Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin juuri lapsille ja itselle syksyvaatteet kirpparilta. Loput tilattu Temusta.

Vierailija
23.06.2026 |

Meillä kolme alakouluikäistä lasta. Mukaan tarttui mm. Timberlandia, Adidasta jne..


Asumme Helsingissä ja tienaamme kumpikin n. 4000€/kk, itse vähän yli, mieheni vähän alle tuon. Lisäksi vuokratuloa 800€/kk ja lapsilisät 334€/kk.


Taloutemme yhteenlaskettu nettovarallisuus 1,2milj.€. Ei velkoja, kaksi isoa autoa.


Joko tee muut olette tehneet hankintoja elokuulle?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava aloitus. Oma varallisuuteni on noin 7 miljoonaa. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään temusta tms. rojuloista.

Uskoo ken tahtoo.

Eri

Vierailija
42/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään tajua mikä provon yritys tämä oli, mutta välitä niiden muksujen terveydestä niin, ettet pue temua päälle, mieluummin se kirpputori. 

Muksut tykkää kemikaaleista!

Eivät nuoleskele jalkineita.


Kirppisvaatteet ovat terveellisempiä kuin uudet, koska kirppisvaatteista kemikaalit pesty pois jo moneen kertaan. Kirppisvaatteissa suosin kalliita merkkejä. Laatu kestää.



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
44/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisvaatteet - tervetuloa, luteet! 😂

Vierailija
45/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään tajua mikä provon yritys tämä oli, mutta välitä niiden muksujen terveydestä niin, ettet pue temua päälle, mieluummin se kirpputori. 

Muksut tykkää kemikaaleista!

Kaikissa tekokuituvaatteissa on kemikaaleja, oli ne sitten temusta, hm:ltä tai vaikka marimekolta. Lisäksi luonnonkuituvaatteissakin on usein kemikaaleja, riippuen miten ne on valmistettu.

Vierailija
46/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava aloitus. Oma varallisuuteni on noin 7 miljoonaa. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään temusta tms. rojuloista.

Ok, minä olen aloitukseeni erittäin tyytyväinen.


Oletko sinäkin nelikymppinen? Montako alaikäistä lasta?

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppisvaatteet - tervetuloa, luteet! 😂

Ei ole koskaan tullut luteita. Pesukoneeseen menevät aina ensimmäisenä. Sori.

 

Ap

Vierailija
48/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi mitään tekstiilejä kirppikseltä. Liian suuri riski syöpäläisinvaasiolle. Enkä muutenkaan halua muiden käytettyjä rättejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään tajua mikä provon yritys tämä oli, mutta välitä niiden muksujen terveydestä niin, ettet pue temua päälle, mieluummin se kirpputori. 

Kirppiksellä on ihan samaa temua, sillä erotuksella ettei ostaja edes tiedä sen olevan temua.

Vierailija
50/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ostaisi mitään tekstiilejä kirppikseltä. Liian suuri riski syöpäläisinvaasiolle. Enkä muutenkaan halua muiden käytettyjä rättejä. 

Ehkä sinulla on varaa valita. Kaikilla ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Puet lapsetkin homevaatteisiin. Joko tuli tuet tilille?

Vierailija
52/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ostaisi mitään tekstiilejä kirppikseltä. Liian suuri riski syöpäläisinvaasiolle. Enkä muutenkaan halua muiden käytettyjä rättejä. 

Ei ihmisten tarvitse haluta samoja asioita.

 

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppisvaatteet - tervetuloa, luteet! 😂

Ei ole koskaan tullut luteita. Pesukoneeseen menevät aina ensimmäisenä. Sori.

 

Ap

Tämä. Ja voi myös pakastaa vähän aikaa, jos haluaa olla varma että pöpöt kuolee.

Vierailija
54/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava aloitus. Oma varallisuuteni on noin 7 miljoonaa. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään temusta tms. rojuloista.

Ok, minä olen aloitukseeni erittäin tyytyväinen.


