Pahin kasvi mitä istuttaa pihamaalle on
Suikeroalpi
Kommentit (38)
Suikeroalpi on ihanimpia kasveja! Ei ole koskaan ongelmia ollut leviämisen kanssa, se kasvaa yhden ison kiven juurella, ja keväisin napsin siitä pistokkaita amppeleihin.
Vierailija kirjoitti:
Pahin virhe on hävittää sammal pihasta.
Sammal on kaunista. Tarkoituksella annamme sammaloitua.
Suurin osa on nurmea - valkoapilaa varsinkin, mutta myös luonnonkukkasia.
Syreenit. Pahalta haisevat kasvit, puiden kukinnot ja pensaat. Poppeli.
Vierailija kirjoitti:
Kanttarelli. Leviää joka perkeleen puun alle.
Hyvä sato? Jos maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orapihlaja ja maahumala
Järkky toi maahumala. Minne vaan katot,niin siellä kasvaa vaikka ei halua.
Meilläkin on paljon maahumalaa ja se on levinnyt hautausmaallekin meiltä tuodun mullan mukana. Sitä on monta hautariviä joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Lupiini.
Minulla on pihassa ollut valkoisia lupiinia Koivun ympärillä varmaan 12 vuotta. . En ole sen antanut levitä. Kauunison ja kukkii pitkään kun leikkaa kuihtuneet kukat pois.
Vierailija kirjoitti:
Kanttarelli. Leviää joka perkeleen puun alle.
Minä taas istutin tontin reunoille kkorva sinen. Tein rautakangella riviin reikiä ja murustelin sinne sienen paloja. Joka kevät hyvä sato. Olen laittanut vuosia ruokaa ja teen edelleen vaikka myrkylliseksi julistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suikeroalpi on kyllä yksi maanvaiva. Leviää naapurista vaikka omalta pihalta saisikin jollain ihmeellä hävitettyä.
Sain naapurilta, istutin omaan kukkapenkkiini ja nyt se on siltä hävinnyt.
Meillä on vaihdettu mullat, kytketty ja myrkytetty ja silti nurmikko täynnä sitä. Ja naapurin puolelta tulee koko ajan lisää. Hirveä kasvi. Tappaa kaiken muun.
Vierailija kirjoitti:
Tammi.
Meillä on muutama pihassa ja miljoona tainta.
Meillä vaahteran ja jalavanalkuja. Silti tykkään molemmista.
Mustalla muovilla peittää kohdan