Suomalaisilta suorat sanat lääkärikokeilusta: ”Ihan syvältä”
Osa IS:n kyselyn vastaajista osoittaa turhautumisensa siihen, ettei omalta paikkakunnalta löydy kokeiluun osallistuvaa lääkäriasemaa.
Palveluita on vain jossakin yli tunnin matkan päässä, ja sinne pitäisi sitten vanhusten lähteä, kolmas pohtii.
Suomalaisilta suorat sanat lääkärikokeilusta: ”Ihan syvältä”
Kommentit (32)
Eihän tuolla "kokeilulla" ollut mitään muuta tarkoitusta kuin siirtää veronmaksajien rahoja ahneille pörriäisille entisestään. Vanhukset oli tässäkin asiassa siis vain hyväksikäytettävä olio. Eihän tuolla ole mitään virkaa jos mikään hoito itsessään ei edes sisälly koko asiaan.
Itse ainakin kapinoin viimeiseen asti kaikkea tällaista vastaan. Kuollaan sitten jos ollaan kuollaksemme siihen mutta minua ei mihinkään valtion virittelemiin hämähäkinseitteihin sotketa.
Tässä konkreettisesti voi nähdä yksityisten palveluntuottajien hienouden: niitä ei voi pakottaa tuottamaan palveluita mitä ne ei halua tuottaa.
Meidän kunnassa Mehiläinen hoitaa julkisen terveyskeskuksen palvelut. Pelaa hiton hyvin.
Asut jossain hevonkorvessa kaukana muista, ja sitten valitat ettei 100 hengen kylässäsi ole lääkäriasemaa joka osallistuisi johonkin kokeiluun.
Tuossa kohtaa sanoisin että elämä on valintoja, joihin kuuluu myös asuinpaikan valinta.
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla "kokeilulla" ollut mitään muuta tarkoitusta kuin siirtää veronmaksajien rahoja ahneille pörriäisille entisestään. Vanhukset oli tässäkin asiassa siis vain hyväksikäytettävä olio. Eihän tuolla ole mitään virkaa jos mikään hoito itsessään ei edes sisälly koko asiaan.
Itse ainakin kapinoin viimeiseen asti kaikkea tällaista vastaan. Kuollaan sitten jos ollaan kuollaksemme siihen mutta minua ei mihinkään valtion virittelemiin hämähäkinseitteihin sotketa.
Semmoinen meemiargumentti ilman mitään muuta sisältöä kuin väitteiden toistaminen. Eli käytännössä samaa settiä kuin vasureilta joka ainoassa aiheessa 24/7 ja vuositolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tääkin on varsin mielenkiintoinen ideologinen aivopieru: kokoomus haluaa lakkauttaa julkisen terveydenhuollon mutta haluaa alkaa tuottaa julkisesti verovaroilla tuettua terveydenhuoltoa yksityisillä lääkärikeskuksilla..
Älä ole kateellinen. Sinäkin olet joskus 65v, joka on kaiketi se ikäraja. Harmittaako sua oikeasti, jos tuon ikäiset pääsee lääkäriin tuon avulla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla "kokeilulla" ollut mitään muuta tarkoitusta kuin siirtää veronmaksajien rahoja ahneille pörriäisille entisestään. Vanhukset oli tässäkin asiassa siis vain hyväksikäytettävä olio. Eihän tuolla ole mitään virkaa jos mikään hoito itsessään ei edes sisälly koko asiaan.
Itse ainakin kapinoin viimeiseen asti kaikkea tällaista vastaan. Kuollaan sitten jos ollaan kuollaksemme siihen mutta minua ei mihinkään valtion virittelemiin hämähäkinseitteihin sotketa.
Minkä ikäinen olet ?...siis suunnilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla "kokeilulla" ollut mitään muuta tarkoitusta kuin siirtää veronmaksajien rahoja ahneille pörriäisille entisestään. Vanhukset oli tässäkin asiassa siis vain hyväksikäytettävä olio. Eihän tuolla ole mitään virkaa jos mikään hoito itsessään ei edes sisälly koko asiaan.
