Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pride nostaa niin vahvasti tunteita?

Vierailija
21.06.2026 |

Puolesta ja vastaan. Suurinta osaa ihmisistä koko ilmiö ei koske juuri lainkaan. Miksi se silti menee niin vahvasti tunteisiin?

Kommentit (271)

Vierailija
101/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää jatkuvaa homorummutusta.

Mitä se jatkuva rummutus on? Kysyn, koska itse en ole tälläiseen törmännyt.

Esim. joka ikisessä sarjassa ja nykyisin myös mainoksissa pitää olla kiintiövähemmistöjä, jotta ei vaikutettais suvaitsemattomilta.  

Hyvesignalointi herättää minussa negatiivisia tunteita. 

Itse näitä ihmisiä vastaan minulla ei ole mitään.

Vai voisiko kenties olla kyse siitä, että ne vähemmistöjäkin edustavat ovat asiakkaita? Voisikohan?

Vierailija
102/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputetaan jopa lapsille? Pakotetaan? Ei ole minua eikä lapsiani pakotettu eikä mitään tuputettu. Aikamoisia harhoja joillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että jos on White pride tai Hetero pride, eli ylpeä valkoisuudesta ja heteroseksuaalisuudesta, "suvaitsevat" seksuaalivähemmistöjen edustajat ja puolustajat sekä etnisten puolustajat raivostuvat ja mode poistaa mielellään sellaiset viestit. Tässä suhteessa pride nostaa rajusti tunteita. Yritin myös mennä pride marssiin "Pride white hetero" kyltin kanssa, niin kävivät kimppuun ja sylkivät päälle. 

Älä valehtele. Ylpeä hetero lippuja on näkynyt kulkueessa joka vuosi. 

Vierailija
104/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa oli siinä entisessä hyväksi havaitussa yhteiskuntamallissa, että homostelu on rikos ja nämä pervot pysyvät siellä yhteiskunnan marginaalissa mihin kuuluvatkin?

Siinä on paljon vikaa. Rakkaus ei ole rikos. Mistä sinä sen toki ymmärtäisit kun et rakkautta ole kokenut.

Vierailija
105/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pride itsessään vaan se pide väki joka yrittää pakottaa kaikki siihen samaan vihervasemmiston idenditettipolitiikkaan samalla kun väittää olevansa niin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan mutta ei kuitenkaan todellisuudessa suvaitse kuin heitä jotka ajattelee poliittisesti juuri sillä tavalla kun he haluavat ja määrittelevät

Vierailija
106/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ongelmia seksuaalisuutesi kanssa, muutoin ei herättäisi noin tunteita. Jos on on itsensä kanssa tasapainossa mainitsemaasi homorummutukseen ei kiinnitä mitään huomiota.

Eipä ole heterorummutusta, miksi pitää olla homorummutusta?

Mikäänhän ei estä sinua pitämästä heterorummutusta mikäli koet sen tärkeäksi. Mitäpä jos pitäisi vaikka heti ensi kuussa. Aleksanterinkatu Helsingissä on vapaa käytettäväksi. 

Ymmärsit tahallasi väärin. Onko Pride porukat ylentäneet itse itsensä erityisasemaan?

Vierailija
107/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. joka ikisessä sarjassa ja nykyisin myös mainoksissa pitää olla kiintiövähemmistöjä, jotta ei vaikutettais suvaitsemattomilta.  

Vai voisiko kenties olla kyse siitä, että ne vähemmistöjäkin edustavat ovat asiakkaita? Voisikohan?

"Kun toisia kumartaa niin samaan aikaa toisille pyllistää"

Vierailija
108/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa oli siinä entisessä hyväksi havaitussa yhteiskuntamallissa, että homostelu on rikos ja nämä pervot pysyvät siellä yhteiskunnan marginaalissa mihin kuuluvatkin?

Jotain vikaa siinä selvästi oli kun demokraattinen maa muutti lainsäädäntöään. Suomi ei ollutkaan Venäjä. Taisi olla melkoinen pettymys oikeistolle.

Vierailija
109/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on paljon vikaa. Rakkaus ei ole rikos. Mistä sinä sen toki ymmärtäisit kun et rakkautta ole kokenut.

... paitsi jos sattuu rakastamaan ala-ikäistä, serkkua tai siskoa/veljeä.

