Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellarit on kivoja ja Jumala toimii heillä, vaikka joitaki pätäpaiseita joukossaan on

Vierailija
26.06.2026 |

Mä oon pitkän linjan uskova, mutta oon tutustunut hellareihin monen vuoden ajan.

En tunnista aina sitä narsisti-vallankäyttäjä-huijari -leimaa mitä heihin on lyöty.

 

Ensinnäkin, Jumala toimii ihan oikeasti heidän kanssaan, Jeesus on elävä siellä. Hyvänä kakkosena siinä asiassa tulee vapis. Kirkkokunnat sen sijaan on kuin vanhainkodissa olis ja haukottelua - tai jossain näytelmässä jossa papilla on rooli ja seurakuntalaisella oma koreografia. Haaleeta, laimeeta. Epäilystä ja epäuskosta on kirkoissa tehty hyve "auttaakohan Jumala, ei varmaan..."

 

Hellarit on hyväitsetuntoisia, uskaltavat puhua Jeesuksesta nöyristelemättä, iloisia. Puhuvat suoraan ja kaunistelematta. Miksi peitellä sitä, josta voi sanoa varmana ja iloisesti? Ei se ole farisealaisuutta tai ylpeyttä. Ei kukaan pidä ylpeänä sellaista joka hehkuttaa vaikka uutta syöpälääkettä tehokkaana.

 

Penkissä istuu niin toimitusjohtajaa kuin syrjäytynyttä. 

Toki olen kuullut joistakin epärehellisistä esim. perinnönhamuajat tai jotka eivät maksa työsuoritusta. Se "veljellinen auttaminen" ymmärretään liian laveasti. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, pätäpaiseita...siis mätäpaiseita.

Vierailija
2/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuruulla hellarien juhannusjuhlilla kun on pari pv, on kuin leijailisi ilmassa sen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massapsykooseissa kiljuminen ja konttaaminen on parasta mitä aikuinen ihminen voi tehdä!

Vierailija
4/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niissä muuta vikaa olekaan, kuin se uskonto?

Joitain hellareita olen tuntenut, ja heissä on se rasittava piirre, että puhuvat uskostaan ja yrittävät tuputtaa sitä. Muuten voivat olla ihan mukavia ja rentojakin ihmisiä, mutta se voimakas ja tuputusluonteinen uskonnollisuus saa pysymään kauempana.

Vierailija
5/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niissä muuta vikaa olekaan, kuin se uskonto?

Joitain hellareita olen tuntenut, ja heissä on se rasittava piirre, että puhuvat uskostaan ja yrittävät tuputtaa sitä. Muuten voivat olla ihan mukavia ja rentojakin ihmisiä, mutta se voimakas ja tuputusluonteinen uskonnollisuus saa pysymään kauempana.

Millainen on rakastunut ihminen? Puhua pulputtaa kohteestaan jatkuvasti. Ne hellarit vaan on niin onnessaan asiansa kanssa.

Vierailija
6/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niissä muuta vikaa olekaan, kuin se uskonto?

Joitain hellareita olen tuntenut, ja heissä on se rasittava piirre, että puhuvat uskostaan ja yrittävät tuputtaa sitä. Muuten voivat olla ihan mukavia ja rentojakin ihmisiä, mutta se voimakas ja tuputusluonteinen uskonnollisuus saa pysymään kauempana.

Millainen on rakastunut ihminen? Puhua pulputtaa kohteestaan jatkuvasti. Ne hellarit vaan on niin onnessaan asiansa kanssa.

 

 

Ei tuo selitä sitä rasittavuutta ja toiselle tuputtamista. Synnillistävät myös asioita toiselle, joskus aika hassujakin.

Esim. vl:t eivät tuputa eivätkä kommentoi toisen "syntejä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellareilla on siis eri Jumala kuin vaikkapa protestanteilla?