Itse ainakin kapinoin viimeiseen asti kaikkea tällaista vastaan. Kuollaan sitten jos ollaan kuollaksemme siihen mutta minua ei mihinkään valtion virittelemiin hämähäkinseitteihin sotketa.
Hourailet omiasi.
Mulla on kyseinen palvelu oikein hyvin saatavilla. Toimii oikein hyvin, ja paranee vaan. Mikä siinä on sulle ongelma. Ai niin, joku saa, mutta sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Vaikutusarvio tehdään vuosien kuluessa. Toivottavasti et ole missään päättävässä asemassa, jos ei tuota tiedä. Vai haluatko vaan öyhöttää asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla "kokeilulla" ollut mitään muuta tarkoitusta kuin siirtää veronmaksajien rahoja ahneille pörriäisille entisestään. Vanhukset oli tässäkin asiassa siis vain hyväksikäytettävä olio. Eihän tuolla ole mitään virkaa jos mikään hoito itsessään ei edes sisälly koko asiaan.
Itse ainakin kapinoin viimeiseen asti kaikkea tällaista vastaan. Kuollaan sitten jos ollaan kuollaksemme siihen mutta minua ei mihinkään valtion virittelemiin hämähäkinseitteihin sotketa.
Hourailet omiasi.
Mulla on kyseinen palvelu oikein hyvin saatavilla. Toimii oikein hyvin, ja paranee vaan. Mikä siinä on sulle ongelma. Ai niin, joku saa, mutta sinä et.
Sä ootkin ainoa jolla tässä maassa on väliä, jep jep. Siinä sä taas latelet noita nollasisältöisiä meemiargumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Omat vanhempani kuuluvat kohderyhmään. Mielellään käyttäisivät palvelua, mutta ovat olleet nyt terveinä. Kuinka usein sinä käyt lääkärissä? Minä olen käynyt viimeksi kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Vaikutusarvio tehdään vuosien kuluessa. Toivottavasti et ole missään päättävässä asemassa, jos ei tuota tiedä. Vai haluatko vaan öyhöttää asiasta.
Eli ei voi sanoa että hyvin toimii. Aivan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, joista löytyy kokeilun lääkäriasemia ihan kattavasti. Minusta kokeilu on hyvä. Koska lääkärit ovat äänestäneet jaloillaan julkisen terveydenhuollon osalta, tulee potilaita hoidattaa siellä, missä he saavat hoitoa. Tällä saadaan kohtuukuntoiset vanhukset jonoista pois ja julkisen aikaa enemmän työssäkäyville ja monisairaille.
Toistaiseksihan tää ei edes ole lyhentänyt mitään jonoja. Ilmainen raha toki kelpaa aina!
Niin, kovin montaa kuukautta se ei ole ollut voimassakaan.
Kohta vuoden, mutta ehkä tääkin vaatii 10 vuotta että alkaa näkyä tuloksia
Omat vanhempani kuuluvat kohderyhmään. Mielellään käyttäisivät palvelua, mutta ovat olleet nyt terveinä. Kuinka usein sinä käyt lääkärissä? Minä olen käynyt viimeksi kolme vuotta sitten.
Huomaa että laaja yhteiskunnallisessa kontekstissa tapahtuva ajattelu on kovin haasteellista, kaikki prosessoituu vaan lapsen tasolla "mä teen tätä niin tätä se on!"
Jos ei periaatteesta käytä niin voisi kieltää pääsyn julkiselle ja velvoittaa käyttämään vain omalla rahalla ja täydellä hinnalla yksityistä. Oikeasti sairaalle periaate ei ole este.
Sinänsä tääkin on varsin mielenkiintoinen ideologinen aivopieru: kokoomus haluaa lakkauttaa julkisen terveydenhuollon mutta haluaa alkaa tuottaa julkisesti verovaroilla tuettua terveydenhuoltoa yksityisillä lääkärikeskuksilla..