TOUKOJEN PERJANTAIHÖPINÄT!!!
Kerrankin mä pääsen alottamaan ja siihenkin on syy että oon tähän aikaan heräille: SUPPARIT!!!!. Niitä on tullut nyt 3,5 tunnin ajan. Kerrotaanhan alusta, eli mulla koko alku illan tuntu et muksu tulee läpi alapäästä, siis niin kovasti muksi sinne. Aikasemminkin muksinut kovasti mutta nämä tuntu ihan KUNNOLLA. No, sit oltiin laittamassa tytsyjä nukkumaan niin jotain tuli housuun. Se oli vaaleenruskeeta/hailakan punasta, mulla ei oo aikasemmissa missään vaiheessa tällasta tullut. Siitä hetken päästä alko supparit 7-8 minsan välein ihan siedettävinä. Siitä parin tunnin päästä tulivat jo 5 minsan välein ehkä puol tuntia ja sit veti mahan ihan löysäks. Sen jälkeen ovat nyt tulleet 7 minsan välein ihan siedettävinä. Mutta jospa tää ois nyt menoo. Mieskin haki anopin meille, ettei tarttes tyttöjä herätellä jos nyt lähtö tulee. Mutta aikasemmissa kun mulla on supparit alkaneet niin se on ollut sit menoa, eli ei oo aikasemmin tullut ensimmäistäkään " kunnon" supistusta ennen niitä " oikeita" eli jospa tää nyt ois lupaavaa. Soitin mä synnärillekin kun huomasin ne vaaleenruskeet pikkareissa, sanovat että tod.näkösesti on paikat lähteneet aukeemaan ja verisuonet siellä aiheuttaa verenvuotoo. Jospa tää ois sitten menoo jossain vaiheessa yötä. Pitää vielä ainakin suihkussa käydä ennen lähtöö, tässä on ihan hiki tullut kun on " ottanut vastaan " näitä.
Vauvojakin oli taas tullut, ainakin heidi oli, onneksi olkoon.
Tulen kertomaan miten kävi, joko aamulla tai sitten kun vauva on syntynyt. Toivotaan että tämä olisi nyt menoa, samoin että keijo.annikkikin olisi lähtenyt nyytin hakuun ja oliko larullakin suppareita, sinnekin tsemppiä!
Skedjk 40+0 ollut muutaman minuutin
ps. mulla oli tosiaan tänä aamuna viimeksi kutina että muksu syntyisi laskettuna, niinkun kirjotin helatorstain pinoonkin, katsotaan pitääkö se nyt paikkansa.
Kommentit (23)
Äippä polilla tuli käytyä...
Ihan ekaks lääkäri totesi mun tultua sisälle, etteihän tuo sun mahas mitenkään pieneltä näytä (käynnin syyhän oli pieni kokoinen vauva) totesin siihen vaan että on se pienempi kun edellisestä lapsesta, eikä sekään painanut kuin 3kg. Kun sitten lääkäri pääsi kopeloimaan mun vatsaa, totesi vaan että kylläpäs se tuntuu pieneltä. Kokoa ultralla saatiin 2450g eli lisäystä kahden viikon takaiseen 250g. Ehdotti käynnistystä kalvojen puhkasulla (olin 2:lle sormelle auki ja kanava pehmeä, 2cm) sekä oksitosiini tipalla tänään. Mutta salissa ei ollut tilaa, eli turussa ainakin on paljon vauvaojen hakioita! Nyt sitten päästivät mut viikonlopuksi kotiin ja maanantai aamuna 7.30 suoraan saliin. Nyt sitten olen tässä pikkuhiljaa alkanut tajuta että se tosiaan tulee maailmaan, ilmeisimmin maanantaina!!!!! Kävin nopsasti ostamassa h&m:ltä 44cm:n vaate kerran, mikäli sitten osoittautuukin isommaksi, voipi mies sen sinne palauttaa alkuviikosta. Yksi syy lääkärin ratkaisuun oli myös noi mun pahat liitoskivut, lääkettä kun menee maximi vrk annos. Lähden vielä viikonlopuksi käymään mummolassa, mutta seuraan palstaa/kirjoittelen sieltäkin käsin.
Almis: uudet treffit maanantai aamuna:))) pidän peukkuja sulle, jospa vaiks päästäis yhtä aikaa osastolle... Mikäli niin käy nykäse hihasta, vaiks voipi olla et meidän nyytti viettää ekat päivänsä keskolassa, mikäli tuo syntymäpaino on tosi alhainen.
Yrittäkää kaikki kestää, vaikka helppoa se ei aina ole!
Katalle tsemppiä lonkka kipujen kanssa, oon hengessä mukana omieni kanssa!
Hippiäinen 38+1
Minnis80: juu kyllähän se itselläkin toi Daim on ykkössuosikeissa noissa suklaissa.:) Tosta tulikin mieleen, että voisin Daimin ostaa kun kauppaan mennään tänään.:) Vaikka vaan sen kunniaksi, että neuvolan vaa´an mukaan paino ei oo noussu enää..;)
Tuntuu jotenkin jännältä miten ihmiset on vähentynyt huomattavasti palstalta. Oonko mä ainut puolivälin kirjoittelija (LA oli ma 14.5) joka on yhdessä koossa vielä?
Olo on jotenkin vieläkin sellainen, että on normaali olotila. Siis ei oo yhtään viimisellään oleva olo.. Oon raskaana ja maha on, mut muuten ei niin kummalliselta tunnu. Alkais nyt vaivoja tulemaan ja niitä suppareita. Saisin vähän tuntoa tähän raskauteen. Ihme fiilikset on kyllä. Ootan miestä kotiin töistä ja sitten mennään äitin ja miehen kanssa kauppaan ja kodin ykköseen. Ihanat rantatuolit saan ja kylppäriin lisää säilytyskoreja. Eihän sitä tiiä vaikka lapsivesi menis kesken kauppailun, mut toisaalta olo ei oo yhtään sellanen..
Vähän aika sitten olin unohtaa koko raskauden ja lasketun ajan ja nyt kun sain muutaman päivän rauhassa olla ja lukea teijän juttuja, niin jotenkin sitä taas oottaa enemmän tositoimia.:) Outoa. Omaa napaa paljon, mut jotenkin ajatus harhailee. Outoja fiiliksiä. Noh nyt lopetan lässytyksen kun ajatus ei oikeesti kunnolla kulje.
Niitä suppareita kaikille ja onnea sektioon meneville!:)
T: Daim ja pömppis rv 40+4
Tultiin aamupäivällä kotiin janukuin vähän kun olin yön valvonut. Supisteli siis aamu viiteen tasaisesti, mutta ei avannut paikkoja tarpeeksi, että synnytys käynnistyisi.
Nyt olen sitten niin väsynyt ja kipeä etten jaksa kuin maata ja itkeä :(
Jos kivut jatkuu niin maanantaina polille arvioitavaksi, että mitä jatkossa. Ja näytille saa mennä jos supistelut jatkuu.
Nyt pitäs lähtee liikkeelle jos se vaikka auttas, mutta oon aika maassa...
rv 39
" Pakko" kai tässä on pinoa venyttää.. :D
Ihan alukuun kovasti jaksuja keijo.annikille, tuskin olin ainut joka luuli sun jo päässeen vauvan hakuun. :( Voi kurja!! No pakostikin pian se on menoa. Kohta on joka ikisellä meillä vauvat kainalossa. :)
Vauvauutisiakin tais olla (laho pää). Onnittelut vauvautuneille!! <3
( . ) Flunssa senkun jatkuu ja olo on aika karsee.. viime yö meni ihan ok:sti verrattuna edelliseen. Vaikkakin henkeä ahdistaa ja nenän kautta ei myöskään ilma oikeen kulje. Valehtelematta pahin flunssa ikinä. :(
Mutta tästähän ei nousta kun ylöspäin.. :D Vauva mellestää mukavasti ja olo muutenkin sen puolesta oikein hyvä!!
Nyt tuli sisko mihensä kanssa.. pakko mennä. :)
Hyviä viikonloppuja kaikille ja voikaahan hyvin!!
t:tiitiäinen, poika 2v4kk ja Oiva rv 38+3
Tollasta mullekin tapahtunut ja tiedän just kuinka paskamaista toi on!
Mulla on ollu aina sen jälkeen sellanen henkisesti jyrätty olo, itkuinen ja vittuuntunut.
