Pitäkää peukkuja, että saan työkkäriltä luvan opiskeluun!
Muuten joudun perumaan opiskelupaikkani ja jatkamaan makoilua työttömänä hamaan loppuun saakka.
Kommentit (12)
Mikä estää opiskelemasta opintotuella?
Jos olit omin päin hakenut koulutukseen, et saa lupaa. Ensin täytyy olla työkkärin lupa ja sitten vasta voi hakea. Hylkyyn!
Vierailija kirjoitti:
Jos olit omin päin hakenut koulutukseen, et saa lupaa. Ensin täytyy olla työkkärin lupa ja sitten vasta voi hakea. Hylkyyn!
Höpsis. Lupa pitää kysyä ennen opintojen aloittamista.
Avoimet korkeakouluopinnot eivät jatkossa vaikuta työttömyysturvaan, jos työnhakija on täyttänyt 25 vuotta. Tämä koskee 1.7.2026 tai sen jälkeen alkaneita opintoja yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa, kansalaisopistoissa ja kesäyliopistoissa.
Työnhakijalla on opinnoista huolimatta edelleen velvollisuus hakea työmahdollisuuksia työllistymissuunnitelmansa mukaisesti ja olla valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Lisäksi työnhakijalla on velvollisuus osallistua työllistymistä edistäviin palveluihin, jos niitä tarjotaan.
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/opiskelua-tyottomana-helpottavat-la…
Vierailija kirjoitti:
Avoimet korkeakouluopinnot eivät jatkossa vaikuta työttömyysturvaan, jos työnhakija on täyttänyt 25 vuotta. Tämä koskee 1.7.2026 tai sen jälkeen alkaneita opintoja yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa, kansalaisopistoissa ja kesäyliopistoissa.
Työnhakijalla on opinnoista huolimatta edelleen velvollisuus hakea työmahdollisuuksia työllistymissuunnitelmansa mukaisesti ja olla valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Lisäksi työnhakijalla on velvollisuus osallistua työllistymistä edistäviin palveluihin, jos niitä tarjotaan.
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/opiskelua-tyottomana-helpottavat-la…
En ole aikeissa opiskella avoimen opintoja vaan ihan tutkinto-opiskelijana, joten tämä ei kosketa minua.
Ap
Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.
Sillä perusteella, että opinnot parantavat merkittävästi mahdollisuutta työllistyä. En ole tehnyt minkäänlaista työtä moneen vuoteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.
Opintorahasta ei makseta veroa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää opiskelemasta opintotuella?
Se, ettei saa opintukea.
Ap
Peukkuja ja tsemppiä opiskeluun ap:lle! Aloitin itse yliopisto-opinnot vasta kolmekymppisenä, joten milloinkaan ei ole myöhäistä!
👍🏼