Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkkaluksaatiosta... ( jos joku alan ammattilainen voisi vastata)

Vierailija
17.05.2007 |

Minulla vauvana todettu ja hoidettu (-71) lonkkaluksaatio. Nyt hiljattain lonkastani on kävellessä alkanut kuulua naksuva ääni, mitään kipua en tunne. Onkohan näillä mitään yhteyttä toisiinsa? Jumpalla ns " koirankusetus" liike on aina tehnyt hieman kipeää juuri lonkan kohdilla, ei sietämätöntä kipua mutta tekeen liikkeen hankalaksi tehdä. Olisiko ketään hoitoalan ihmistä paikalla joka osaisi vastata tai kenelläkään muulla ollut samanlaista vaivaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut vastaavia vaivoja, ei mitään kipuja koskaan, mutta en ole paljoa jumpanutkaan.

Kiinnostaa kysyä sulta, näkyykö sun vammas kävellessä?

Mulla näkyy kun osaa katsoa, ja tunnen kun toinen jalka menee erilailla.

Vierailija
2/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse huomaa eikä kukaan oli asiasta maininnut. Jalatkin menee mielestäni normaalisti. Tämä naksuva ääni on alkanut kuulua nyt ihan äskettäin. Ei kuitenkaan aina kun kävelen. Silloin kun se kuuluu niin kuuluu usean askeleen ajan. Pitäsköhän käydä tarkistuttamassa? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten hyvin korjattu kun ei kävelyssä, mulla näkyy aika selvästikin. Mutta mulla korjattiin aikaisemmin kun sulla, 60-luvun alussa. Onko sulla lapsia, joilla sama vamma? On kuulemma kovin periytyvä. Mulla on kolme mutta onneksi ei tullut kenellekään, kuulemma tytöillä suurempi riski saada kuin pojilla!

Vierailija
4/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole todettu. Yhdessä vaiheessa itse epäilin josko nuoremmalla on. Aina kun pesin hänen pyllyä tms että hän oli käsevarteni päällä ja heilutti jalkoja, joskakin kuului naksahdus. Mutta nyt se on loppunut (lapsi 1,5v). Eikä sitä kuulunut koskaan kun neuvolassa th tai lääkäri taivutteli jalkoja. 2 ja 4 miten teillä hoidettiin? Minulla oli semmoinen tyynyn tapainen jalkojen välissä mikä piti jalat paikallaan semmoisessa sammakkoasennossa. Ja tyynystä lähti valjaat olkapäille. ap

Vierailija
5/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin vasta 9 kk ikäisenä, se ehkä vaikutti hoitoon. Kävelemään opin vasta joskus kahden vanhana.

2,4

Vierailija
6/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikea lonkkani paukkuu joskus kävellessä. Olenkin miettinyt kuulevatko muutkin sen, sillä ääni kuuluu omaan korvaani todella hyvin :o) Raskausaikana lonkka on vaivannut öisin, mutta myös seksipuuhissa... Eräs asento saa lonkan aivan jumiin ja sattuu niin pirusti, on ikävää aina sanoa että nyt pitää suoristaa jalka.

Toisella tyttärelläni todettiin lonkkaluksaatio synnytyslaitoksella, ja epäilen että vika on periytynyt minulta. Ehkä lonkkani on ollut vain löysä tai luksaatiota ei vain ole havaittu (synnyin -79 TAYSissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän