen juuston virallinen ja alkuperäinen italialainen nimi, kun taas parmesaani on sen suomenkielinen arkikielisempi yleisnimitys "
Jos siinä on em.teksti niin se on aitoa. Vaikka lukisi coop.
Ja noita on marketit väärällänsä, jopa maaseudulla
No ei saa. Olen käynyt Italiassa monesti syömässä oikeaa parmesaania ja voin sanoa että ei sitä täältä saa ainakaan mistään marketeista.
Juustoa ei ikinä saisi pakata muoviin. Maku ja koostumus muuttuu vaikkei terveydellistä haittaa olekaan (kosketus muoviin??).
Suomessa myytävät parmesanit eivät ole lähellekään sananmakuisia kuin Italialaiset kiekosta leikatut mutta kyllä ne pastan päälle kelpaa. Oma suosikkini on Parmigiano fresco (12kk) eli vielä pehmeähkö syöntijuusto. Vanhempi sitten ruuanlaittoon.
terkut Italiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen kansainvälisiltä suurmarkkinoilta.
Tampereen? Eikös ne markkinat kierrä koko suomen?
Mistä minä tietäisin. Tuo nyt sattuu olemaan minua lähin jossa sellaiset ainakin on. Sinne meneminen tosin edellyttäisi että tuotteet kiinnostavat, minua ei kiinnosta.
Ei. Eikä saa Pecorino Romanoakaan.