Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sairaslomaa perjantaihin asti, mutta?

Vierailija
01.10.2008 |

Lääkäri kirjoitti sairaslomaa eilen lapsen nimellä perjantaihin asti. Eilen tuli ensimmäinen poissaolopäivä miehelle töistä, kun joutui kesken lähtemään ja hakemaan lapsen pois hoidosta.

Onko minulla kuitenkaan enää perjantaina oikeutta olla pois työstä? Sairasloma on muutenkin palkaton, mutta onko edes lainmukaista oikeutta olla pois? Sehän on jo neljäs päivä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai saikkua ja mies hoiti sen tiistain, sitten sinulle jää ke, to pe? Eli 3 päivää. Lapsentakia saa olla poissa töistä 3 päivää ja jos perheessä on 2 aikuista on molemmilla se 3 päivää käytettävissä eli yhteensä 6.

Ja vaikkei olisikaan niin aika harva työnantaja lopulta lapsensairauden takia ainakaan potkuja antaa.. ja kumpi on tärkeämpi lopulta se nipottava työnantaja vai sairas lapsi??

Vierailija
2/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. siitä 3 päivästä ei tarvitse edes itsensätakia olla sairasloma lappua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin reipas työnhakija :(

Vierailija
4/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän neuvolasta kirjoitetaan kyllä molemmille vanhemmille se 3 päivää. Eikä koskaa ole työnantajat kyselly mitään. Nämä kolmepäiväähän on sairaanlapsen hoidon järjestämistä varten. Tiedetäänhän se neuvolassakin, että ei lapselle niin vaan kotiin järjesty hoitajia. Kotipalvelusta ei saa kodinhoitajaa, isovanhemmat asuvat kaukana tai ovat töissä ym ym.

Vierailija
5/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietltä poissaolostani jos se koskee lastani, vaikka olisin poissa kuukauden tai kaksi. Antakoon vaikka potkut, lapseni on tärkeämpi, kuin mikään työ. Ja kyllä töitä töitä tekevälle löytyy.

Vierailija
6/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairauden vuoksi saa tosiaan olla vain 3 päivää sairauden alusta. 4. päivä on kaikilla palkaton. Palkkaa ei ole pakko maksaa lainkaan, mutta aika monet työnantajat maksaa palkan ensimmäiset 3 päivää. Esim. meillä jo ensimmäinen päivä on palkaton, ellei ole sairaslomatodistusta. Itse voin sairastaa esimiehen luvalla 3 päivää ilman lääkärintodistusta.

Kannattaa jokaisen selvittää jo ennen lasten sairastumista, mikä on oman työpaikan käytäntö, että ei tarvitse ihmetellä sitten kun lapsi on sairastunut. Jokainen jolla on lapsia, joutuu kuitenkin jossain vaiheessa kotiin heitä hoitamaan.

Mies voi aina olla poissa töistä kunhan vaan vastaa puhelimeen päivän aikana, joten jos on pidempi sairaus teemme niin että minä olen ekat 3 päivää, ja mies jatkaa.

. siitä 3 päivästä ei tarvitse edes itsensätakia olla sairasloma lappua.

Vierailija
7/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TESistä/ työantajasta riippuu, moneltako päivältä maksetaan palkkaa. Yleensä palkallista on 3 päivää ja se 4. päivä on palkaton.

Todistuksen vaatiminen taas riippuu täysin työnantajasta.

Vierailija
8/8 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tykätkööt rauhassa huonoa. Kyllä minä häntäkin ymmärrän, mutta lapsen vanhempana olen korvaamaton. Työntekijänä en ole niin ainutlaatuinen, vaan joku muukin voi hoitaa tonttini.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän