Lainaisitko rahaa?
Kaveripariskunta on ostellut kaiken osamaksulla ja heillä on jatkuvasti rahat loppu. Kumpikin tekee täysiä tunteja ja saa parempaa palkkaa kun minä osa-aikaisesti työllistynyt. Nyt sitten tuli pyyntö lainata rahaa. Kyse on aivan minimaalisesta summasta, mutta itsellä on periaate etten lainaa kenellekään rahaa. (Joskus muinoin nuorena mulla oli "kaveri" joka alkoi lainailla rahaa ja ei maksanut ikinä takaisin. Ja hyödynsi muutenkin mun luottotietoja ja naiivisti autoin. Ja sen seurauksena melkein menetin omat luottotiedot.. Ja sen jälkeen en ole kenellekkään lainannut..)
Lainaisitko itse tämmöisessä tilanteessa?
Kommentit (49)
Lainaan, jos uskon saan rahat takaisin ja sen verran, ettei tule minulle ongelmia.
Pari krt olen hävinnyt 200 e, kun yli 10 v tuntenut ystävä ei ole maksanut takaisin.
Lapsuudenystävä osti multa myynnissä olevia Arabian sisustusjuttuja, ihan rehelliseen hintaan. Sovittiin maksaa 50 e kk ja 4 vikaa erää jäi maksamatta. Kun kysyin perään, sanoi hän on maksanut.
Laitoin fb sivuille maksa velkasi, silloin maksoi yhden, mutta 4 jäi maksamatta,
Moni tuttu on kysynyt, on siis velkaa muillekin. Oon sanonut 200 e on vielä pystyssä
Kerran kun lainaat, niin saat lainata aina ja jatkuvasti. Jossain vaiheessa se alkaa ahdistamaan ja mitä kauemmin se jatkuu, sitä vaikeampi siitä on kieltäytyä
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit lainaavat on vitsi. Ei lainaa. En saa edes pikavippiä. Olen pienipalkkaisella alalla, enkä saa mitään tukia ja enkä ole ulosoton asiakas ollut koskaan. Todella tiukka budjetti.
Tässä on ollut lääkesaatavuuksien kanssa ongelmia. Itse olen budjetoinnut rahani lääkkeitä varten myös. Nyt kävikin niin, että viikon vajeen jälkeen tuli apteekkiin myyntiin isompaa pakkauskokoa kuin normaalisti ostan. Se maksoi 82 euroa enemmän! Se on mulle valtava raha. Toki auttaa pitkälle syksyyn, mutta tähän hetkeen oli hankala.
Oli pakko pyytää työttömältä kaverilta lainaa ja onneksi häneltä onnistui. Ehdotti jopa, että maksan osissa takaisin.
Yksikään pankki ei olisi mulle tuota summaa lainannut.
Outoa. Mun tytär sai opiskelijanakin luottokortin. Ei tietenkään mitään kymppitonnien luottokorttia, mutta 500 € luoton kuitenkin.
Ei ollenkaan outoa. Opiskelijoilla on turvattu tulolähde. Mun työpaikkani on konkurssikypsä. Palkat pystynyt toistaiseksi maksamaan, mutta todella epävarmaa... siitähän ei pankit tykkää. Mielelläni olisin töissä muualla, mutta ammattitautia sairastava 54 vuotias ei ole kuumintahottia työmarkkinoilla.
Ihme satutarinoita tällä palstalla aina joku hemmetin ammattipummi keksii. Toivottavasti sulle sossu osoittaa seuraavaksi asuinpaiksi veneenalusen
Kenellekään ei saa lainata! Ehkä lähisukulaiselle ja silloinkin vain jos kyse elämästä ja kuolemasta. Jos kuitenkin lainaa niin summa vain senverran mitä valmis menettämään. Yleensä velkoja ei makseta takaisin.
Älä lainaa, tarvihet omat rahasi. Tai sitten kirjallinen, virallinen velkakirja ja todistaja vahvistamaan.
Lainaan vain sen verran kuin pystyn sietämään sitä, ettei lainaa makseta koskaan takaisin.
Nigerialais kirje huijareille lainailette ku keksii roska storyt
Autan vaikka kutsumalla syömään tai ostamalla heille ruokaa, tai autan keksimään keinoja ansaita rahaa, tai maksan heille vaikka jostain lastenvahtimisesta tms, mutta en lainaa, siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää.