Eikö ole ihana hetki se kun juhlien jälkeen vieraat on lähteneet ja voi ruveta syömään jäljelle jääneitä herkkuja?
Olen hoikka ja aina rakastanut sitä hetkeä. Nuorena kotona asuessa vihasin juhlia mutta odotin aina sitä kun vieraat ovat lähteneet. Silloin iskin täytekakun, pasteijoiden, voisarvien, kahvikakkujen ja pikkuleipien kimppuun. Tarjouduin korjaamaan jäljelle jääneet herkut jääkaappiin niin että muut perheenjäsenet saavat levätä ja siinä korjaillessani kokosin itselleni runsaan herkkulautasen jonka vein yläkertaan omaan huoneeseeni. Loppuilta kului herkutellessa ja romaaneja lukiessa. Toki herkkulautasen tyhjäksi syötyäni hipsin vielä keittiöön leikkaamaan lisää täytekakkua ja nappasin pari voisarveakin mukaan. Se oli yhtä juhlaa. Minun juhlani alkoivat vasta kun vieraat olivat lähteneet.
Tekee mieli järjestää juhlat nyt ihan tota hetkeä varten! Millähän tekosyyllä pitäisi juhlat..