Vierailija
8/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellareista kannattaa ottaa vaimo ja kiertää kaikenmaailman Iisebelit kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellareilla on siis eri Jumala kuin vaikkapa protestanteilla?

Hellarit ovat protestantteja. Ainoastaan katolilaiset eivät ole. 

Vierailija
10/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mukana srk:n tilaisuuksissa. Se ilo ja avoin tunnustuksellisuus tarttui ja sai pitkäksi aikaa kevyen ja samalla rauhallisen olon. Koin tunteneeni Pyhän Hengen läsnäolon Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellareilla on siis eri Jumala kuin vaikkapa protestanteilla?

Ei. Usein tekevät protestanttien uskovien kans yhteistyötä. Mutta moni protestantti on jumiutunut kirkollisuuteen, vaikka se ei ole aina kristillisyyttä.

Vierailija
12/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Helluntaikirkko ja mikä on Helluntaiherätys? Kertokaa tyhmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut mukana srk:n tilaisuuksissa. Se ilo ja avoin tunnustuksellisuus tarttui ja sai pitkäksi aikaa kevyen ja samalla rauhallisen olon. Koin tunteneeni Pyhän Hengen läsnäolon Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa joka kerta.

Juu ja on ihana kun on paikka, jossa saa sen ilon näyttää. Olen ollut luterilaisessa ihan töissäkin, ja jos hehkutit Jeesusta, niin osa katsoi kieroon.

Vierailija
14/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eräänlainen kultti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellareilla on siis eri Jumala kuin vaikkapa protestanteilla?

Hellarit ovat protestantteja. Ainoastaan katolilaiset eivät ole. 

Hellareilla on siis eri Jumala kuin muilla protestanteilla?

Vierailija
16/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paiseita oomme kaikki...

Vierailija
17/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut mukana srk:n tilaisuuksissa. Se ilo ja avoin tunnustuksellisuus tarttui ja sai pitkäksi aikaa kevyen ja samalla rauhallisen olon. Koin tunteneeni Pyhän Hengen läsnäolon Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa joka kerta.

Juu ja on ihana kun on paikka, jossa saa sen ilon näyttää. Olen ollut luterilaisessa ihan töissäkin, ja jos hehkutit Jeesusta, niin osa katsoi kieroon.

 

 

Joo, jos oma usko on sellaista "Rakastuin ma Jeesukseen" -tyyppistä, niin varmaan juurikin Helluntalaisuus tai muut vapaiden suuntien evankelikaaliset liikkeet parhaita?

Vierailija
18/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on eräänlainen kultti.

No eikä ole. Hellareilla ei yhtä pastoria faniteta, enkä koskaan ole nähnyt 1 henkilön ympärille muodostuvaa fanikerhoa. Päinvastoin, siellä saattaa joku seurakuntalainen tuoda ex tempore viestin Jumalalta. Eikä hellareista erkanevia kytätä.

Itsekin päässyt puhumaan joskus, kun tuli Jumalalta sanottavaa, ja ne oli että "tottakai!"

Vierailija
19/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut mukana srk:n tilaisuuksissa. Se ilo ja avoin tunnustuksellisuus tarttui ja sai pitkäksi aikaa kevyen ja samalla rauhallisen olon. Koin tunteneeni Pyhän Hengen läsnäolon Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa joka kerta.

Juu ja on ihana kun on paikka, jossa saa sen ilon näyttää. Olen ollut luterilaisessa ihan töissäkin, ja jos hehkutit Jeesusta, niin osa katsoi kieroon.

 

 

Joo, jos oma usko on sellaista "Rakastuin ma Jeesukseen" -tyyppistä, niin varmaan juurikin Helluntalaisuus tai muut vapaiden suuntien evankelikaaliset liikkeet parhaita?

Kyllä! Ei tarvitse peitellä omaa uskoa. 

Vierailija
20/22 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Helluntaikirkko ja mikä on Helluntaiherätys? Kertokaa tyhmälle.

Eipä noilla paljoa eroa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä