Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten suurin saavutus on että nykyään kaikki jenkitkin moikkaavat sanalla Hei!

Vierailija
26.06.2026 |

Toki kirjoittavat sen Hey. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten totta. Kun opettelin englantia 70-luvulla 3. luokalla hey ei todellakaan tarkoittanut moi. 

Vierailija
2/3 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan taas niin suloisen "osaavia" englanninpuhujia että pitää muillekin rehennellä. Hi (hai) on paljon yleisempi tervehdys, hey enemmänkin varoittava huudahdus, "hey there, watch your step!" Amerikkalaisten suurin saavutus (kuulentojen lisäksi) olisi opettaa suomalaiset lopettamaan jenkki-sanan käyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan taas niin suloisen "osaavia" englanninpuhujia että pitää muillekin rehennellä. Hi (hai) on paljon yleisempi tervehdys, hey enemmänkin varoittava huudahdus, "hey there, watch your step!" Amerikkalaisten suurin saavutus (kuulentojen lisäksi) olisi opettaa suomalaiset lopettamaan jenkki-sanan käyttö.

Amerikkalaisten?

Pohjois- vai etelä?

Ja kun arvatenkin ajettelit pohjoista niin onko kaikkien kolmen maan kansalaisten tehtävä opettaa meille jenkki sanan käyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme