Olenko ainut, jonka mielestä kolonialismi oli hyvä asia?
Tuntuu, että jokainen näkee kolonialismin pahana asiana, ja että valkoiset eurooppalaiset ovat pahoja.
Minusta kolonialismi oli hyvä asia. Ja sen pitäisi palata.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Olet rasisti
Minua ei kiinnosta minkä leiman sinä, tai kukaan muu, asettaa minulle. Jos olen sinusta rasisti, niin good for you. :) :) :)
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.
Kolonoskopia tekee höpöä, ai että!
Luonnossakin toimii yleensä vahvemman laki. Niin myös ihmisten kohdalla. Sen on kokeneet intiaanit, alkuasukkaat ym ym maailman sivu kautta historian. Älä ole heikko!
Kolonialismi oli huono juttu, se vähensi radikaalisti lapsikuolleisuutta ja on suurelta osin syynä liikakansoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.
Ja Ruotsi!
Ilman kolonialismia monet Afrikan maat olisivat vielä nykyistäkin takajuisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.
Luuletko että nätisti puhumalla asiat hoituvat toisiaan syövien villien kanssa. Ei sharialakiakaan turhaan ole keksitty, vain julmuus pitää tyhmimmät kansat kurissa.
"Nykyään Kongon vapaavaltion aikaisia tapahtumia pidetään yhtenä historian pahimmista kansanmurhista ja ihmisoikeusrikoksista: 40 vuoden aikana Kongon asukasluku väheni noin 20 miljoonasta noin 10 miljoonaan."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_(Belgia)#Yksityinen_kolonialis…
Muistatteko, kun viitisen vuotta sitten oli medialla kova kiima saada Suomi kolonialistiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ilman kolonialismia monet Afrikan maat olisivat vielä nykyistäkin takajuisempia.
Toihan Ruotsikin sivistyksen itäiseen maakuntaansa, jota sittemmin ryhdyttiin kutsumaan Suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.
Ei olisi kannattanut touhuta. Nyt enemmistö Brysselin asukkaista on muita kuin eurooppalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kongon Vapaavaltio takaisin!
Hei, bingo bango bongo aina rakas ompi Kongo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismi voi olla hyvä tai huono asia riippuen siitä kuinka paha hallitsija oli vallassa siinä maassa joka kolonisoitiin ja siinä maassa joka kolonisoi sen. Kolonialismin kauttahan esim orjuus lopetettiin niissä maissa jotka kuuluivat eurooppalaisille.
Kannattaa tutustua siihen, mitä Belgian kuningas Leopold II touhusi kongossa. Saattaa ajatukset kolonialismista muuttua.
Ei olisi kannattanut touhuta. Nyt enemmistö Brysselin asukkaista on muita kuin eurooppalaisia.
Euroopan vaarallisimpia kaupunkeja turisteille.
Olet rasisti