Miksi tingit Torissa?
Varsinkin jos myyjä on kirjoittanut, että hinta on tingitty valmiiksi?
Kommentit (26)
Minä laitan aina reilusti hintaa ja usein ostaja tarjoaa vähän vähemmän joten myyn tuotteen hintaan johon olisin sen alunperinkin myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Käytetystä tavarasta on ylitarjontaa. On vain paljon myyjiä, jotka vaan ei ymmärrä että et voi pyytää käytetystä 75% uuden hinnasta.
Itse sivuutan kaikki törkypyynnit ja keskityn kohtuuhintaisiin. Koskaan en ole tinkinyt vaan kun katson että tavara on sopivan hintainen, ostan sen ja that's it. Kerran myyjä itse laski hintaa ihan muuten vaan.
-Kylmät kädet Ry
Yhtälailla on ostajia, jotka kuvittelevat, kun myy 20% tai allekin uuden hinnasta, että siitä voisi vielä tinkiä. Ovat menneet kaupaksi pyyntihintaan, ei välttämättä heti ensimmäisenä päivänä, mutta jokusen päivän päästä. Näillä tinkijöillä on selkeästi joku hakuvahti päällä, kun tinkimistarjoukset rävähtää heti, kun ilmoitus julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen on muka tinkinyt valmiiksi??
Muista tinkiä Alkossa ja apteekissakin.
Tingin torissa silloin, kun samaa tavaraa on paljon tarjolla. Esim jotain Iittalan tuikkuja on turhaa ostaa 20 eurolla, kun 5 eurollakin saa.
Minä myyn kaikille, jotka ylipäätään tarjoavat jotain. Joten kannattaa tinkiä.
En tingi.
Myin edullisesti siistit nojatuolit, surkea mies yritti tinkiä. Myin pyytämälläni hinnalla sille, jolla oli varaa maksaa.