Jos sinulla olis 50 000e, miten sijoittaisit sen?
Kommentit (27)
Mitä ajattelit tehdä tuotolla? Jos et mitään, elä hetkessä..
Kulukun selevitykseen :) Kavereille tarjoisin pari :)
Haistattaisin pyypyyt kelalle ja työkkärille, tuolla (lisä-) summalla pärjäisin eläkkeeseen asti ja jos oikein nuuasti eläisin, niin hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
En sijoittaisi koko 50 000 euroa kerralla vaan jakaisin summan esimerkiksi 6 tai 12 kuukauden ajalle (ns. ajallinen hajauttaminen). Sijoittamalla vaikkapa 5 000 euroa kuukaudessa poistaisin riskin siitä, että onnistun ostamaan juuri ennen pörssiromhdusta.
Oikea ajatus, mutta aikaväli on mielestäni liian suppea. Tällä hetkellä ollaan ilmiselvästi kuplassa, ainakin jenkki- ja tekoälyosakkeissa. Ei kuitenkaan ole mitään takeita, että kupla vielä puhkeaa seuraavan 12kk aikana. Hyvä todennäköisyys sille toki on.
Hakisin pakulla Italiasta pakun täyteen kolmen euron viinejä, jotka myisin Suomessa vähintään tuplahintaan 😄
En sijoittaisi, meni jo oleviin osamaksuihin jotka maksaisin kerralla pois.
On enkä sijoita mihinkään. Sijoittaminen on iso riski ja tuoton saamisessa voi kestää vuosia. Tiedän monet jotka ovat sijoittaneet ja tuotto vain alle 10000 euroa 10 vuodessa.
Olen eläkkeellä, sijoittaisin omaan matkailuun, en säästäisi vanhainkotia varten, enhän edes tiedä päätyisinkö sinne.