Auta ole kiltti, miten sairaslomalle?
Meidän perheessämme on nyt ihan mahdoton tilanne. Miehen pitäisi päästä töistä pois 3-4viikoksi. On ihan lopussa, ei meinaa jaksaa enää yhtään mitään. Hänellä siis työ ja sen lisäksi eräs vanha projekti, joka on pakko saada loppuun.
Koko perhe on ihan hajalla, siis lopussa, ja elämme vain miehen tulojen varassa. Jottei olisi näin yksinkertaista, niin mies EI voi hakea sairaslomaa burn outiin, sillä on hakemassa uutta työpaikkaa, jonka tällainen sairasloma estäisi kyllä ihan tarkkaan. Toisaalta ei voi ottaa virkavapaatakaan, koska muuten eivät rahat riitä 5 hengelle mitenkään talolainoineen.
Tiedän, että tämä on väärin, mutta miten hän voisi päästä saikulle, jollain muulla syyllä? En kaipaa moraalisia neuvoja, mutta miehen on nyt vaan pakko päästä pois töistä, jotta saa keskityttyä projektinsa loppuun viemiseen ilman että pää hajoaa. Mitään vinkkejä?
Kommentit (13)
työpaikkalääkärille selvittämään ja saikkua pyytelemään.
Oisko muita ideoita?
Kyllä itsekin olen hakenut saikkua "turhaan" kun en yksinkertaisesti jaksa.
Perhe ja lapset on mulla kuitenkin aina tärkeimmät. Työllä en aikonut itseäni tappaa, sillä haluan nauttia myös vanhuudesta ilman että kroppa tai pää on hajalla.
Nykypäivän työtahtia kun ei kaikki yksinkertaisesti kestä,turha sitä on hävetä.
Ja sitäpaitsi työnantajat ei ikipäivänä helpota olojamme jos aina valittamatta raadamme.
yleisiä juttuja ja vaikea todistaa vääräksi.
en vaan ymmärrä miksei oikeasti voi hakea burn outin vuoksi apua, miten se vaikuttaa uuden paikan hakuun?
Kiitos rakkaat siskot!!!
Lupaan ja vannon, että tämä on eka ja vika kerta kun tällaista teemme, mutta jospa tämä pelastaisi meidät?
3-4 viikkoa saikkua.
Mä en myöskään ymmärrä miten ei voi hakea saikkua oikean syyn takia jos se on kerran työuupumus. MISTÄ mahdollinen uusi työnantaja saisi tietää siitä jollei miehesi itse kerro. Lääkäri kun ei saa kertoa tietoa eteenpäin ilman potilaan lupaa.
Mitä pystytte tekemään eri tavalla jatkossa? Miten estätte projekteja jäämästä roikkumaan viimetippaan? Lisääkö uusi paikka miehen työstressiä? Olisiko parempi, ettei sitä sitten otakaan vastaan? Miksi koko perhe on lopussa miehen työasioiden takia?
terveeltä näyttävä mies, joka on äkisti sairauslomalla, jonka syytä ei kerro... Hmm.... Varmaan sillä on jalka poikki tai munuaisleikkaus tms. Hmm...
jolle kerrotte koko tilanteen. Lääkäri myöntää sitten sairaslomaa sillä syyllä, minkä katsoon kokonaistilanteen kannalta parhaaksi.
Jos mies on sairauslomalla vanhassa työpaikassaan, ei uudessa. Sairauslomista ei tule merkintöjä työtodistuksiin.
Koska sen deadline on?
Minkätyyppistä työtä se vaatii? (kirjoitus vai ruumiillista)
Mitä tapahtuu, jos projektin antaa mennä persiilleen? Kolahtaako vain kunnia, vai kaatuuko talo konkreettisesti?
Onnistuisko projektin tekeminen jos sinä pystyt hoitamaan kokonaan perheen sinä aikana? Riittäisikö lyhennetty työaika? Kuinka monta vuosilomapäivää miehellä on varastossa? Kannattaisko ne käyttää pois, uuteen paikkaan siirtyessä, ne "menettää" jokatapauksessa?
jos pää ei kestä nykyistä hommaa niin ei se uudessakaan sitä kestä.
mitä me voimme tehdä?