Suomalaisilta suorat sanat lääkärikokeilusta: ”Ihan syvältä”
Osa IS:n kyselyn vastaajista osoittaa turhautumisensa siihen, ettei omalta paikkakunnalta löydy kokeiluun osallistuvaa lääkäriasemaa.
Palveluita on vain jossakin yli tunnin matkan päässä, ja sinne pitäisi sitten vanhusten lähteä, kolmas pohtii.
Suomalaisilta suorat sanat lääkärikokeilusta: ”Ihan syvältä”
Kommentit (32)
Pelkkää Kokkeleiden rahanlappamista kavereille.
Toivottavasti seuraava hallitus lopettaa hölmöilyn ja pistää yksityisille terveyspalveluille täyden ALV-%:n niin oppivat tekemään bisnestä samoilla ehdoilla kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tääkin on varsin mielenkiintoinen ideologinen aivopieru: kokoomus haluaa lakkauttaa julkisen terveydenhuollon mutta haluaa alkaa tuottaa julkisesti verovaroilla tuettua terveydenhuoltoa yksityisillä lääkärikeskuksilla..
Anteeks nyt vaan mutta vasemmiston someväitteet siitä mitä "kokoomus", "persut" tai vaikka "porvarit" tai "EK" haluaa on tasan 0% uskottavia.
Lähinnä nuo on joko suoria valeita tai ainakin suoria olkiukkoja joissa ei ole totta puoltakaan väitteistä.
TULIHAN SE SIELTÄ
Yksi joukko hyötyy muita enemmän, sanotaan jutussa. Eli joku saa enemmän, niin se on itselle ongelma.
" en käytä periaattesta " sanoo toinen tossa jutussa. Jep jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Omat vanhempani kuuluvat kohderyhmään. Mielellään käyttäisivät palvelua, mutta ovat olleet nyt terveinä. Kuinka usein sinä käyt lääkärissä? Minä olen käynyt viimeksi kolme vuotta sitten.
Itse 2017 yhden tulehtuneen ihopaiseen vuoksi. (antibiootit + paiseen puhkaisu ja putsaus). Eipä muuten ole ollut onneksi tarvetta. Aikoja sitten ärsytti kun migreenin kanssa ei saanut aikoja terveyskeskukseen paitsi tasan 8.00 soittamalla jos kävi tuuri. Eipä tuo julkinen palvelu erityisen hyvin toiminut silloin (yli 10v sitten), eikä taida toimia edelleenkään jos juttuja kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei periaatteesta käytä niin voisi kieltää pääsyn julkiselle ja velvoittaa käyttämään vain omalla rahalla ja täydellä hinnalla yksityistä. Oikeasti sairaalle periaate ei ole este.
Silloin kun on sairas, silloin menee sinne lääkäriin, mikä ottaa heti vastaan, eikä päädy pohtimaan asiaa filosofiselta näkökannalta.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää Kokkeleiden rahanlappamista kavereille.
Toivottavasti seuraava hallitus lopettaa hölmöilyn ja pistää yksityisille terveyspalveluille täyden ALV-%:n niin oppivat tekemään bisnestä samoilla ehdoilla kuin muutkin.
No itse olen oikein tyytyväinen tähän kokeiluun. Toivoin jopa laajentamista, ja hämmästyin kun selvisi että se toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Nää on oikeasti hitaita juttuja. Tottakai olisi hyvä, jos voisi tehdä päättelyn vuoden perusteella. Ajattele taksilakia, se tehtiin n 2018 tienoilla. Nyt voidaan sanoa varmuudella, että se on sysipaska. Tosin se selvisi jo nopeamminkin. Nyt siihen sitten tuli hyvä korjaus.
Ei kaikki lait mene kerralla maaliin. Jos niitä ei korjata, niin se on se huono juttu. Samoin tämä lääkärihomma. Jos se osoittautuu huonoksi, se korjataan, tai sen käyttöä ei jatketa.
Ei suomessa tehdä nopeita korjauksia paitsi ideologisista syistä. Esim. rinteen hallituksen pikaiset sipilän hallituksen työllisyyslakien perumiset. Sittenhän nuo väänsi uudelleen tuon turhaakin turhemman aktivointisirkuksen käyntiin ja siitä nautitaan edelleen kun kokoomuksenkin työministerit on täysin turhia broilereita.
Seuraavassa hallituksessa näemme miten nopeasti ay-nassebile-antti poistaa ay-liikkeen lakkorajoitukset liki ekana toimenaan. Muuta nuo ei sitten teekään nopeasti, jos tekee ylipäänsä mitään hyödyllistä kun vasemmistoa ovat.
Kuvaavaa on, että ennen demarien vaalivoittoa, rinne & kiuru & co lupasi korjata vanhustenhoidon tunnissa kunhan pääsee valtaan. Tunnissa nuo lähinnä kertoi että asia lykätään seuraavalle hallitukselle eli neljä vuotta eteenpäin, joten "hienosti korjattu" demarit /s
Sittenhän nuo loi sotesotkun joka lähinnä loi monta porrasta lisää suojatöissä olevia vasemmistolaisia sotebudjeteilla elämään. Hoito ei parantunut yhtään, mutta rahat saatiin menemään tuohon sekoiluun.
Itselläni palvelu on n 3 km päässä. Joten asiaan suhtautuu siitä näkökulmasta. Kukaan ei voi myöskään kumota tuota etäisyyttä mitenkään omalla kohdallani. Eli se vaihtoehto on siis hyvä.
Olisi hyvä käsittää, että jokainen katsoo sen omista lähtökohdistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Nää on oikeasti hitaita juttuja. Tottakai olisi hyvä, jos voisi tehdä päättelyn vuoden perusteella. Ajattele taksilakia, se tehtiin n 2018 tienoilla. Nyt voidaan sanoa varmuudella, että se on sysipaska. Tosin se selvisi jo nopeamminkin. Nyt siihen sitten tuli hyvä korjaus.
Ei kaikki lait mene kerralla maaliin. Jos niitä ei korjata, niin se on se huono juttu. Samoin tämä lääkärihomma. Jos se osoittautuu huonoksi, se korjataan, tai sen käyttöä ei jatketa.
Ei suomessa tehdä nopeita korjauksia paitsi ideologisista syistä. Esim. rinteen hallituksen pikaiset sipilän hallituksen työllisyyslakien perumiset. Sittenhän nuo väänsi uudelleen tuon turhaakin turhemman aktivointisirkuksen käyntiin ja siitä nautitaan edelleen kun kokoomuksenkin työministerit on täysin turhia broilereita.
Seuraavassa hallituksessa näemme miten nopeasti ay-nassebile-antti poistaa ay-liikkeen lakkorajoitukset liki ekana toimenaan. Muuta nuo ei sitten teekään nopeasti, jos tekee ylipäänsä mitään hyödyllistä kun vasemmistoa ovat.
Kuvaavaa on, että ennen demarien vaalivoittoa, rinne & kiuru & co lupasi korjata vanhustenhoidon tunnissa kunhan pääsee valtaan. Tunnissa nuo lähinnä kertoi että asia lykätään seuraavalle hallitukselle eli neljä vuotta eteenpäin, joten "hienosti korjattu" demarit /s
Sittenhän nuo loi sotesotkun joka lähinnä loi monta porrasta lisää suojatöissä olevia vasemmistolaisia sotebudjeteilla elämään. Hoito ei parantunut yhtään, mutta rahat saatiin menemään tuohon sekoiluun.
Osuit naulan kantaan, sanoo tekoäly joskus. Ideologisista syistä korjaukset voi olla nopeitakin, ei juuri muuten. Sote on kaiken huiöppju. Se käärmekeitto keitettiin jo aiemmin, ja mitoitettiin alakanttiin. Jos kerran vasemmisto on vähäosaisten asialla, niin miksi ne ei neljässä vuodessa pannut asioita kuntoon.
Jäin eläkkeelle ja kun työterveyshuolto osaltani loppui, niin tartuin heti tuohon mahdollisuuteen. Sain laajat kokeet ja lääkärin sain valita itse ( niistä jotka kuuluvat tähän kokeilun piiriin) . Tavallisen eläkeläisen rahoilla sain sen kustannettua. Seuraavan kerran tarvii mennä vasta kahden vuoden kuluttua jos ei jotain erityistä tule. Olen hyvin tyytyväinen.
Miten se voi olla hallituksen vika, jos joku päättää muuttaa korpimetsään, mistä on hieman matkaa lääkäriin. Ja sama henkilö periaatteesta kieltäytyy käyttämästä digitaalisia palveluita. Lisäksi hän periaatteellisista syistä kieltäytyy käyttämästä yksityisen lääkäriaseman palveluita. Kuten huomaamme, suomalaiset ovat liian hyvään tottunutta valittajakansaa. Oikea ratkaisu ei ole myötäillä turhasta valittajia.
Nää on oikeasti hitaita juttuja. Tottakai olisi hyvä, jos voisi tehdä päättelyn vuoden perusteella. Ajattele taksilakia, se tehtiin n 2018 tienoilla. Nyt voidaan sanoa varmuudella, että se on sysipaska. Tosin se selvisi jo nopeamminkin. Nyt siihen sitten tuli hyvä korjaus.
Ei kaikki lait mene kerralla maaliin. Jos niitä ei korjata, niin se on se huono juttu. Samoin tämä lääkärihomma. Jos se osoittautuu huonoksi, se korjataan, tai sen käyttöä ei jatketa.