Mä lähetän sulle täältä kunnon voimahalauksen!!!
AE
Eli kyllä vaan ne supparit meni loppuun asti ja päästiin synnytystouhuihin tänään klo 14.03. Iso tyttö syntyi 4220 g ja 53 cm. Täällä pari tuntia ihmetelty uutta ihmettä osastolla. Kyllä se aika vaan kultaa muistot tosta synnytystouhustakin, mutta hengissä selvittiin. Kertoilen lisää jahka jaksan.
Ja täsmällinen tyttö oli, tasan laskettuna päivänä syntyi!
Skedjk ja tyttö pari tuntia
Skedjk, Onnea onnea! Kylläpäs oli täsmällinen tyttö. Ihan piti sitten sun tuntemukset paikkansa. Iso pakettihan sulla oli punnerrettavana :)
K.A. olen pahoillani noin kurjasta kokemuksesta.
Me oltiin tänään pojan kanssa kävelyllä. Tai poitsu harjotteli pyöräilyä ja minä köpöttelin. Poitsu vielä vähän harjottelee sitä pyöräilyä ja esim. ylämäissä pitää vähän työntää selästä. Kun päästiin kotiin mulla oli selkä niin muussia, että ei meinannut mistään tulla mitään. Otettiin pienet päivälevot. Tai minä otin ;) ja vähän siitä se selkä tokeni.
Yksi tuntuva suppari on tänään tullut, joten tuskin tämä emäntä täältä lähtee pitkään aikaan mihinkään. Huomenna olisi ihan kivaa menoakin, joten ei olis nyt taas niin hoppukaan ;)
Laru rv 38+2
En olekaan vähään aikaan kerennyt kirjotella...
Onnittelut vauvan saaneille ja suppareita loppusuoralaisille ja jo h-hetken ylittäneille!
Tänään kävin kontrollissa neuvolassa ainonnousun ja verenpaineen takia. Kävin viimeksi tiistaina ja silloin painoa oli tullut 1808g/vko ja rr oli 148/92, pissa oli puhdas.
Nyt paino ei ollut noussut , prot pissassa +/- ja rr 150/100. Th soitti äippäpolille ja käskivät maanantaina neuvolaan kontrolliin ja jos oireita tulee viikonlopun aikana niin soitella herkästi synnärille. Ja liikkeitä kuulemma pitää seurata.
Että jipii. Jos vaikkka tässä viikonlopun aikana synnytys käynnistyis. Toivossa on hyvä elää.
Siivottu tuli tänään ja petipuuhissakin piipahdettiin, kun lapset oli ulkoilemassa mummon kanssa :) Et jos vaikka vauhtia antais.
Huomenna mennään yökylään toisen mummon luo ja sieltä olis kyllä helppo sitten lähteä synnärille. Matkaa tosin 80 kilsaa, mutta olis ainakin molemmat mummot hoitamassa muksuja.
Täällä on ollut tänään aivan ihanan lämmin ilma! T-paita päällä tuli oltua ulkona. Ihanaa.
Hyvää viikonloppua kaikille!
AIHA ja Nea rv 38+3 (tahtoo jo vauvan syliin!!)
vaavista!!!!!!! Kylläpäs oli täsmällinen vauva:)
K.A:lle pahoittelut et ei sitten vieläkään:( höh pöh sentään!!
On tää odotus välillä niin raivostuttavaa!!musta alkaa tuntua et mä rupeen kuvittelemaan itselleni jotain pieniä oireita....ihan niiku muka selkäsärkyä tms. pientä tuntuis! pah joo.....tässä tulee vielä ihan luulosairaaks ku rupee liikaa tätä oloa miettimään. muutama vahvempi supistuskin on tuntunut,mut luulen kyllä et mä saan itelleni jo aikaseks noita " vahvempia" tuntemuksia kun koko ajan ajattelen et onkohan tää laskettu päivä ja onkohan vauva pian tulossa! huoks sentään!! taitaa se 26. päivä vaan olla se oikea....grrr no jospa tän kuun aikana niin hyvä hyvä:D ei jaksais enää odottaa!! mä jo kaivoin pojan aikasen äituyskortin esiin ja vertailin kaikkia tietoja ja ultrien perusteella....ja sain ens tiistain tän vauvan syntymäpäiväks niillä perusteilla mitä pojan aikana...heh heh!! on mullakin huvit!! nyt marssin suihkuun!!
