Suomessa on neljä kaupunkia, jotka päättyvät s-kirjaimeen. Mitkä?
Kommentit (137)
Noi mäkin olisin arvannut, mutta aika ihan hyvin olisi mukana voinut olla vaikka Muhos tai joku muu. Ihan yhtä "kaupunki" sekin olisi ollut. Itse miellän kaupungiksi paikkoja, joissa on selkeä, kaupunkimainen keskusta, kuten Lahti, Porvoo, Kotka, Kokkola, Salo, Tornio jne.
Ei mun mielestä Espoo ja Vantaakaan ole varsinaisesti kaupunkeja, vaan osa Helsinkiä.
Kuopios, Poris, Oulus, Jyväskyläs. Voi olla muitakin.
Pargas, Ekenäs, St. Karins, Tammerfors
Vierailija kirjoitti:
Kannus ei ole kaupunki vaan kunta. Tehtävässä oli siis virhe.
Kannus on kaupunki
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ovat nämä Alavus, Kannus, Nurmes ja Varkaus.
No entäs Pihtipudas ja Muhos?
Kaikkea sitä kaupungiksi kutsutaankin!
Helppoa.
Helsinkis, Vantaas, Espoos, sekä, hmmm, Tamperes?
Ota siintä selko poikani, ja tule kertomaan meille vastaus. Aikaa viikko. Mars toimi!
Knnus tarkoittaa vasaraa jolla soitetaan noitarumpua, ja se kapine tuon kunnan vaakunassa onkin, jos olette joskus sitä meittinneet
Vierailija kirjoitti:
vantaas, helsinkis, turuus ja oulus.
Ja vielä viides: Lahes.
Vierailija kirjoitti:
Minne unohtui Korsnäs
Kors, nääs on Tampereen murretta.
Mitä tekisimmekään ilman tätä tietoa? 🤔
Helsingis, turus, hämeenlinnas ja kajaanis.
Joo v...u. Netis on toi testi ja en jaksanut perkele ruveta räknäämään, että mitkä ne neljä nyt sitten on helvetti sentään. Klikkasin tyhjää ja kone kertoi, mitkä noi on, niin sai tietää ilman että tartti miettiä koko päivän yhtä helvetin asiaa. Helppo se varmaan on tietää, jos ite asuu yhdessä noista ja käy niissä kolmessa muussa ainakin kolmesti vuodessa.
Minä käy muuta ku kaupassa, keittiössä ja vessassa, ja lukiokin on käymättä, niin mikä ihmeen kävelevä Google se minä nyt tässä olen?
Vierailija kirjoitti:
Puhos
Tuo todellakin on oma kaupunkinsa. Tarkoitan siis sitä Helsingin Itäkeskuksen kyljessä olevaa ostarin tapaista.
Turkkus.
Puhos