Vierailija
110/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin kyse vaan homoista ja bisseistä, mutta lähes kaikki muut ryhmät ärsyttävät, jotka ovat kysymättä ympänneet itsensä prideen. Esimerkiksi transit, pedot, turrit, ei-binääriset ja muut puolihullut. 

Vierailija
111/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ongelmia seksuaalisuutesi kanssa, muutoin ei herättäisi noin tunteita. Jos on on itsensä kanssa tasapainossa mainitsemaasi homorummutukseen ei kiinnitä mitään huomiota.

Eipä ole heterorummutusta, miksi pitää olla homorummutusta?

Mikäänhän ei estä sinua pitämästä heterorummutusta mikäli koet sen tärkeäksi. Mitäpä jos pitäisi vaikka heti ensi kuussa. Aleksanterinkatu Helsingissä on vapaa käytettäväksi. 

Ymmärsit tahallasi väärin. Onko Pride porukat ylentäneet itse itsensä erityisasemaan?

Ei se vaadi mitään erityisasemaa, että lähtee kadulle kävelemään samanmielisten kanssa. Se vaatii vain halua ja tahtoa. Missä sinun halusi ja tahtosi on?

Vierailija
112/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa siinä selvästi oli kun demokraattinen maa muutti lainsäädäntöään. Suomi ei ollutkaan Venäjä. Taisi olla melkoinen pettymys oikeistolle.

Suomessa tosin ei ole oikeistoa.

Vierailija
113/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että Setan mukaan lesbo voi muuttua heteroksi eli rakastua ja rakastella miesvartaloisen kanssa, kun tämä kertoo identifioituvansa naiseksi eli olevansa transnainen, vaikkei hänen vartaloa ole muokattu. Silloin jopa seksi penistä käyttäen kelpaa. Koska sukupuolessa on setan mukaan kyse omasta kokemuksesta, pojalla voi olla pimppi jne. Tässä tapauksessa "transnainen" on myös lesbo. 

Vierailija
114/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pride itsessään vaan se pide väki joka yrittää pakottaa kaikki siihen samaan vihervasemmiston idenditettipolitiikkaan samalla kun väittää olevansa niin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan mutta ei kuitenkaan todellisuudessa suvaitse kuin heitä jotka ajattelee poliittisesti juuri sillä tavalla kun he haluavat ja määrittelevät

Minä kyllä ihan kannatan pridea mutta en ole sen enempää vihreä kuin vassarikaan. Vihreitä tosin voisin ehkä joskus harkita äänestäväni.

Vierailija
115/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun toisia kumartaa niin samaan aikaa toisille pyllistää"

Mainostajat varmasti tuon tietävät, joten siitäkään ei kannata pöyristyä ja pillastua. 

Vierailija
116/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuputetaan jopa lapsille? Pakotetaan? Ei ole minua eikä lapsiani pakotettu eikä mitään tuputettu. Aikamoisia harhoja joillakin.

Jos vaihtoehtot stigmatisoidaan (median pelottelu ja syyllistys 'äärioikeistolaisista' näkemyksistä) tai otetaan pois niin kyllä käytännössä tuputetaan vain se yksi sallittu sateenkaarimaailmankuva.

Vierailija
117/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... paitsi jos sattuu rakastamaan ala-ikäistä, serkkua tai siskoa/veljeä.

Kyllä minä sisaruksiani rakastan, kuten koko perhettäni. 

Vierailija
118/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi menee tunteisiin, kun sille altistuu väkisin, vaikka ei ollenkaan haluaisi. Joka stanan paikkaan täytyy tunkea sateenkaarta muistuttamaan asiasta. Vähintään. Lisäksi on milloin mitäkin uutisointia asian ympäriltä. Eikä se ole pelkästään pride joka ärsyttää, vaan koko ideologia. En halua kuulla enkä nähdä siitä mitään, eikä olla osallinen siihen millään tavalla.

Vierailija
119/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin kyse vaan homoista ja bisseistä, mutta lähes kaikki muut ryhmät ärsyttävät, jotka ovat kysymättä ympänneet itsensä prideen. Esimerkiksi transit, pedot, turrit, ei-binääriset ja muut puolihullut. 

Loppujen lopuksi ei kuitenkaan ole kyse mistään ryhmistä, vaan ihan vaan ihmisistä. Sinusta ja minusta. 

Vierailija
120/271 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tosin ei ole oikeistoa.

On meillä. Jopa äärisellainen, joskin onneksi ihan marginaalissa.