Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko muillekin 1970 luvulla Suosikki ja Help lehdet ?

Vierailija
28.06.2026 |

Ihania muistoja...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki tuli, osallistuin johonkin kilpailuun ja voitin natikan.  Muistatteko Mikä se on? 

National(/Panasonic)-merkkinen radiokasettinauhuri?

Juu, oltiin iloisia siskon kanssa siitä teineinä. Kuunneltiin nuorten Sävelradio ohjelmaa.

Vierailija
22/32 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu, kun mutsi tilas niin tautisii lehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ensin Help, koska siinä oli Armi Aavikon juliste. Myöhemmin Suosikki vielä kasarin puolelle. 

Sama täällä! Taisi tulla vielä joku OK-lehtikin hetken.

Vierailija
24/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakos joku Stumpin? Itse olen sen verran nuori, että ne piti ostaa divareista.

T N65

Vierailija
25/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suosikki, toista en muistaakseni koskaan lukenut

Vierailija
26/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Suosikki, ostin aina myös Intron. Ikävä kyllä niitä ei ole enää tallessa, sillä tein pop-leikevihkoja joihin liimasin saksimiani   ihanimpien artistien kuvia. Lehdistä tuli melkoista silppua siis. 

Vierailija
27/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut, amerikkalaista hapatusta olivat.

Vierailija
28/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki tuli, osallistuin johonkin kilpailuun ja voitin natikan.  Muistatteko Mikä se on? 

Juu, oltiin iloisia siskon kanssa siitä teineinä. Kuunneltiin nuorten Sävelradio ohjelmaa.

1970-luvun alkupuolella Rinnakkaisohjelmalta kuului hyvin harvoja nuorisolle tarkoitettuja ohjelmia, Heikki Harman Pop eilen -tänään oli herkkua.  Lauantai-iltaisin koko maan teinit kuuntelivat korva höröllä Nuorten sävellahja 22 001:tä. 

Vierailija
29/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan meille taisi tulla Suosikki. Myös Soundia luettiin, mutta sitä ostettiin irtonumeroina.

Sid Viciousin kuoleman aikoihin sisareni alkoi satunnaisesti ostaa New Musical Express -lehteä, ja hän kertoi minullekin toisinaan artikkeleiden sisällöstä. Olin siihen aikaan hieman yli kymmenvuotias, joten en olisi englanninkielisestä musiikkilehdestä juuri mitään ymmärtänyt.

Vierailija
30/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan, mikä se on.

Se -61 synt.

Minulla on kirstussa vuonna 1975 saamani Natikka. En uskaltaisi kytkeä sitä verkkovirtaan. Luulen, että radio toimisi edelleen.

Vierailija
31/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1970-luvun alkupuolella Rinnakkaisohjelmalta kuului hyvin harvoja nuorisolle tarkoitettuja ohjelmia, Heikki Harman Pop eilen -tänään oli herkkua.  Lauantai-iltaisin koko maan teinit kuuntelivat korva höröllä Nuorten sävellahja 22 001:tä. 

Tuon Harman ohjelman takia valtaosa tuota kuunnelleesta ikäluokasta onkin hyvin valveutunut musiikinkuuntelija. Siinä tuli todella popmusiikkia laidasta laitaan ja samalla sai myös oikeaa tietoa kappaleista ja niiden genreistä.

Vierailija
32/32 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan, mikä se on.

Se -61 synt.

Minulla on kirstussa vuonna 1975 saamani Natikka. En uskaltaisi kytkeä sitä verkkovirtaan. Luulen, että radio toimisi edelleen.

Meillä oli Philipsin vastaava. Samoja laitteitahan ne taisivat olla, nimilätkä vain vaihdettu.