Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teea, 39, "Alfanaaras" - ei löydä millään sopivaa miestä

Vierailija
21.06.2026 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd84e0eb-9b9f-413b-8d41-24df1bddde30

 

Ehkä Teean olisi kannattanut aloittaa etsintä noin 20 vuotta sitten, vaikka olisi mielestään kuinka alfanaaras lähes 40-vuotiaana. Aina kun tulee näitä "en millään löydä sopivaa miestä" en voi muuta kuin miettiä että mitkä kriteeritä hänelläkin on. Kuvan perusteella on tavistiina. Hän oli nuori viimeksi 15 vuotta sitten. Eiköhän ne hyvät miehet ole jo pitkissä parisuhteissa.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana alfnaaras on jo itsessään varsin luotaantyöntävä. Se luo mielikuvan dominoivasta naisesta, joka terrorisoi ympäristöään määräilemällä muita minkä ehtii ja on hyperallerginen ottamaan vastaan pienintäkään kritiikkiä ja vastaansanomista. 

Sana alfanaaras luo myös kuvan naisesta, joka pitää itseään kaikkein tärkeimpänä ja parhaana, muiden yläpuolella olevana. Alfanaaras = kuningatarasenteella elävä minäkeskeinen päällepäsmäri, diiva ja prinsessa.

Miksi kukaan haluaisi vakavissaan elää sellaisen kanssa? Tai no, ehkä joku jossain haluaa, muttei voi, koska alfanaaraan korkealaatuiset standardit. 😂

Niin betakoiraan mielestä. Alfaurokselle ei kuitenkaan kelpaa kuin alfanaaras

Mitä tarkoitat hyperallergisella ottamaan vastaan kritiikkiä - siis jotain mieslapsen akkamaista kiukuttelua vai? Alfanaaras vastaanottaa sen ja lyö kitisevää mieslasta kurkkuun. Jos mieslapsi etsii naista jonka päälle oksentaa kitinää ja naisvihaa niin siinä olet oikeassa, se ei ole alfanaaras :D Menepä siis saalistamaan jotain vähän heiveröisempiä otuksia

Mitä taas petoeläinten pariutumiskäyttäytymiseen tulee, niin esim. sudet elävät laumoissa (missä vanhemmat ovat alfoja) ja kissapedot yksin. Kummassakaan näistä parittelukumppani ei taida yrittää oksentaa naaraan päälle jotain vinkukritiikkiä tai naisvihaa vaan keskittyy metsästämiseen ja parittelemiseen

Että semmoista. Tsemppiä sullekin rotta omiin paritteluihisi :D

Vierailija
182/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, luin jutun ja suuhuni tuli hieman oksennusta.


Misogyynit vihaavat naisia, joilla on koskea itse- ja omanarvontunto. Heidän pariutumisensa nojaa naisiin levitettyyn itseinhoon ja siihen, että nämä ovat riippuvaisia miehen alkeellisesta validaatiosta: "olet sinä ihan sidettävä nainen jos annat minulle pillua ilmaiseksi ja palvelet minua kuin orja". ;-) Naiselle, jolla on hyvä itsetunto, tällaisella rotalla ei ole mitään annettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana alfnaaras on jo itsessään varsin luotaantyöntävä. Se luo mielikuvan dominoivasta naisesta, joka terrorisoi ympäristöään määräilemällä muita minkä ehtii ja on hyperallerginen ottamaan vastaan pienintäkään kritiikkiä ja vastaansanomista. 

Sana alfanaaras luo myös kuvan naisesta, joka pitää itseään kaikkein tärkeimpänä ja parhaana, muiden yläpuolella olevana. Alfanaaras = kuningatarasenteella elävä minäkeskeinen päällepäsmäri, diiva ja prinsessa.

Miksi kukaan haluaisi vakavissaan elää sellaisen kanssa? Tai no, ehkä joku jossain haluaa, muttei voi, koska alfanaaraan korkealaatuiset standardit. 😂

Niin betakoiraan mielestä. Alfaurokselle ei kuitenkaan kelpaa kuin alfanaaras

Mitä tarkoitat hyperallergisella ottamaan vastaan kritiikkiä - siis jotain mieslapsen akkamaista kiukuttelua vai? Alfanaaras vastaanottaa sen ja lyö kitisevää mieslasta kurkkuun. Jos mieslapsi etsii naista jonka päälle oksentaa kitinää ja naisvihaa niin siinä olet oikeassa, se ei ole alfanaaras :D Menepä siis saalistamaan jotain vähän heiveröisempiä otuksia

Mitä taas petoeläinten pariutumiskäyttäytymiseen tulee, niin esim. sudet elävät laumoissa (missä vanhemmat ovat alfoja) ja kissapedot yksin. Kummassakaan näistä parittelukumppani ei taida yrittää oksentaa naaraan päälle jotain vinkukritiikkiä tai naisvihaa vaan keskittyy metsästämiseen ja parittelemiseen

Että semmoista. Tsemppiä sullekin rotta omiin paritteluihisi :D

Moi Teea! Joko sait miestä?

Vierailija
184/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, luin jutun ja suuhuni tuli hieman oksennusta.


Misogyynit vihaavat naisia, joilla on koskea itse- ja omanarvontunto. Heidän pariutumisensa nojaa naisiin levitettyyn itseinhoon ja siihen, että nämä ovat riippuvaisia miehen alkeellisesta validaatiosta: "olet sinä ihan sidettävä nainen jos annat minulle pillua ilmaiseksi ja palvelet minua kuin orja". ;-) Naiselle, jolla on hyvä itsetunto, tällaisella rotalla ei ole mitään annettavaa.

Rottanainen on saapunut palstalle kolostaan! 

Vierailija
185/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti taidokas 4/10 ei löydä 9/10 laatikkoleukaansa.

 

Oivoi.

Aurinkorantalomaa voisi suositella hänelle. Sellaisilla seuduilla tykätään juuri tuontyyppisestä pohjoismaisesta vaaleanviileästä eksotiikasta ja ikäkin on sikäläisille kavaljeereille vain sivuseikka. Ei olisi alfanaaraalla pulaa laatikkoleukaisista miesehdokkaista ja kuntokin nousisi kohisten, kun pääsisi hölkkäämään niitä karkuun pitkin rantabulevardeja. 🥰

Sinänsä joo, mutta näissä välimeren miehissä on sellainen ongelma että ego on käsittämättömän heiveröinen. Kun se perustuu lihaksistoon joka on ilmapalloa niin pienikin piikki räjäyttää sen. 

Alpha female Teea tykkääkin miehistä joissa ei ole haastetta, joten sinne vaan! Rouvana tulee koto-Suomeen takaisin. 🥰

Vierailija
186/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nykyään tosi myöhässä ja tietämättömyys päiväyksistä.

Kyllä se on kuule miehet myöhässä jos joku. Yli 40 vuotiaat miehet haaveilee vielä lapsista ja ovat kummissaan kun eivät löydä samanikäistä naista mukaan projektiin. Naiset ovat erittäin tietoisia biologiastaan. 

Mutta miehet voi vaikka 53-vuotiaana hankkia sijaissynnyttäjän avulla lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nykyään tosi myöhässä ja tietämättömyys päiväyksistä.

Kyllä se on kuule miehet myöhässä jos joku. Yli 40 vuotiaat miehet haaveilee vielä lapsista ja ovat kummissaan kun eivät löydä samanikäistä naista mukaan projektiin. Naiset ovat erittäin tietoisia biologiastaan. 

Mutta miehet voi vaikka 53-vuotiaana hankkia sijaissynnyttäjän avulla lapsen.

Myös naiset voivat hankkia vaikka 53-vuotiaana lapsen sijaissynnyttäjän avulla.

Vierailija
188/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ketjusta luin että tuolla naisella olisi jälkikasvua. Pitääkö paikkansa? En voi lukea juttua, koska se on maksumuurin takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfa, jokin turrijuttu?

Miesten horoskooppi juttuja.

Vierailija
190/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi joku menee lehteen tuollaisen aiheen kanssa.

Toisaalta onhan somessa näitä mukamas "alfamiehiä" pitämässä podcastejaan yms missä levittävät omaa (haurasta) maskuliinisuuttaan ja pönkittävät sitä typerillä sanoilla ja teoilla.

Okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu. Laske rimaa, niinhän kitiseville miehillekin sanotaan.

Vierailija
192/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivan näköinen, mutta hyvin tavallisen oloinen. Tässä ehkä etsitään sellaista miestä, johon omat resurssit eivät riitä. Meillä on työpaikalla kanssa tämmöinen nelikymppinen sinkkunainen, jolle ei omasta mielestään kuka tahansa kelpaa. On hyvä, että on itsetuntoa, mutta jos nainen itse on hyvin tavanomainen vartaloltaan ja vähän ylipainoinen, keskituloinen, perusnaama  niin miksi kumppanin pitää olla 190cm aivokirurgi- lentäjä- urheilija.  Sitten toitotetaan miten " en kelpuuta ketä vain" ja ollaan yksin vuodesta toiseen.