KAIKILLE MUKAVAA VIIKONLOPPUA ja SYNNYTETÄÄN JO!!!!!:D
Heippa vaan kaikille ja onnea vauvaütuneille rutkasti... Kumpa itsekin jo pääsisi sinne puolelle siirtymään..
Nyt olis lauantaina laskettu aika, mutta ei supistuksen supistusta ole ollut. Ukkokin jo kyselee että koskas ajattelit ponkasta sen ulos. Se on tulossa mukaan synnytykseen, mutta kammoaa lääkäreitä, sairaalaa ja verta yli kaiken. Mutta enhän mä ole sille paljoa vaihtoehtoja antanut. Huomenna (eli la) ukkoni on menossa kattomaan jotain offroad kisoja parintunnin ajomatkan päähän. Toivottavasti ei lähde syntymään just silloin toukkaloinen.
Onkos teillä miehet tulossa synnytykseen mukaan??? Mimmosilla fiiliksillä ovat? meille tuleva lapsukainen on molemmalle ensimmäinen, eli kummatkin jännitetään ihan sikana..
Sukulaiset puhuu kovasi että vauva syntyy sit kovalla rytinällä ja nopeesti, kun ei ole ilmoitellut tulostaan suppareilla ollenkaan. Muuten kyllä riehuu kovasti mahassa ja muljuu.
Noh, täytyy alkaa yrittää nukkumaan, vaikka pyörimiseksi kuitenkin yö taas menee.
Tsemppiä kaikille!!!!!!
Rv 40+0
Eilen illalla jo puolentoista tunnin ajan tuli 5-10 min välein ihan napakoita ja kipeitä supistuksia, sit ne loppu kun seinään. Yöllä heräsin pari kertaa kunnon supistukseen ja nyt aamulla kun mies lähti töihin alko supistukset taas kerran. Nyt tulleet tunnin ajan tuolla samalla 5-10 min välillä. Kokoajan pelkään kuitenkin et supistukset loppuu kun seinään.
Pääsiköhän skedjk ja keijo.annikki jo synnyttämään...? Luultavasti, kun ei ainakaan vielä ole mitään kuulunut. Ja entäs Laru?
Nyt taidan mennä vielä sängyn pohjalle yrittämään nukkumista ennen kuin esikoinen herää.
Jaksuja kaikille!
nuusku-nuu 38+5
Tulin vaan ilmoittautumaan ettei kukaan pääse epäilemään mun lähteneen synnyttämään!
Eilinen meni mummolassa 100km:n päässä. Nyt käymässä vaan kotona tän päivää, kun on tuo äippäpoli aika tyksissä. Esikoinen hoidossa mummolla ja veljen tyttö lähti tueksi, on sen verran noita vaivoja etten mielellään pitkiä matkoja yksin ajele enää. Miehelläkin työpäivä, mutta sai juuri viiden viikon ajokiellon elämänsä ekasta ylinopeudesta. Eli meikäläinen lähtee toden näköisesti synnärille h-hetkenä joko taxilla tai ajaa itse:))
Vauvautuneille onnitteluja ja muille kovasti jaksamis haleja sekä suppareita ja vedenmenoja! Tulen sitten kertomaan poli terveiset, mikäli eivät mua sinne sisälle ota.
almis: tehosko noi treffi uhkaukset, eli mikä vointi? Meikäläinen on se tummahiuksinen lyllertäjä, jonka paksuin sairaskertomus jäi helsinkiin muuton yhteydessä, muuten mullakin ole samanlainen pinkka:)) Yriteään viel jaksaa!!!
hippiäinen 38+1
Nyt tuntuu vauhti huimalta jos tästä vähäisestä joukosta lähti viime yönä kaksi nyytin hakuun. Toivottavasti tuloksia syntyy.
Taidan jäädä tänne viimeiseksi puhelemaan yksinäni. Sektioon on vielä viikko aikaa ja ei nää miun menkkatuntemukset tuolla alakerrassa saa varmasti mitään aikaiseksi. No, kai se suunniteltu sektio on parempi kuin kiireellinen.
Eilen makoilin sängyssä ja tajusin että viikko, niin siinä pitäisi tuhista vauva vieressä. Se tuntuu ikuisuudelta ja pelottaa miten asiat sujuu, mutta toisaalta se on vain viikko. Tänään vanhemmat kotiutuu pohjoisesta, sitten on esikoisen hoito kunnossa eli hyvä kai ettei olla lähtötunnelmissa vielä.
Kohta alkaa varmaan tuonne nimipuolelle jo tulla toukokuisten nimiä, vai alkaako? Olisi kiva kuulla mitä nimiä muut ovat keksineet. Jos vaikka me loppukuiset saataisi sieltä hyviä ideoita, pitäähän meidänkin jotenkin asemastamme hyötyä ;)
Jep jep. Taidan lähteä kauppaan ja sitten leivotaan tytön kanssa pakkaseen pullaa (ja yritän olla itse niitä syömättä). Aurinkoista päivää!
T: Moskuliini 38+4
Mulla ei eilen ne supparit tihentyneet, joten päätin lähteä nukkumaan. Nukahdin varmaan ennen kun pää osu tyynyyn, joten sain unta suppareista huolimatta. Yöllä heräsin välillä aina sellaseen tuntuvaan suppariin, mutta niitä ei ikinä tullut paria enempää, joten nukahdin sitten aina uudelleen. Ihmeen helposti nukahdinkin. Vessassa juoksin kyllä varmaan kuusi kertaa, kun suppari sai aina kauhean pissahädän aikaseksi.
Aamullakin heräsin oikeen kunnon menkkajomotukseen ja heti heräämisen jälkeen oli maha ihan löysällä. Nyt tässä aamulla on välillä suppaillut, mutta vaan pari kertaa niin voimakkaasti kun eilen.
Katotaan nyt alkaisko pikkuhiljaa jotain edistymistä tapahtua vai onko maha muuten vaan sekasin ja se aiheuttaa näitä suppareita. Mä olin viime yönä unessa jo synnytysosastolla, mutta mulle jäi vähän epäselväksi että synnytinkö vai mitä mä siellä tein ;)
Mulla on poitsu tänään kotona ja ajattelin, että voitais yrittää kävellä tohon meidän lähikaupalle noin kilometrin päähän jätskit ostamaan. Katotaan millaset supparit siitä tulee :)
Laru rv 38+2
Taitaa olla vähän niin, ettei loppukuiset ole niin ahkerasti tänne kirjoitelleet, joten tuntuu että koko pinkka hiljenee kun aikaisemmat synnyttelee! :) Kyllähän meitä tietenkin täällä on..
Mulla on ihan jees olla, mitä nyt vähän jomottelee. Mukava kun aurinko paistelee taas pitkästä aikaa! Vähän alkaa olla tekemisen puutetta jo, tuntuu että kaikki on jo tehty.. järjestelty varastot ja kaapit, laitettu kassit ja vaatteet ja sängyt yms. Jos mulle tulee vielä kärsimätön olo, se johtuu varmaankin tuosta tekemisen puutteesta, ei niinkään omasta olostain. Se on kokonaisuudessaan mitä mainioin, mitä nyt loppuraskaudessa voi olla. :D Tulee vaan mieleen, että voiko näin ollakaan, vai tuleeko tämä vielä jotenkin " takaisin" mulle.. että ei voi olla näin helppoa ilman, että tulee vaikkapa vaikea synnytys taikka vaativa vauva.. No, eipä maalailla piruja seinille! :)
Neuvolassa kävin keskiviikkona, siellä oli kaikki ok, vauveli kiinnittynytkin. Sf-mitta ei ollut edellisestä viikosta noussut yhtään, edelleen oli sen 30cm. Nyt menin jo ulos alakäyrältä.. mutta th sanoi ettei se ole kovin huolestuttavaa, että katotaan nyt ensi viikolla taas mitä se näyttää. Sanoi, että se saattaa jopa vielä laskea..! Hui..
Painokaan ei ollut noussut, vaan peräti laskenut 100g. Taitaa mun kilot jäädä kaikki laitokselle, ne hurjat 1,9kg.. mahassa on varmaan kuoppa ja löysä nahka vaan sitten!
Hyviä vointeja kaikille ja nythän alkaa viikonloppukin, koittakaa nautiskella. Onnea synnyttämään menijöille ja suppareita niitä toivoville!
sämpyläinen 38+3
ps. Olipa muuten tosiaan aika ihana tuo Janskun synnytyskertomus, hänellä on sana hallussa! Ihan liikutuin..:)
ja onnea kaikille joilla jo vauva on!
mulla ei mitään merkkejä edelleenkään.. aijemmissakaan raskauksissa ei ole tuntunut miltään missään ennen kun on tosi kyseessä!
parempi niin, enpähän turhia odottele synnyttämään pääsyä. kiva kun en edes tiedä kohdunsuun tilannetta niin voi rennosti odotella viimeiset viikot. toivottavasti ei menis kesäkuun puolelle mutta se on hyvin todennäköistä kun ylihän se tääkin tietty menee.
kuopusta odottaessa viikolla 37 kuulin että paikat on 2cm auki ja että saattaa syntyä millon vaan, siinä sit joka päivä jännäsi että joko pääsee.. ja tosiaan, yli lasketunajan meni. tuo on niin yleistä että sanotaan että voi tulla millon vaan ja paikat on auennu! mutta ei se välttämättä kerro että vauva sen aijemmin syntyy. varsinkin uudelleen synnyttäjillä alkaa paikat aukeemaan pikkuhiljaa jo hyvinki aikaisin. onhan siitä tietysti se etu että synnytys kestää monesti lyhyemmän ajan.
nyt alkaa yöt olla hankalia kun lonkat on todella kipeet, siis makuuasennossa. ja kädet puutuu pahasti. ja meinaa mennä pissit housuun kun supistaa. vaikka supistukset on just niitä harmittomia ja kivuttomia niin kyllä ne rakossa niin napakalta tuntuu että saa oikeesti pidätellä! mutta sitähän se on ollu jo monta viikkoa..
ihana ilma! eikun pihalle...
kata 38+3
tervehdys,
Täällä mä edelleen eli ei ne meidän treffit hippiäinen sit tehonneet:)
Käväisin neuvolassakin. Sitä kesti sitten kokonaiset 8 min. katottiin vaan paineet, paino ym. ja kaikki kunnossa. Ihanaa, kun ei ollu painoa tullu yhtään lisää (eikä kyllä sitten lähtenytkään), joten söin hyvällä omallatunnolla jäätelöä puistossa. Piti kävellä kotiin, mutta pääsin siihen lähijätskikioskille ja sitten viilsi niin pirusti, että oli pakko hypätä bussiin.
Sain nyt sitten vielä uuden ajan neuvolaan, mut täti toivoi, ettei sitä tarvittais. Antavat mennä 10 päivää yli lasketun ja sitten tulee polille kontrolli. Huoh, ei nyt menis siihen käynnistykseen. Ärsyttää, kun on koko ajan ollu niin lupaavaa, mut sit ei lähde kunnolla käynnistyy. Veristä limaa tulee pyyhittäessä ja jatkuva jomotus päällä. Tasaisesti supistelee, mutta ei niihin ees jaksa enää kiinnittää huomiota. Meidän talon ihmiset ovat alkaneet oikeen joukolla ihmetellä, että vieläkö mä olen yhtenä kappaleena. Nykyään se, jos poistutaan miehen kans talosta merkitsee näköjään sitä, että ollaan menossa sairaalaan. Eilen, kun mentiin kattoon futista meidät pysäytettiin pihalla 2 kertaa joko kysymyksin. Tänään sain kuullaa, että " ohhoh, en ois uskonu vielä näkeväni sua ton kokosena!" . Ärsyttävää...
Onneks jotkut päässeet näemmä jo toimimaan. Niin ja onnea vauvautuneille, ainakin oli kita ja Heidi!!!
Nyt kaikki loppupään toukokuulaiset aktiivisiksi:)
Taidan pestä vessan seuraavaksi. Mä en tod.ole mikään kodin hengetär, mutta siivoiltua on tullut kyllä nyt vuoden varastoon:)
+tänään tuli eka vanhempainraha, pientä iloa!
Ae 39+6
Heissan kiakille tasapuolisesti ja onnea vauvansa lunastaneille.:)
Täällä vielä tiukastayhdessä koossa ollaan. Neuvola oli tänään ja ei mitään kummallista kerrottavaa oo.
Paino ei ollu noussu (yht.8.6kg), paineet hyvät ei muutosta, SF mitta sama kuin ennen 34, syke 120-134 (aluks oli huonot ku selällään makasin, mut parantu kun käännyin kyljelleen, pissa puhas ja nyt sain lähetteen ensiviikolle TAYS:siin yliaikakontrolliin. Että sellasta tänne.:)
Olo on sellainen, että ei toi pikkutyyppi vielä vähään aikaan oo ulostautumassa. Ei niin mitään merkkejä, ei yhtään mitään.:/ Oli siis kuitenkin iiihan alhaalla, että terkka meinas ettei kauaa enää. Noh saa nyt nähä. Olinhan jo sillon vk 37 sen 1,5cm kohdunkaulaa jäljel ja sormelle auki toi ulkosuu ja pehmee. Nyt olo on sellanen niinku joku tosiaan painais tonne rakkoon ettei meinaa pissaamisesta tulla mitään ja on tosiaan itekki huomannu ton totaalisen laskeutumisen nyt viikonsisällä. Jännä vaan etteimitään kipuja oo vaikka kaveri on laskeutunut ja venyttelee paikkoja. Noh hyvä niin, mut pelkään sitä, että sitten kun tyyppi päättää syntyä niin voi aikamoisella rytinällä tulla.;D
Noh katsotaan ja ootellaan. Eiköhän vauva tuu sieltä ihan näinä päivinä.:) Suppareita kaikille (siis niitä oikeita) ja oikein mukavia vointeja kaikille!:) Nyt meen lukeen noita synnytyskertomuksia, kun niin niistä tossa puhuitte.:)
Tuun taas kurkkimaan kuulumisia kun ehin. Meinaa toi äiti pitää kiireisenä ettei nettiin ehdi (mikä on taas ihan hyvä homma niin ei kaikkia noita tuntemuksia ehi analysoimaan..:)).:)
T: Daim j pömppis 40+4 (menkkojen mukaan 41+2) RIKS RAKS JA POKS
Höh mullekki suppareita kiitos!!heh ONNEA kovasti HEIDI ja oliko muita VAUVAN saaneita..??ONNEA joka tapauksessa kaikille!!!!
Nonni ja jokohan SKEDJK ja KEIJO.ANNIKKI on menny synnyttämään? luultavasti ku ei oo enää kuulunut!!hieno homma:) mä jo säikähdin ku alotin pinoa lukemaan et kaikkiako teitä kohta viedään kun niin monella supisteli....voi älytöntä..no eihän täs oo tätä kuuta kun 2viikkoa jälellä. apua!! no mulla on tunne et kesäkuulle täs kuitenki mennään...ainaki lähelle sinne. en tiedä. tänään olis laskettu aika kuukautisten mukaan ja ekas ultraski kyl ihan vastas näitä viikkoja mut eipä auta ku ootella silti viel viikko sitä laskettua mitä tässä nyt noudatetaan. huoh sentään ja sen mukaann eletään eli kesäkuulle joudun jos ei ala tapahtua!!
kävin aamulla pojan kans lenkillä....ei mitään!!siis oikeesti hullua ei yhtään mitään tunnetta....no pientä painon tunnetta ja muutama hassu supistus,mut siinä ne. kai se on uskottava et ei niitä vaan itse saa aikaseks....ne tulee taas sitten vasta kunnolla ku synnyttämään saa lähteä! no toisaalta hyvä niin:) tais jollain mullakin olla samat kokemukset edellisestä raskaudesta/Synnytyksestä et se on menoa sitten kun kivut ja supparit alkaa het kerralla!!
olohan on tässä ihan hyvä...nukuin tunnin pojan kans ja hyvin uni maistui. poika nukkuu vieläkin! täytyy mennä tästä kuorimaan perunoita valmiiks ja eiköhän tuo poika kohta heräile välipalalle.
SUPISTUKSIA viikonloppuun kaikille niitä kaipaaville!! saa nähä moniko meistä vielä viikonloppua kotona viettää;)
toymama 38+6