ooOoo HELMIKUISTEN viikonloppu ooOoo
Laitan viikonlopuksi uuden pinon niin on helpompi seurailla uusia tekstejä.
Hannele ehti laittaa aamukuulumiset edelliseen pinoon, muistakaa lukea sieltä, tässä linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10329928&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (20)
Nukkuminen. Meillä nukutaan edelleen samassa huoneessa omassa sängyssä. johtunee luonnollisesti siitä ettei ole paljon vaihtoehtoja. Ainoa huone missä olisi tilaa on kylpyhuone :)
PASSI. En ole vielä hankkinut, hankitaan sitten kun on joku matka varattuna. Kuvaus onnistuu varmasti parhainten kuvaajan luona. Niillä on lakanoita jotka laitetaan vanhemman päälle ja voi itse pitää sylissä. Tai sitten he kuvaavat makuulla lattialla. Ammattilaiset osaavat varmasti nämä kiristyneet määräykset. Lapsilla ne ei kai ole ihan niin tiukat.
MyQ
Huh huh, itse elelin eilisen ihan sunnuntaissa kun osui se vapaapäivä keskelle viikkoa mutta ihanaa että alkaa viikonloppu! Mieskin on kotona siis :)
Gallupeista.. niitä oli paljon mutta koetampa muistaa edes jotain.
VIERASTUS: meillä ei vierasteta. Paitsi jostain syystä anoppia kyllä, suu menee heti alaspäin kun hänet näkee ja alkaa ikävähuuto. Esikoinen juoksee anoppia aina karkuun eikä vahingossakaan osu syliin ilman korvia raastavaa huutoa. Aistiikohan lapset että äitee ei oikein anopista välitä.. :)
VAATTEET: meillä on sisällä yleensä body+potkarit/puolipotkarit. Toisinaan ihan sellainen kevyt kokopotkari, mutta harvemmin. Meillä on aina niin lämmin että en viitsi lapsille laittaa kamalasti vaatetta ettei hiki valu päästä jatkuvasti.
HOITO: meillä on ollut hoidossa äitini luona. Siellä on pinnikset, rattaat ym myös, joten helppo on ollut nukkua. Lapsivapaa aika on yleensä käytetty miehen kanssa hyvään ruokaan, leffan katsomiseen jne + nukkumiseen pitkään aamulla :) Baarissakin olen käynyt.
NUKKUMINEN: meillä nukkuu pinniksessä meidän huoneessa. Äitiyspakkauksen loota otettiin pois jo joskus 1kk iässä kun kolisteli käsiä ja jalkoja reunoihin ja heräsi siihen itsekin. Yöt on menneet nyt kivasti, illalla nukahtaa n. 21 ja herää aamulla klo 8, tässä välissä ei syö kertaakaan ja nukkuukin rauhallisesti. Ihana :)
HAMPAAT: kuolaa todella paljon ja työntää nyrkkiä jatkuvasti suuhun melkeinpä rannetta myöten :D Onkohan merkki että hampaita olisi jo nyt tulossa?! Esikoiselle tuli huomaamatta 8kk iässä, en edes itse ollut tajunnut ennenkuin mies sanoi että katsopas noita.
Mutta nyt ruoanlaittoon! Pitää syödä hyvin, iltapäivällä on aina niin mukava hammaslääkäri ja sitten ei taida voidakaan syödä koko iltana..
Mukavaa viikonlopun alkua!
-Henna & Melina-
PASSI: Meillä on jo passi hankittuna ja totta tosiaan ovat todella tarkkoja tuossa valokuvassa. Meillä meni toista tuntia aikaa jotta saatiin kunnon kuva. Tosin Ronja oli silloin vasta 6 viikkoa ja oli tosi vetelä vielä ja kuvaa oli hirveän vaikea saada. Kannattaa soittaa etukäteen valokuvausliikeisiin. Joissain liikkeissä on kuulemma sitteri tms. joka helpottaa sitten kuvaamista huomattavasti! Me otettiin ihan vaan tunnin kuvassa ja olis kyllä kannattanut jossakin muualla se ottaa. Passi kuitenkin saatiin =)
VAATTEET: Body ja jotkut housut ovat meilläkin asusteena.
HOITO: Ei ole ollut hoidossa eikä mene vielä pitkään aikaan kun meillä ei ole tuttipulloja käytössä ja siis olen korkeintaan poissa kotoa 3 tuntia ja silloin ronja on miehen hoidossa.