Oletko sinäkin nelikymppinen? Montako alaikäistä lasta?

 

Ap

Olen 51-vuotias kolmen lapsen äiti ja kahden lapsenlapsen mummi. Kun nyt halusit tietää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Puet lapsetkin homevaatteisiin. Joko tuli tuet tilille?

Lapsilisä on ainoa tuki jota saamme ja se maksetaan tämän viikon perjantaina. Maksamme paljon tukia kaikenmaailman  vuokra-asukkaille. Mutta mielellään sen teemme. Ostavat niillä tuilla merkkivaatteita ja me vastaavasti ne merkkivaatteet kolmella eurolla Kierrätyskeskuksesta 😊.

 

Ap

Vierailija
56/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava aloitus. Oma varallisuuteni on noin 7 miljoonaa. Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään temusta tms. rojuloista.

Ok, minä olen aloitukseeni erittäin tyytyväinen.


Oletko sinäkin nelikymppinen? Montako alaikäistä lasta?

 

Ap

Olen 51-vuotias kolmen lapsen äiti ja kahden lapsenlapsen mummi. Kun nyt halusit tietää. 

Hyvä juttu. Ei siis alaikäisiä lapsia enää.



Ap

Vierailija
57/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Puet lapsetkin homevaatteisiin. Joko tuli tuet tilille?

Millaisia vaatteita itse käytät? Mistä ostat, mitä merkkiä, mitä materiaalia?

Vierailija
58/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä narina kun hyvätuloinen kehtaa elää halvalla. Mielummin niin päin kun että köyhä tuhlaa rahansa ja sitten vinkuu kun rahat ei riitä.

Vierailija
59/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä narina kun hyvätuloinen kehtaa elää halvalla. Mielummin niin päin kun että köyhä tuhlaa rahansa ja sitten vinkuu kun rahat ei riitä.

No näin minäkin ajattelen. Elämme muutenkin terveellisesti; alkoholia en käytä lainkaan ja minulla on säännöllinen sali- ja juoksuharrastus.


Ap

Vierailija
60/67 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina halpakauppasovellus Temu on ollut useiden tutkimusten ja viranomaisten syynissä erityisesti vaatteiden ja asusteiden turvallisuuden osalta. Tässä selkeä yhteenveto siitä, mitä tutkimuksissa on oikeasti löydetty:

🧪 Mitä vaatteista on löytynyt?

1. Haitalliset kemikaalit

Useat riippumattomat testit (esim. Euroopassa ja Etelä-Koreassa) ovat löytäneet joistakin Temun tuotteista:

Lyijyä (lead) – raskasmetalli, joka voi vahingoittaa hermostoa

Kadmiumia – myrkyllinen metalli, kertyy elimistöön

Ftalaatteja – käytetään muovien pehmentämiseen, voi häiritä hormonitoimintaa

Formaldehydiä – voi aiheuttaa ihoärsytystä ja on suurina määrinä syöpäriski

Näitä aineita on löytynyt erityisesti:

halvoista koruista

keinonahkatuotteista

painetuista tekstiileistä (printtipaidat)

🧵 Miksi näitä päätyy vaatteisiin?

Syy ei ole yksi yksittäinen asia, vaan yhdistelmä:

Nopea tuotanto (fast fashion) vähemmän laadunvalvontaa

Monimutkaiset alihankintaketjut vaikea seurata kaikkia valmistajia

Eri maiden sääntely kaikki tuotteet eivät täytä EU-standardia ennen myyntiä

Halpa hinta voi tarkoittaa halvempia materiaaleja ja kemikaaleja

Onko tämä vaarallista?

Pitkäaikainen käyttö tai ihokosketus voi olla vaarallista.

Lapset ovat erityisen herkkiä (esim. korut, joita voidaan laittaa suuhun)

EU:ssa on tiukat kemikaalirajat (REACH-asetus), mutta kaikki verkkokaupan tuotteet eivät aina täytä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän