Lue keskustelun säännöt.
Mistä voimavaroja laihduttaa? Tai motivaatiota? Bmi 45
23.06.2026 |
Ja siltikään elämäntapamuutos ei onnistu. Yrittänyt 100 kertoja
N40
Kommentit (23)
Bmi 45 ei edes ole poskettoman korkea, tunsin yhden miehen kenellä oli 62 bmi, kuoli kyllä sitten johonkin tulehdukseen sairaalassa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulle tuli ikä vastaan.
Aloin lihomaan kilon kuussa. Sitten yöllä mun läskit painoi mahaa ja tuli yönärästys. Se vaurioitti hampaita ja joka päivä oli kurkku kipeä. Hankala olo, nukuin päivät ja yöt koska korkea verenpaine väsytti. Lopulta en päässy kylään tapaamaan tuttavia jne. Pelästyin sydän oireita.
Vasta silloin kun paastoaa päivän tai pari, huomaa miten paljon kaikenlainen ruokaan liittyvä vie aikaa. Ruokaa suunnitellaan, sitten pitää ostaa ainekset kaupasta, sitten pitää kokata ja vielä sen jälkeen siivota keittiö. Ruokailukertojen vähentäminen (pätkäpaasto) on vähän niin kuin life hack - vähemmän säätämistä syömisen kanssa, enemmän aikaa muuhun. Paaston aikana voi olla vielä tavallista enemmän energiaa ja aivot skarppina, kun elimistö kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Se on ihana vapaus, kun ei joudu kaikkia menojaan miettimään ruokailujen kautta, että missä välissä sitä ehtii syödä jne. Jos tietää että voi vaikka päivänkin olla helposti syömättä (tämä tulee totuttelun kautta, en suosittele kylmiltään) tai kiireessä skipata jonkun aterian ilman että toimintakyky siitä häiriintyy, niin se antaa paljon joustoa aikatauluihin ja myös tekee elämästä yksinkertaisempaa, kun ei tarvitse joka välissä olla syömättä.
Itse syön nykyisin aamiaisen ja lounaan, noin 4-5 tunnin aikaikkunassa. Sitten kun lounas on syöty, niin ei tarvitse enää sinä päivänä syömisiä miettiä. Niin helppoa!