Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän raskautumisongelmat oo perinnöllisiä?

16.01.2006 |

Kun pelkään nyt kun toista alettiin vasta yrittämään ja muuten uskon kyl et nopeasti varmaan tuun raskaaksi mutta kun äitilläni ei toinen lapsi lähteny millään tulemaan ja ikäeroksi tuli 7 vuotta kun hoitoja jouduttiin antamaan.Eka silki tuli hyvin.Meil tuli eka ihan heti tärppäsi kanssa.Eli eihän voi olla periytyvää tommonen.Mein äiti kyl oli jotai 29 vuotta kun miuta yrittivät eikä tullut mitään ja ite oon vasta 23 vuotta niin et vaikuttaisiko se ikä sit et äitille jouduttiin jotai hoitoa antaa.Hitsit kun alko ahistaa et jos se voi olla perinnöllistä.Kun nyt joku ees vois sanoa et ei se ole perinnöllistä ja kun oon niin nuri niin ei varmaan etenkin kun eka noin hyvin tuli.Voisiko joku lohduttaa et sais rauhassa uskoa et tärppää nopee.Eikös kuitenkin kun ikää on lähemmös 30 vuotta niin ainakin joillakin pois vaikeampi tulla raskaaksi et oisko äitin juttu voinu oikeasti olla vaan siitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan vastaa

Vierailija
2/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai vain minut ja mun jälkeen yrittivät 11vuotta toista mutta ei vaan ikinä tullut.

minä odotan nyt kolmatta ja raskaus on lähtenyt aina alulle viimeistään 4kk jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut molemmilla kerroilla 1. kierrosta raskaaksi, mutta esim. äidilläni aikanaan on ollut enemmän vaikeuksia raskaaksitulemisen kanssa. Lisäksi meidän molempien lähisuvussa on ollut aika paljon ongelmia raskaaksitulemisen suhteen.

Vierailija
4/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei voi olla perinnöllisiä. Luonto hoitaa homman niin, että kuka ei oo kyvykäs lisääntymään, ei lisäänny eikä kukaan voi näin periä " huonoja lisääntymisgeenejä"

Vierailija
5/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsettomuus on jossain määrin " periytyvää" , niin kummalta kun se kuullostaakin. Mut kun on saanu yhden aikaseks, niin yleensä seuraava onnistuu helpommin. Mut siihen, et on saanu aikaan vaan yhden, eikä seuraavaa kuulu, niin kantsii miettiä onko stressaavia juttuja päällä, se heikentää mahdollisuuksia kuulemma.

Ja sitte myös, kuten omalla kohdallani, mulla se, että kypsyykö munasolut ja toimiiko homma ollenkaan, on kiinni parista kolmesta kilosta ja niiden tiputtamisesta, lääkäri on tän jutun vahvistanu, vaikka se ei yleensä näin pienestä kilomäärästä kiinni ookkaan. Siks mitä ilmeisimmin meidän suvussa ei kaikilla halukkailla lapsia oo tullu, mut nythän tietoa ja hoitoa on tarjolla ihan toiseen malliin ku esim.20vuotta sitten. Mut siis tää painoasia ym. linkittyy useesti semmoseen juttuun kun polykystiset munasarjat (PCOS), jotka voi olla vaikka piilevänä ja laihemmillakin.

Joka tapauksessa syitä on lukematon määrä, tässä vaan pari omakohtasta kohta toivottavasti kahden lapsen äidiltä (3v neiti ja rv 34+5). Tsemppiä!

Vierailija
6/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksitulo onnistuu monesti, kun sitä ei väkisin yritä saada aikaan. Stressi ei ole varmastikaan hyväksi. En tiedä, kauanko teillä on yritystä takana, mutta eiköhän se kakkonenkin sieltä tärppää. Ole vain seurannut aloituksiasi (esim. tämä tietokoneen säteily-juttu), että mietit ehkä vähän liikoja...enkä halua loukata, tiedän että kaikenlaiset ajatukset saattavat tulla päähän, mutta todellakin, OTAHAN RENNOMMIN, KYLLÄ SE SIITÄ!!