Nuori (2v sitten valmist.) tk-lääkäri vastaa 20 ekalle
Eli odotan 20 viestiä ja sitten vastaan niihin. En voi antaa diagnooseja netitse, muuten vastaan kaikenlaisiin kysymyksiin:)
(Ja miksikö; palauttelen äitiyslomaillessani vähän työasioita mieleen, tää on hyvää treeniä ja täällä on paljon neuvolassa kohtaamieni potilaiden kaltaisia ihmisiä)
Kommentit (52)
Anna olla vain, jos ei hirveästi vaivaa. Ovat kovin hankalia hoitaa ja häviävät yleensä itsestään. Ilmastointiteipillä peittäminen pariksi viikoksi on kokeilemisen arvoista, vaikka hullulta kuulostaa. Tutkimusten mukaan toimii varsin usein!
ap
Lapsella (3v.) on tämän kevään aikana ilmaantunut hirveitä yskiä (n. 8 kertaa), jolloin poika yskii parisen viikkoa putkeen. Muutamina ekoina päivinä oksentaa limaa ja tuntuu tukehtuvan yskäänsä. Myös kävely, portaiden nousu yms. aiheuttaa järkyttävän yskän, jolloin poika oksentaa. Onko syytä huolestua? Yskä saattaa olla ainoa oire, mutta mukana voi olla kuumeilua ja nuhaakin.
Ennenkin on paljon sairastellut, mutta vastaavaa ei ennen tätä kevättä ole ollut.
Niinpä, olet saanut hyviä lisävastauksia. Aika hankalia tuppaavat nuo olemaan jos lepokaan ei oikein pidemmästi onnistu. Rasitusmurtuma oli aika kaukaa haettu, mutta tuli turvotuksesta ja kivusta mieleen. Rasituksestahan se tulee, kuormituksesta, mihin tahansa jalan alueelle.
Ortopedin/reumalääkärin selvittelyt eivät liene liioiteltuja jos vaiva ei kerta kaikkiaan helpota.
valkuaiset turposivat ja ne olivat kuin pehmyttä hyytelöä.. Lapseni leikki koivun " urpuilla" ja hieroi silmiään, voisiko johtua siitepölystä?
Onko lähisuvussa astmaa? Perheessä allergioita? Mielelläni astmaselvittelyt tekisin, etenkin kun rasitus noin pahentaa. Lastenlääkärille siis, lähetteellä tai suoraan.
ap
Kiitos asiallisista kysymyksistä!
Voi olla allerginen tai ihan mekaanisesta ärsytyksestä johtuva reaktio. Jos ei rupea rauhoittumaan, käytä näytillä. Nyt unohdin lapsesi iän, mutta jos nielee tabletin niin puolikas Zyrtec tms. on harmiton mutta voi auttaa.
ap
Tyypillinen (siitepölystä johtuva) allerginen reaktio. Näyttää tosi hurjalta mutta on vaaraton.
ei ap
menin pikaisesti lääkäriin, niin kauhean näköinen oli, kuin ois turpiin saanut oikein kunnolla. Mitäs lääkettä sinä olisit määrännyt?
Itse olen lapsena ollut kaikille mahdollisille ruoka-aineille allerginen ja pojan isoveli on tutkimusten mukaan ainakin kissalle allerginen, myös siitepölyaikaan reagoi, muttei kuulemma mitään ole.
Kysyin kysymyksen, koska olen käyttänyt poikaa lääkärissä ja ensimmäisellä kerralla hän oli lisätutkimuksien kannalla, seuraavalla kerralla ei enää muistanutkaan meitä ja selitteli vain viruksesta ja ihmetteli miksi yskän takia käydään lääkärissä. =)
Kiitos vastauksesta, pyrimme seuraavan yskän aikana uudestaan näytille. Hyvää äitiysloman jatkoa.
Pidäppäs useamminkin tällainen lääkäritunti, vaikka emmehän me tiedä vaikka olisit kaupan myyjä ja täällä lääkärinä vastailet, mutta ihan asialliselta vaikutit. Lapseni sai siis lääkäriltä Lomudal reseptin ja jotain siirappia suun kautta, Aerius tai jotain sinnepäin.
Rasitusmurtuma? Miten sen onnistuu hankkimaan kantapäähän?
Lääkärissä en ole käynyt vaivan takia, kun työ ja sairasloma ei sovi yhteen. Olen ajatellut, että ehkä se tästä helpottaa. Olen kyllä huomannut, että pitkä vapaa työstä helpottaa tilannetta ja työ sujuu kuin " tanssi" parina ensimmäisenä päivänä. Nilkka ja jalkaterä ovat josus hiukan turvonneet.