NUKKUMINEN: Meillä Ronja nukkuu mun ja miehen välissä. Tämän flunssan hellitettyä sitten olisi tarkoitus tuohon omaan pinnikseen totutella, mutta se on kyllä toistaiseksi meidän huoneessa. Sitten lähempänä 6 kk siirretään omaan huoneeseen samalla kun opetellaan olemaan ilman ruokaa yöllä.
HAMPAAT: Meillä syödään ahkerasti nyrkkejä ja kuolataan, mutta meillä ainakin esikoinen söi myöskin nyrkkejä ja kuolasi ihan hirveesti!!! ja eka hammas tuli kuitenkin vasta 7 kk ikäisenä, joten tuosta kuolaamisesta yms. on turha mitään johtopäätöksiä tehdä.
Nyt kuuluu jo kamala huuto, joten heips!
T. Kaisa ja Ronja 2kk
Perjantai aamua!
Olikin eilen aika hässäkkäpäivä kun esikoisen synttävieraita kestitettiin. Yritin siis että kaikki vieraat olisivat tulleet sunnuntaina mutta ainahan jollekin ei käy...no kummeja siis eilen kylässä. Ja edellisiltana tämä mamma baarissa...no okei autolla liikenteessä. Ihanaa oli käydä vähän ihmistenilmoilla kuuntelemassa mielimusiikkia eli siis lempparibändin keikalla olin ;O) Täytyy antaa ISO + ravintolalle kun savuttaa ei saanut kun yhdessä paikassa erillään muusta ravintolasta. Itse kun ei polta niin välttyi tunkkaiselta hajulta...
Pikkumies oli siis isän hoidossa ja oli oikein kiltisti nukkunut ja syönyt pullosta. Ja isommatkin lapset nukkuivat kiltisti, yleensä ainakin toinen herää yöllä kerran...
Kääntyilystä:Eli meillä opittiin sairaalassa tuo mahalleen meno(kun oltiin sen rs-viruksen takia). Miten niin tylsää siellä ja kova patja pinniksessä ;o\ Nyt sitten harjoitellaan kotona lattitasossa oikein urakalla ja menee selältä vatsalleen ja takaisin ja taas vatsalleen ELI hetkenpäästä ei ole ollenkaan siellä mihin laskit. Ja myös pyöritään ympyrää selällään niin pinniksestä löytyy milloin mitenkin päin...täytyy varmaan kohta alkaa pohjaa laskemaan. Niin ja nyrkit on jatkuvasti suussa, ollut jo ainakin parivkoa. Nyt alkaa lelutkin pikkuhiljaa osua suuhun kun saa nyrkkiinsä kauhottua ;O)
PyykkiG:Samassa pestään kaikkien vaatteet, hajustamattomilla pesuaineilla.
IkkunatG:Mielellään pesen sen pari kertaa mut täytyy nyt katsoa milloin ehtii...ja sisäpuolelta saa putsailla noita pieniä kätösenjälkiä tämän tästä.
Vierastaminen:Ei vierasta,hymyilee tyytyväisenä kaikille ;O)
Pelkääminen: Ei haivaittavia pelkotiloja...meillä välillä niin hirveä kakofonia et ei ihme jos ei paljon hetkauta, ainakaan äänet.
HoitoG:Isän hoidossa ei muiden, toistaiseksi.
VauvannukkumapaikkaG: Nukkuu omassa sängyssä, meidän sängyn vieressä,ekaan syöttöön ja loppuyön yleensä kainalossa.
Hampaat:Ei havaittavissa, kuolaa valuu aivan sikana. Isommille tullut puolenvuoden iässä ekat hampaat ja esikoiselta lähtenyt jo kaksi ennenkuin täytti 6vuotta.
Muistot: Vauvakirja, valokuva-albumi ja pieni loota jossa syntymäpäivän lehdet, onnittelu-ja ristiäiskortit yms. muuta pientä sälää...
Nyt päivän puhteisiin...eli ruokaa, pyykkiä ja leikkiä ;O))
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
calmus & pikkumies 3.5kk
Heipä hei pitkästä aikaa!
Olipa hyvä, kun tulin vilkaisemaan taas tännekin pinoon! Oon nimittäin miettinyt kans noita hampaita, että joko niitä on Artulle tulossa, kun on yht' äkkiä alkanu kuolaamaan aivan VALTAISASTI, ja vie nyrkkejä suuhun entistä enemmän. Mutta ilmeisesti se on sitten melko paljon tähän ikään kuuluvaa, kun noin monella on samoja " oireita" :) Eli ei siis varmaan ihan vielä hampeja kuitenkaan.
Mutta nyt kakkavaipan vaihtoon... X)
Pi-Ki ja Arttu kohta 11vkoa
Olipas taas kertynyt juttuja! :) Nää pinot on nykyisin niin isoja, ettei aina kerkiä itse kirjoittaa kun on saanut pinon luettua. Mutta nyt onneksi hetken aikaa kun lapset päiväunilla. :)
Mitäs kaikkea olikaan taas puhuttu?
HOITO: Meillä on Sinna ollut pari kertaa anopilla hoidossa kun itselläni on ollut jotain muuta puuhaa. Pitkään oli niin, etten halunnut anopille jättää kun on kuitenkin jo eläkeikäinen, niin ihan pienten lasten hoidosta on hänellä jo aikaa.. Omalle äidilleni jätin muutamaksi tunniksi jo parin viikon iässä kun oli ollut niin tiivisti mukana esikoisen hoidossa muutama vuosi sitten, joten hoitaminen " tuoreessa muistissa" . ;) Yöksi en ole vielä hennonnut jättää kun täällä kylällä juorutaan niin paljon ja leimataan heti " huonoksi äidiksi" , jos liian aikaisin hoitoon jättää. Kovasti mieli kyllä jo tekisi baariinkin, vaikkei ne bilevaatteet ihan vielä päälle mahdu! ;) Josko ensi viikonloppuna rohkenisi anopille viedä kun on omat synttäritkin ja vihdosta viimein saunammekin valmistuu. :)
VAATTEET: Itse tykkään käyttää näin pienellä eniten bodeja ja potkareita/puolipotkareita. Paljon olemme saaneet myös housuja ja paitoja, joten niitäkin välillä yritän muistaa käyttää. Ovat kyllä hieman hankalat, joten selvästi jää vähemmälle. :/ Sitten kun vaatekoko on 74-80 ja siitä ylöspäin vaihdan housuihin ja paitoihin. Olen kyllä huomannut, että kaikki ei tee näin, kun olemme myös saaneet lahjaksi jo esim. 80cm bodeja, jotka varmaan sitten taas jää käyttämättä kun minusta niin isolle lapselle on hieman hullua enää bodia laittaa. Siis sen kokoinenhan on jo melkein kaksi vuotias ja kävelee itse! Ainakin mitä esikoisestani voin päätellä..
PYYKIT: Meillä vauvan vaatteet pestään melkein aina erikseen kun ovat lähes ainoita vaaleita vaatteita. Toki laitan myös muut vaaleat samaan koneeseen, jos on pyykissä, mutta kun lähes kaikki omamme ovat tummia niin menevät sitten erikseen. Tarkoituksella en kuitenkaan lasten vaatteita eri koneelliseen laita. Olen myös pohtinut miksi ei koskaan missään näe esim. mustia vauvan vaatteita? Voisi olla aika " tyly" näky kun kaksiviikkoisella lapsella olisi joku musta body! :)
NYRKKIEN SYÖMiNEN: Meilläkin menee nyrkit koko ajan suuhun ja siinä samalla kaikki, mitä nyrkkeihin on haalittu! :) Eilen oli Sinnalla mekko päällä ja sen helma meni koko ajan suuhun kun siitä sai niin kivasti kiinni. :)
KÄÄNTYLY: Kovasti on yritystä, mutta vielä ei olla vatsalle päästy! Selällään kyllä pyörii kovastikin ympyrää ja meiltäkin voi löytyä milloin mistäkin asennosta sängystä. :)
Katsotaankos teillä muilla jo telkkaria? Meillä Sinna seuraa todella mielellään, esim. salkkareita. CSI:t ovat myös erityisen kiinnostavia! :) Aika hassua huomata ero omien lasten välillä kun esikoinen, nyt 3v. ei ole vielä oikeestaan koskaan telkkaria katsonut. Välillä haluaa katsoa dvd:ltä jotain lasten ohjelmaa, mutta ei kuitenkaan keskity siihen edes 10 minuuttia. Pienempänä hän katsoi mainoksia ja salkkareiden tunnarin, mutta siihen se on jäänyt. :)
Kävimme eilen katsomassa ystäviemme kaksiviikoista vauvaa! Voi, että kuin toinen oli pieni! :) Oma vauva (3,5kk) tuntui jo ihan tosi isolta verrattuna vastasyntyneeseen. Hieman heräsi taas vauvakuume, vaikka muuten on kyllä ihan sellainen olo, että ei enempää. Tiedä sitten vaikka joskus vielä innostuisi..
-frog2 ja Sinna 3,5kk
lukaisin läpi vaan, en ehdi nyt kirjoitella kuulumisia.. palailen maanantaina.
[color=orange]aurinkoista viikonloppua helmiksille![/color]
Vaatteista vielä...eli meillä on nyt jo käytössä 74 cm vaatteita! Eli kyllä meillä vaan ihan varmasti käytetään myös 80 cm bodyja jossakin vaiheessa. Musta noi housut+paita yhdistelmä on sitten jo heti käteviä kun vauva oppii kävelemään. Siihen saakka noi bodyt on käytännöllisempiä.
Kenen vauvalla olikaan se Rs-virus? Mistäs sen tunnistaa? Missä vaiheessa ootte kiikuttaneet vauvan lääkäriin?
Meillä on Ronja tosi räkänen ja yskiikin kovasti. Kaksi edellistä yötä on mennyt ihan ok, mutta nyt tuntuu ettei saa edes päikkäreitä nukutuksi kun herää jatkuvasti siihen että nenä on tukossa. Mä oon kyllä laittanut pari kertaa niitä nasolin-tippoja (vaikka ei saisi vasta kun 3 kk) kun ei muuten olis reppana pystynyt syömään ollenkaan. Suolatippoja ollaan myös ahkerasti käytetty, mutta tuntuu ettei ne auta kun hetkeksi. No toivotaan et menee pian ohi.
Nyt täytyy lähteä laittamaan illaksi jotakin sapuskaa, joten viikonloppuja jos en tänne kerkiä. Ovat luvanneet ainakin tänne etelään loistokelit eli eiköhän ainakin päivät mene tuolla ulkoillessa.
T.Kaisa ja Ronja 2 kk
Kolomonen: Meillähän se RS-virus tosiaan oli. Pojan hengitys alkoi vinkua ja rahista ja oli selkeesti hankala hengittää ulos niin sitten vein sairaalaan. Sairaalassa lastenlääkäri kehoitti käyttämään keittosuolaa ei nasolin tippoja. Meillä ainakin räkä saadaa ulos ihan hyvin tuon keittosuolan ja niistäjän voimin. Niin ja meillä oli tosiaan myös yskää,tosi kurjan kuulosta kun näin pieni yskii ja lääkäri sanoikin et annetaan suppoja kun se yskiminenkin voi sattua tosi kovin.
Vaatekoosta sen verran et meillä käytössä 62-68cm vaatteet. Pienimmät 62cm olen jo pois laitellut mut aika hoikka poika on niin menee suurinosa noista vielä, hihoista alkaa bodyt olla lyhyitä.
Tänne luvassa lämmintä vkonloppua ;o)))mitähän sitä osaa taas pojalle pukea...luulis näin kolmen äitinä aina olevan vähän hajua mut tuntuu aika tekevän tepposia ja imetysdementia vaivaa..
calmus
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=583/sprog=4/grp=2/menu=1/
toivotaan et toimii...
calmus
Meillä olis ensi viikon lauantaina isoisäni veljen hautajaiset (jos nyt sitten sinne mennään kun ei läheisesti olla oltu tekemisissä, mutta meillä hautajaisetkin on aina samalla sellaisia " sukujuhlia" ). Mitä laittaisitte tuollaiseen tilaisuuteen vauvalle päälle? Meidän tytöllä ei ole edes oikeen mitään tummia vaatteita, saatika mustia. Tummimmat vaatteet on sitten joitain tumman (mutta kirkkaan) punaisia joten saattavat tuntua hiukan räväköiltä. Pitääkö vauvan olla " suruväreissä" kun ei hän surekaan?
äippä + ääni pinnasängystä
Pikaisesti vaan " äänelle pinnasängystä" (kun en nikkiä taas muista) vastaan..
Mun mielestä vauvalle ei hautajaisiinkaan tarvii pukee mitään tummaa, saatikka mustaa! Ei tietysti ihan valkosiinkaan kannata pukee, mutta vauvan vaatetusta tuskin on niin tarkkaan " laissa" määritelty.
Nykyään ei aikuistenkaan ei tarvii olla päästä varpaisiin mustissaan hautajaisissa..
Ja vielä jos ette olleet vainajan kanssa kovin läheisiä, niin sillonkaan ei katota pahalla jos ei oo tummissa vaatteissa (riippuu tietysti hautajaisväestä).
täytyy huomenna yrittää paremmalla ajalla istahtaa koneelle.. Peetu ei oo tänään nukkunu kun aamupäivällä 1½ tuntia ja iltapäivällä ½tuntia, joten päivä on mennyt pojan kanssa touhutessa!
Eilen nukkukin ensin 6 tuntia ja sit vielä iltapäivällä 1½ tuntia, joten tänään oli valvomispäivä..
mammutti ja Peetu
Täällä ollaan energiaa täynnä kun mies lupasi, että lähdetään illalla viihteelle! :) En ollut ollenkaan tajunnu, että sitä menojalkaa on jo näin kauheesti vipattanu kun ihan onnessani ootan iltaa. :)
Eilen tämä äiti koki hieman kauhuhetkiä kun Sinna oli lattialla aktiivimaton päällä ja esikoinen 3v. oli sit yhtäkkiä ottanu sen sieltä omin päin syliinsä! Ei meinaan kovin varovainen osaa olla vaikka kuinka yrittäisi, niin kyllä sitä säikähti. Sitten vielä meni omin päin laskemaan Sinnan takas maahan kun mulla oli kädet täynnä ja sanoin ettei noin saa ottaa. Onneksi ei kuitenkaan pieni lyönyt esim. päätään kovaa lattiaan vaan selvisimme ihan ehjin nahoin! :)
Mutta eipäs tässä sitten taas kummempia! Palaillaan! :)
-frog2 ja Sinna 3,5kk
Me käytiin vähän ostoksilla lähikaupungissa ja mukaan tarttui Peetulle uikkarit..Tosin ei ollut pienenpiä kun 70senttisiä, mutta kai nekin päällä sen verran pysyy että päästään uimaan ennen kun täällä menee halli kesäksi kiinni!
Joku keseli muistaakseni telkkarin katselusta...(vauvan siis)
Meillä jääkiekon mm-kisojen aikaan Peetua kiinosti kovasti telkkari, kun sieltä tuli melkein kaiken aikaa joku lätkä-matsi. Varsinkin Ruotsi-Venäjä ottelu oli kovinkin mielenkiintoinen ja hauska ilmeisesti sen takia kun punaisia ja keltaisia ukkeleita liikkui ruudussa.
Muuten ei tv kauheasti kiinnosta..
Frog(kos) oli elänyt jänniä hetkiä lasten kanssa..?!
Meillä kakkonen (7v) on kovin innokas vauvan kanniskelija ja haluaisi aina nostella poikaa minun syliini lattialta. On vaan kädet niin pienet vielä, ettei sormet tahdo riittää kannattelemaan vauvan niskaa ja se on aika hurjan näköistä touhua, mutta välillä annan pojan " auttaa" hoitamisessa kun niin toista kiinnostaa!
On ne isosiskot-ja veljet niin reippaita! = )
Piti jotain sisustusvinkkiäkin kysyä, mutta en juuri nyt muista mitä se oli..jotenkin se väreihin liittyi, mutta ei tuu mieleen, joten kyselen sit kun muistan!
Nyt takaisin surffailemaan nettiputiikkeihin ja etsimään astioille sopivaa vitriinikaappia uuteen kotiin..
moii
mammutti ja Peetu 2½kk
Hiljainen päivä on tosiaan täällä ollut!
Minä sitten eilen illalla päätin että vauva saa luvan siirtyä makuuhuoneessamme olevasta kopasta omaan huoneeseen pinnasänkyyn. Ensin nukahti hyvin, mutta luuli niitä kai vain päiväuniksi, kun nukkui vain tunnin ja yhdeltätoista kuikuili taas hereillä. Olin tiukkana enkä ottanut pois sängystä pienestä huudosta huolimatta. Väänsi raukka siinä sitten vielä kakatkin, mitä ei muuten ole tehnyt öisin/myöhään illlalla enää kahteen kuukauteen. Vaihdoin kuiviin ja laulelin vierellä melkein puoli tuntia ja pidin kädestä. Sydäntä särkeviä nyyhkäisyjä kuului, mutta simahti pimu lopulta. Heräsi normaalisti yöllä syömään ja jatkoi ongelmitta unia pinniksessä. Aamusyötön jälkeen kuudelta otin viereen kun heräsi jo syödessä kunnolla ja protestoi heti kun laitoin takaisin pinnikseen. Vieressä sitten nukahti pian uudelleen ja veteli sikeitä puoli kymmeneen! Tänään kitisi hetken pinniksessä ja simahti. Nyt on nukkunut jo toista tuntia rauhallisesti joten uskon ja luotan että tämä omaan huoneeseen siirtymisen unikoulu kävi todella helposti!
TELKKARI kiinnostaa meilläkin vauvaa ja nimenomaan jääkiekko. Isänsä jo kerran rakensi hänelle tyynyistä kisastudiota jossa voi köllöttää... Eli näin meillä mies lapsenvahtina.
Nyt yöpalalle ja nukkumaan!
äippä + unimurmeli omassa huoneessa omassa sängyssä!
meille ei mitään uutta.. päivisin nukutaan vieläki heikosti, suunnilleen puolen tunnin pätkiä ja sit herää itkeskellen.. kauankohan tätä jatkuu? nyt on kyl kumma et vieläkin nukkuu yöunia..
perjantaina kierreltiin mun siskon ja tyttöjen kans kaupungilla ja mä sitten ostin kirpparilt kivan bodyn viivil. siin lukee ISÄ+ÄITI=MINÄ. tosi kiva ja ehkä pikkusen seksistinen ;) toivottavasti kukaan ei käsitä väärin. muutenkin on paljon bodeja joissa on joku kiva pikku teksti (esim. OLEN OIKEA PIKKU PRINSESSA, AIKA IHANA ;) & My Princess). onkos teillä muillakin jotai kivoja tekstejä? mukaan tarttu myös pari paitaa, tossut, helistin, nasusukat ja kesähattu; hintaa vaan 2,90 yhteensä.
tänään on sitten viivin serkun ½-vuotissynttärit ja olis tarkotus käydä kyläilemässä. ollaan sentään kummeja :) aion käydä ostaa jonku pikkusen lahjan viemisiks mut en ole vielä keksiny et mitä.. ehdotuksia?
oho, tulipas alkuun jo monta kysymystä.. =P
vauva0207: me oltiin miehen mummun hautajaisis kun viivi oli 2 viikkonen ja laitettiin ihan normaalit vaatteet vaan. kukaan mitenkää reagoi(nu) millaset pienen vaatteet on kun itellä sit kumminki on/oli tummat. ja tosiaan tummia vaatteita ei edes löydy pienelle vauvalle, enkä mä henk.koht osais edes pukea vauvaa mustiin. mun isä osti neidille ruskee-musta-raidallisen bodyn enkä ole kertaaka käyttäny. saa nähdä laitanko lainkaan. osanotot vielä.
frog2: mä osaan kuvitella miten saa koko ajan olla varpaillaan noiden isompien sisarten kanssa. meillä viivi on esikoinen, mut mulla on itellä pieniä sisaruksia (3-, 5- ja 7v.) ja niiden kans joutuu aina vahtii tarkkana kun ovat kylässä. jännittää jo valmiiks kun viikon päästä noilla kahdella pienemmällä on synttärit ja mennää kylään sinne..
jos nyt vastailis vielä galluppeihin,
VAUVA&TV: meillä katottiin kanssa jäkistä molemmat nyrkit suussa kun oli jännät paikat =D , sinisen talon nallea on jääny aamusti kattoo kun äiskä on keitelly kahvit ja muuten sitten seuraa jos on jotakin mielenkiintoista: äänet (salkkareiden tunnari oli jollai muullaki, ja tuhkimotarinaa seuraa??) ratkasee pitkälti.
NUKKUMAPAIKKA: alusta saakka nukkunu pääosin omassa pinniksessä meidän sängyn vieressä. jos ite oon ollu aamuyöstä väsyny niin on jääny vaan tissille ja ite nukahtanu. omaan huoneeseen opetellaan heti kun päästään muuttamaan isompaan asuntoon.
KÄÄNTYILY: kyljeltä kääntyy selälleen mut muuten ei mitään mielenkiintoa. ei edes yritä eikä viihdy enää sen vertaa selällään et harjoittelis.. onneks sentään ei vielä ole kiire..
jaahas, jos sit lukis aamulehden..
Heidi & Viivi
Niihin paita-teksteihin..
Meillä on sellanen body missä lukee - If you think I`m cute you should see my mummy! (ihan äiskän lemppari-body, harmi vaan kun on pian pieni!)
Löytöteksistä piti ostaa Peetulle sellanen body missä luki -suomalaista laatutyötä
Se oli aika hauska kanssa mutta jäi kuitenkin ostamatta...
Isäntä-body löytyy meiltä kans.
Nyt lohilaatikkoa syömään, nam!
mammutti ja Peetu 2½kk
..jaa, mutta heitetääs kehiin galluppia herkkuruuasta..?
(onkohan tätä joskus kyselty?!)
Mulla ehdottomasti perunamuusi ja silakkafileet!!
Toi lohilaatikko (-kiusaus) on heti kakkosena..
Ihana päivä, aurinko paistaa ja ulkona on jo melkein 20 astetta lämmintä!! Oltiin Ronskun kanssa yö-kylässä perjantaista lauantaihin, eipä tullut siellä kunnon päikkäreitä nukutua. Yöt meni kuitenkin normaalilla yhdellä syömisellä. Eilen kun palasimme kotiin, olikin sitten oikea nukkumis päivä. Ronsku nukkui melkein kokopäivän, mitä nyt välillä söi ja seurusteli puolisentuntia, ja taas päikkäreille. Vähän jännitti miten yöllä, saako enään nukuttua kun kokopäivän kuitenkin nukkui. Uskomatonta, ei mitään ongelmia, Ronksu nukkui kuin pikkupossu!!
Mitä te muut puette nyt ulos? Nyt kun lämmmintä melkein 20 astetta niin meillä käytössä boby, sukkahousut ja housut, niin ja päässä jonkinlainen hatti tai pipo.
Joku oli kysellyt PASSISTA,, Hommasin Ronjalle passikuvat hänen ollessa 6-viikkoinen. valokuvaamossa itse sain pitää sylissä, vähän sivulle nostettuna ei minua kuvien taustalla näy. Toki Ronjan kanssa se oli suhteellisen helppoa koska kannatteli jo silloin päätään oikein hyvin. Kuvan ottoon kului aikaa noin 2min!
PYYKISTÄ pesen vauvan vaatteet erikseen koska ovat väriltään vaaleita ja itselläni suurinosa tummia
IKKUNAT, joo harvakseltaan kerran vuodessa,,
VAATTEET nyt on käytössä 62 ja 68cm ja pienempiä saa joka pesun jäljiltä siirrellä sivuun. Meillä siis yleensä boby, sukkahousut ja housut, näin ollut jo heti synnäriltä lähtien. Itse en vaan osannut jotenkin potkupukuja koskaan käyttää ja housuissa ja mekossa Ronsku on niin söpö;)
Hoidossa on ollut jo useamman kerran mummolla ja vaarilla mutaman kerran kokopäivän ajan. Yhden kerran myös yökylässä siskollani 3-viikkoisena, että sain itse nukuttua univelkaa ja alkuväsymystä pois.
NUKKUMAPAIKKA Lellivauva kun on ;O niin nukkuu äitin vieressä. Aluksi yriti muutaman kerran laittaa omaan sänkyynsä, muta kun ei viihtynyt niin otin viereen, minusta on ihanaa kun Ronsku tuhisee siinä vieressä, ja voin sitä siinä katsella jos sqatun yöllä heräämään
KÄÄNTYILY mahaltaan kääntyy selälleen (oppi jo 5-viikkoisena) ja kova on yritys nyt selältään mahalleen, muttei ihan viellä onnistu. Joskus meinaa mennä hermot ja tulla kiukku kun tahtoa olisi mutta taito ei viellä riitä!
HERKKURUOKAA on ehdottomasti uunisei ja perunamuusi!!!
Eiköhän tässä taas suurimpaan gallupeista tullutkin vastattua. Ihanaa sununtaita kaikille äiteille ja vaaveille
Äippä ja Ronsku
... Niin istuskelen tietokoneen kanssa meidän takapihan terassilla ja Alma vetelee sikeitä tuossa vieressä vaunuissa. Meillä on päivän nukkumiset menneet ihan pätkittäisiksi. Puolisen tuntia nukkuu ja havahtuu, nukahtaa uudelleen, jos joku jaksaa veivata vaunuja seuraavan puolen tunnin ajan jne. Rasittavaa. Yöunet on parantuneet huomattavasti, mutta päivän nukkumiset ihan ... sanonko mistä. Vaatteina on tällä erää body + sukkikset ja collegetakki, päällä ohut peitto ja luulenpa, että kuuma on. Itse tässä tarkenee t-paidassa ja caprihousuissa.
Meidän neito ei vielä hoidossa ole ollut, eikä varmaan vielä piiiitkääään aikaan mene. Ei minulla itsellä ole mitään tarvetta mennä ja jättää pientä nyt kun on täysimetyksellä. Paikat, joihin ei vauvaa voi ottaa, jätän väliin. Esikoinen oli eka kertaa yökylässä mummolla 8-kuisena ja varmaan samaa rataa nytkin. Iskä hoitelee välillä, joten kampaajat, kauppareissut ym. onnistuu. Tuntuu, että ehdin menoni sitten taas mennä, kun tyttö on isompi. Mutta, kukin tyylillään :-)
Meillä ei vielä käännytä kuin akselinsa ympäri pyörii. Toissa yönä oli neiti sängyssään kääntynyt niin, että jalat oli tyynyllä ja minä onneton peittelin pimeässä! Hyssyttelin ja päätä silitellessä huomasin silitteleväni jalkoja! Kyllä nauratti / hirvitti kun tajusin peitelleeni pään sinne peiton sisään. Ilmankos ei typy rauhoittunut nukkumaan.
Meilläkin esikoinen mieluusti vauvaa kantelee. On jo kohta 6-vuotias, joten on saanut muutaman kerran toimia " vauvalähettinä" ja on tuonut pienen lattialta minulle esim. sohvalle. Kyllä on polleaa isosiskoa...
Meillä on ollut vieraita keskiviikosta saakka ja tänä aamuna lähtivät. On taas pari syliä vähemmän Almaa kantelemassa... Shoppailemassakin käytiin kahtena päivänä ja Alma viihtyi hyvin -JOS pääsi syliin. Vaunuihin ei juuri rauhoittunut, kantoliinassa otti pieniä tirsoja pitkin päivää. Ei erityisen nautittavia olleet nuo reissut. Olinkin toisella autolla mukana ja liukenin kesken päivää sieltä kotiin neidon kanssa. Tosin kiitettävästi sain rahani kyllä tuhlattua :-)
Nyt pitää alkaa kukkaseppeleen tekoon. Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Timbe ja Alma
Kylläpä nämä viikot vierivät nopeasti. Oikein kauhistuttaa töihin meno. Kohta on äitiysloma ohi ja miten sitä ikinä ehtii tehdä mitään jos pitää vielä töissäkin käydä... no ei onneksi ihan tämän päivän ongelma =)
gallupeista:
Ikkunoita pesen yleensä kolme kertaa vuodessa. Keväällä, syksyllä ja yleensä jouluksi jos kelit sen sallivat. Se pesu tehdään tai ei, riippuu siitä kuinka vaakatasossa vesisade on syksyllä ikkunoita hakannut. Pesen ihan perinteisesti eli fairyvedellä ja lastalla kuivaan.
Vaatteet pestään kaikki samassa ja ihan tavallisilla pesu-ja huuhteluaineilla.
Vaatteina meilläkin hyvin usein body ja sukkahousut, on niin helppoa. Olen yrittänyt etsiä ihan perus puolihametta jossa olisi resoori vyötäröllä. Olisi helppo eikä aina oltaisi sukkahousuilla. Tytöllä mekot on kuitenkin niin söpöjä. Ilmeisesti hameet ei sitten pysy näin pienillä kun ei niitä mistään tunnu löytyvän. Mutta toisaalta pysyyhän ne housutkin...
Hoidossa ollaan meillä oltu jo muutamia kertoja. Olen joko nukkunut itse kunnon yöunet tai ollut baarissa.
Meillä ei ainakaan vielä vierasteta. Saa nähdä alkaa kohta vai ei.
Eipä kai muuta ihmeellistä tähän perheeseen. Täytyy alkaa itse lähtemään kampaajalle. Ja se on aina yhtä ihanaa =)
MyQ ja pikkuinen huomenna 3kk