Jotenkin surullista, että keskustelemisesta on tullut voittamista
Oli se Vauva-sivusto, Ylen toimittaja, kommentti YouTubessa... Eriävä mielipide joko haukutaan, alapeukutetaan pois tai tulee jäätävä hiljaisuus. Hyvässä keskustelussa voi mielestäni olla erimielisyyksiä, ja siitä ei tarvitse provosoitua. Itse olen ainakin monesti oppinut keskustelusta, vaikka olisinkin ollut täysin eri mieltä asiasta. Olen monesti käynyt lukemassa vaikka jonkun lähettämää linkkiä ja todennut, että olin väärässä. Se on outoa keskustelussa, jos on pakko olla oikeassa, ja vaikka vääräksi todistettuna vänkää vastaan tai vain katoaa hiljaisuuteen. Sitten näillä katoavilla on tapana nousta uudelleen väittämään samaa asiaa, mutta uudelle yleisölle. Minun perjantain tuuminta.