Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fender vaatiin Stratocasteria muistuttavien kitaroiden valmistamisen lopettamista ja varaston tuhoamista

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 vuotta myöhässä. Olisivat patentoineet sen, jos se niin erikoinen oli. Teeele on kylllä parempi.

Vierailija
2/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että TM on havahtunut jo näin viikkoja jälkeenpäin uutisoimaan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin rumpufirma voi samoin vaatia muita rumpufirmoja lopettamaan heidän keksimänsä rumpumuotoilun käytön. Tai viulu-, trumpetti- jne.

Vierailija
4/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flying V taitaa olla patentoitu?

Vierailija
5/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että TM on havahtunut jo näin viikkoja jälkeenpäin uutisoimaan asiasta.

TM:hän on autolehti, vaikka yrittävät muuta väittää.

Vierailija
6/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flying V taitaa olla patentoitu?

Mitenkähän Les Paul? Ainakin siitä on kopioita monilla merkeillä. Monet muut perinteiset mallit myös laajalti kopioituja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flying V taitaa olla patentoitu?

Patentoitu ilmestymisvuonnaan 1958:

https://forgottenguitar.com/2015/12/08/design-patents-for-the-gibson-fl…

 

Les Paul 1955. ei tosin Lesp Paulin nimissä.

Vierailija
8/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 vuotta myöhässä. Olisivat patentoineet sen, jos se niin erikoinen oli. Teeele on kylllä parempi.

"It is a patented design, and "Stratocaster" and "Strat" are Fender trademarks. Therefore, imitations by other manufacturers must be shaped slightly differently, and are sometimes called S-Type or ST-type guitars, while the term "Superstrat" typically refers to third-party Stratocaster look-alikes from the 1980s onwards with innovative features such as new types of bridges or pick-up configurations. Some of these features were subsequently also offered on Fender Stratocaster models or those made under the Fender-owned brand, Squier, and the Superstrat term is sometimes also applied to these Fender and Squier models." wikipedia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

Vierailija
10/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

Niin ja se lapa on väärin suunniteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

höpöhöpö, 72-vuotta vanha design ja edelleen täysin kurantti johon suurin osa uudemmista kitaramalleista perustuu. Leo Fenderin, Fred Tavaresin ja Billy Carsonin nerokas innovaatio, käytännöllinen toimiva työkalu . yksi kaikkien aikojen parhaista designeista. alkuperäisen straton mikkivalitsin oli muuten 3-asentoinen ja sillä sai vain yhden mikin kerrallaan valittua, Hank Marvin ja monet muut kikkaili väliasennoilla onnistuen saamaan 2 mikkiä kerrallaan. Kytkennät on sittemmin eläneet vuosien aikana, samoin kuin kaulaprofiilit ja radiukset, Stratoista löytyy tuhansia variaatioita jotka poikkeaa toisistaan pienillä detaljeillaan, joten väitteesi on erikoinen.

Vierailija
12/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku pianonvalmistaja keksii että kaikki kilpailijan pianot, joissa mustavalkoiset koskettimet, pitää tuhota. Itse pistin Fenderin tuotteet boikottiin jo 1998. Aika kuraa nykyään niiden laatu hintaan nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telecaster on muuten täydellinen mutta painaa käsivartta ikävästi istualtaan soittaessa. Siihen kun pyyhkäisee höylällä stratomaisen viisteen niin avot.

Vierailija
14/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

Miten joku viitsii tuollaista tuubaa tänne postata? Sama kuin yrittäisit väittää että kuu on kuution mallinen. Strato on maailman paras kitara ja maailman parhaat kitaristit ovat aina sitä käyttäneet (muutamia poikkeuksia tietenkin on).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipähän tarvi tuotakaan puljua enää tukea. Thomann onneksi pystyy taistelemaan vastaan, toisin kuin monet pienemmät valmistajat. Saikohan se kiinalainen valmistaja jonkun kannustimen olla vastaamatta?

Vierailija
16/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän tuo on melko turhaa koska nykyään lähes kaikki kitarat on paskaa, mallista riippumatta. T. Kitaristi

Vierailija
17/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

höpöhöpö, 72-vuotta vanha design ja edelleen täysin kurantti johon suurin osa uudemmista kitaramalleista perustuu. Leo Fenderin, Fred Tavaresin ja Billy Carsonin nerokas innovaatio, käytännöllinen toimiva työkalu . yksi kaikkien aikojen parhaista designeista. alkuperäisen straton mikkivalitsin oli muuten 3-asentoinen ja sillä sai vain yhden mikin kerrallaan valittua, Hank Marvin ja monet muut kikkaili väliasennoilla onnistuen saamaan 2 mikkiä kerrallaan. Kytkennät on sittemmin eläneet vuosien aikana, samoin kuin kaulaprofiilit ja radiukset, Stratoista löytyy tuhansia variaatioita jotka poikkeaa toisistaan pienillä detaljeillaan, joten väitteesi on erikoinen.

Kai siitä löytyy tuhansittain eri versioita, kun se alkuperäinen on täyspaska ja sitä on ollut pakko parannella.

Vierailija
18/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

höpöhöpö, 72-vuotta vanha design ja edelleen täysin kurantti johon suurin osa uudemmista kitaramalleista perustuu. Leo Fenderin, Fred Tavaresin ja Billy Carsonin nerokas innovaatio, käytännöllinen toimiva työkalu . yksi kaikkien aikojen parhaista designeista. alkuperäisen straton mikkivalitsin oli muuten 3-asentoinen ja sillä sai vain yhden mikin kerrallaan valittua, Hank Marvin ja monet muut kikkaili väliasennoilla onnistuen saamaan 2 mikkiä kerrallaan. Kytkennät on sittemmin eläneet vuosien aikana, samoin kuin kaulaprofiilit ja radiukset, Stratoista löytyy tuhansia variaatioita jotka poikkeaa toisistaan pienillä detaljeillaan, joten väitteesi on erikoinen.

Kai siitä löytyy tuhansittain eri versioita, kun se alkuperäinen on täyspaska ja sitä on ollut pakko parannella.

Mikä idioootti sä oikein oot?

Vierailija
19/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku pianonvalmistaja keksii että kaikki kilpailijan pianot, joissa mustavalkoiset koskettimet, pitää tuhota. Itse pistin Fenderin tuotteet boikottiin jo 1998. Aika kuraa nykyään niiden laatu hintaan nähden.

Uuno Turhapuro elokuvien kaikki kopiot pitää tuhota koska Uuno Turhapuron hampaat muistuttavat liikaa pianon mustavalkoisia koskettimia.

Vierailija
20/25 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stratohan on teknisesti täysi susi. Vibra-talla tekee sen, että kielet pyörivät sormien alla, otelaudan radius on liian pieni ja kieliä joutuu painamaan voimakkaammin  mitä tasaisemmalla otelaudalla ja kaiken lisäksi sähköt on vedetty päin svidua: 5-asentoisesta mikinvalintakytkimestä vain 2 asentoa on maadoitettu! Ainoa hyvä idea Stratossa on pulttikaula ja sekin idea pöllittiin Broad/Telecasterista.

Taidat ymmärtää kitaroista saman verran kuin sika hopealusikasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi