Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kela ei ole vieläkään käsitellyt toimeentulotukeani??

Vierailija
24.06.2026 |

Miten on mahdollista että kela ei vieläkään ole käsitellyt minun kesäkuun ttt.soittivat tänään ja voivottelivat vaan asiaa että ei voi mitään!!!! Kun sanoin että vuokranantaja soittelee ja kyselee kesäkuun vuokraa! Olen siis muuttanut asuntoon 1.6.kelan sivuilla lukenut koko ajan käsiteltävänä,vaik oon soitellut sinne ja kysellyt milloin päätös tulee.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitellään arkipäivän kuluessa kun kaikki pyydetyt lisäselvitykset. 

Jos kestänyt kauemmin kirjaudu Oma Kelaan ja tarkista viestit onko lisäselvityspyyntöä. Lisäselvityspyyntöä saattaa lukea myös edellisessä toimeentulotukipäätöksessä Lisätiedot-kohdassa jolloin Kela haluaa seuraavaan hakemukseen enemmän liitettä. Mikäli nyt toimitat jonkin liitteen niin 7 arkipäivää alkaa laskurissa taas alusta rullaamaan. Hakemusta ei kiireellisenä käsitellä kuin korkeintaan ruoan ja reseptilääkkeiden osalta olemalla Kelaan yhteydessä

7 arkipäivää käsittely, muuten 14 päivää lisuri jos kaikkea ei ole toimitettu ja 7 arkipäivää rullaa alusta taas kun toimitat liitteen esim 12.lisuripäivänä. Kannattaa toimittaa heti kaikki pyydetty oli sitten kaikki kotimaiset ja ulkomaalaiset tiliotteet pelitilejä myöten tai yrittäjän tuloselvityslomaketta

Vierailija
22/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odotat kesäkuun toimeentulotukea. Mutta milloin jätit hakemuksen ja kaikki siihen tarvittavat liitteet ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tantat on kesälomalla

Niin ne varmaan on. 

1.6. laitoin yleistukihakemuksen. Sivuilla lukee, että 3 viikossa käsitellään. Ei ole tapahtunut mitään. Tänään laitoin viestin jossa kysyin, puuttuuko hakemuksesta jotain. Ei ole vastattu. Meniköhän hakemukseni nyt jonon hännille?

Vierailija
24/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä on paljon porukkaa kesälomilla.

Vierailija
25/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela pettää suomalaisen varmasti.

Minä olin kerran  tilanteessa, että ainoa apu oli kuulemma kela. Esitin asiani ja toimitin kaikki paperit saman tien. Sain siis jopa työnantajaltani, sossulta, diakonilta, kunnalta neuvon ottaa yhteyttä kelaan.

 

No odottelin yli 3 viikkoa päätöstä ilman sähköä pienen lapsen kanssa. Ei tullut apua vaikka oli heidän mukaansa laitettu "kiireisenä" eteenpäin.

Tavallisena suomalaisena en luota kelaan enää

Vierailija
26/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin 6 kertaa pätevämpi työntekijä kelaan mutta eivät ota minua sinne töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tantat on kesälomalla

Niin ne varmaan on. 

1.6. laitoin yleistukihakemuksen. Sivuilla lukee, että 3 viikossa käsitellään. Ei ole tapahtunut mitään. Tänään laitoin viestin jossa kysyin, puuttuuko hakemuksesta jotain. Ei ole vastattu. Meniköhän hakemukseni nyt jonon hännille?

Vau, ihan tänään olet laittanut viestin eikä VIELÄKÄÄN ole vastattu. 

Vierailija
28/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tiliote puuttuu kuten veikkaus sivun tiliote.