Koska ne lämpivät ilmat oikein tulee?
Kommentit (34)
Länsirannikolla on ollut tnäänkin todella lämmin päivä vaikkei paistakaan, yli 25 astetta. Eilen oli varsinainen hellepäivä ja aurinko paistoi koko päivän. Itse olen ottanut aurinkoa lähes päivittäin toukokuusta asti, muutama sadepäivä vain ollut. Metsäpalovaroitus ollut jo kohta toista kuukautta. Minusta tämä kesä on ollut ihan riittävän lämmin.
Älkää täällä valittako vaan ottakaa lento etelään niin löytyy hyvä sää
Vantaalla on + 24, mutta tuntuu paljon lämpimämmältä, kun on niin hiostava sää. Ilmankosteus on yli 70%.
Täällä +24 ja pilvistä. AP varmaan asuu jossain Sodankylässä. Ihmekään, jos on viileä.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin piti ainakin etelässä olla 27 ja täysaurinko, no nyt sataa ja auringosta tietoakaan.
Mutta asteita on päälle +20 eli ei tosiaan mikään viileä saati kylmä.
Sitten ottaa äkkilähdön etelään. Suomessa tämä on tavallinen kesäsää.
Täällä on +22. Ei ole kylmä.
+10 alkaa olla viileä kesällä.
Ilmaston lämpeneminen ei koske Suomea.
Ei sillä, että haluaisinkaan yli 30 asteen lämpöjä mutta ei haittaisi jos kesä kestäisi vähän pidempään. Olisi kahden kesäkuukauden sijaan kolme tai neljä.
Täällä tänään 26 astetta, vaikka on pilvistä ja tuulee. Ap voi ihan vapaasti matkustaa Keski-Eurooppaan tukehtumaan 40 asteen helteeseen.
Järvenpää.
Helteet on useimmiten elokuussa. Ja trooppiset yöt. Kaikki tämä vielä edessä, malttakaa hetki.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston lämpeneminen ei koske Suomea.
Ei sillä, että haluaisinkaan yli 30 asteen lämpöjä mutta ei haittaisi jos kesä kestäisi vähän pidempään. Olisi kahden kesäkuukauden sijaan kolme tai neljä.
Noh, sitten kun ilmastonlämpeneminen sulattaa Siperian ikiroudat ja pysäyttää golf-virran, niin ei ole sitä pariakaan kuukautta kesää.
Hellettä 27 astetta ja painostava ilma paarmoineen kuin ennen ukkosta, ainakin Etelä-Pohjanmaalla.
Naistenviikko on seitsemän päivän ajanjakso 18. - 24.7., jonka aikana kalenterissa on vain naisten nimiä.
Entisaikaan naistenviikolla säätä seurattiin erityisen tarkkaan, sillä se ajoittuu heinäntekoaikaan. Vanhan kansanuskomuksen mukaan naistenviikko ei mennyt ilman sadetta, koska naiset ovat kovia itkemään.