Onko tämä aivokirurgi-lentäjä-urheilija oma arvauksesi? Se "kuka tahansa ei kelpaa" tarkoittaa yleensä sitä, että etsitään itselle sopivaa kumppania, jonka kanssa olisi molemminpuolista vetovoimaa. Miesten on joskus vaikea tajuta tätä, kun heidän kriteerinsä ovat lähinnä se, että kumppani on nainen, suunnilleen toivotun ikäinen ja pääosin normaali, eli ei nyt sentään mikään sekopää, päihdeongelmainen tms, mutta monelle miehellehän ei ole niin väliä sillä, onko naisen kanssa edes yhteistä kieltä. Kun mitään sen kummempaa tutustumista ei toivota eikä kaivata, ei mitään henkistä kohtaamista. Joillain on kriteerinä korkeintaan jotain ulkonäköön liittyvää, jotkut sitten jopa toivovat, että nainen olisi "mukava ihminen". Mutta siinä se. Onhan silloin varmaan vaikea tajuta, että mitä joku työpaikan Tavis-Tiina oikein hakee, jos hän on swaipannut vasemmalle tai antanut pakit jollekin sinänsä ihan ok miehelle, joka olisi ollut ulkonäöllisesti ihan jees ja ihmisenäkin ihan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfanaaraan pitäisi olla erittäin kaunis ja timmi muotovalio, sen päälle mukava luonne.

Vierailija
194/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tämä on sinulta pois? Kaikilla on lupa etsiä ja haluta sitä oikeaa, eikä vain tyytyä johonkin, joka sattuu olemaan lähettyvillä.

Ja meillä on oikeus ihmetellä näitä ikuisia etsijöitä joilla on ihmeelliset luulot itsestään.

Minkä takia se tarkoittaa jotain "ihmeellisiä luuloja itsestään", jos ei puolisoa löydy? Kyllä se on ihan tavallista ettei löydy sopivaa, eikä välttämättä epäsopivaakaan, jos ei kukaan vaan pidä sua kiinnostavana.

 

Se nyt ei varmasti ole mikään kohtuuton vaatimus, että miehen kiinnostus olisi aitoa.

Osa miehistä ei tajua tätä, koska heille on sinänsä yhdentekevää, onko kumpikaan kiinnostunut toisesta. Moni mies jopa kokee hyvänä sellaisen suhteen, jossa kumpikaan osapuoli ei ole kiinnostunut, mutta suhdetta käytetään lähinnä mekaanisen, geneerisen yhdyntäperustaisen aktin järjestelyyn sekä yleiseen ajan tappamiseen yhdessä hengaillen, esim. katsotaan yhdessä telkkarista jotain vaan, käydään kaupassa ja syödään, keskusteluna jotkut pintapuoliset "mitä oli töissä tänään" -jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu. Laske rimaa, niinhän kitiseville miehillekin sanotaan.

Paitsi että miehelle nyt vaan pitäisi kelvata millainen nainen vaan, mutta naisen ei todellakaan pidä ottaa mitä tahansa miestä. Asiat on aina vähän erilaiset....

Vierailija
196/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitietojensa perusteella hän on paitsi "Hyvinvointi valmentaja" myös "kokeilia ja seikkailia", joten tuo haastattelu saattaa hyvin olla pelkkä pinnallinen "kesä juttu".

Vierailija
197/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielee ja antaa kakkosta??

Veikkaan, ettei anna edes ykköstä.

Vierailija
198/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu. Laske rimaa, niinhän kitiseville miehillekin sanotaan.

Tai ehdotetaan köyttä ja painovoimaa. 

Vierailija
199/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta ketjusta luin että tuolla naisella olisi jälkikasvua. Pitääkö paikkansa? En voi lukea juttua, koska se on maksumuurin takana. 

Yök🤮🤮🤮

Vierailija
200/214 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse tuota lukemaan, joten kommentoin yleisellä tasolla. Parisuhde vaatii kumppanuutta ja kompromisseja. Alfailu kuulostaa siitä näkökulmasta vähän toksiselta.

Olen saman ikäinen ja ollut 17v parisuhteessa. Tässä on molempien pitänyt joustaa ja molemmat ovat saanee paljon, vuorellen. On pitänyt kerta toisensa jälkeen valita rakastavansa ja haluavansa viettää toisen kanssa loppuelämänsä.

Ja jos pelkän tuon ulkonäön perusteella voi mitään arvioida niin ilmeisesti joka naapuruston Minnat ja Tuijat voivat olla alfanaaraita, jos vaan lukevat jonkun self help-oppaan, voimaantuvat ja päättävät olevansa alfoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme