Miksi lapselliset ovat etuoikeutettuja kaikkialla?
Miksi lapsista maksetaan enemmän tukirahaa, mutta lemmikeistä ei? Miksi muut saavat valita kesälomansa vasta lapsellisten jälkeen? Miksi lapsilla kuvitellaan olevan etuoikeus häiritä muita yleisillä paikoilla ja ravintoloissa? Miksi lapsille pitää järjestää ilmainen päivähoito? Miksi lapsille pitää järjestää ilmainen koulutus?
Mitä järkeä on hankkia lapsia, jos niiden elämisen ja koulutuksen ja opettamisen tavoille maksaa joku muu?
Kommentit (27)
Ei todellakaan lapsiperheellinen ole etuoiketettua muualla kuin joissain pienissä sisäpiireissä. Itse olin se syrjitty lapsiperheellisenä työelämässä. Niitä tukia maksetaa lapsiperheelliselle enemmän koska taloudessa on enemmän syöjiä eli lapsetkin syö jotakin ei ne pyhällä hengellä elä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan lapsiperheellinen ole etuoiketettua muualla kuin joissain pienissä sisäpiireissä. Itse olin se syrjitty lapsiperheellisenä työelämässä. Niitä tukia maksetaa lapsiperheelliselle enemmän koska taloudessa on enemmän syöjiä eli lapsetkin syö jotakin ei ne pyhällä hengellä elä.
Miksi muiden pitäisi huolehtia lasten elättämisestä, eikös se ole vanhempien tehtävä?
Lapsiset.
Yksilapsinen, monilapsinen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi huolehtia lasten elättämisestä, eikös se ole vanhempien tehtävä?
Miksi muiden pitää huolehtia työttömien elättämisestä, eikö se ole aikuisen ihmisen itsensä tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska ne lapset jo nyt pikkuisen elättävät meitä. Verot eivät kata valtion menoja, vaan valtio velkaantuu. Se velka jää niille lapsille.
Miksi vain pikkulasten vanhemmat saa töitä? Perustellaan, että he tarvitsevat enemmän rahaa. Niin mutta kun siellä kaksi vanhempaa, valtio ja sukulaiset maksamassa. Yksin elävällä lapsettomalla ei ole ketään, ei yhtään ainutta ihmistä maksamassa eikä jakamassa kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä suoranaisia rahatukia edes juuri ole. Päivähoitoa kyllä verorahoista sponsoroidaan.
Lapsiperhe on yhteiskunnan perusyksikkö. Kaikki muut yksilöt ovat olemassa lapsiperheitä varten.
Jatkuvuus on yhteiskunnan olemassaolon edellytys. Kaikkea työtä tehdään jatkuvuuden ja pysyvyyden takia.
Täällä joku vela valittaa nyt? Eikös juuri sen lapsettomuuden pitänyt olla niin onnellista, että? Ei mitään ruuhkavuosia, lasten vienti- ja hakuustressiä, lomien pakko-ottoa koulujen lomien aikana kun lennot ja hotellit huippuhinnoissa? Omaa aikaa ja paljon rahaa laittaa talteenkin omaa vanhuutta varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapseni maksavat eläkkeeksi?
Katsos se on yhteiskunnan kiertokulku, että lapsiin panostetaan, jotta heistä tulisi veronmaksajia.
Velat heittäytyvät mukaavuussyistä tästä pois, joten mielestäni heille ei kuulu mitään etuuksiakaan.
Se on ihan työpaikasta kiinni, että mitenkä loma-aikoja jaetaan. Jos nyt tarttuu tähän yhteen pointtiin. Meillä töissä perheelliset kysyvät, ja usein työnantaja hyväksyy lomat heinäkuussa. Näin helppoa se niiden sopiminen on. Jos joku yksineläjä haluaa lomansa heinäkuussa, kannattaa vaan kysyä ajoissa, koska meillä ei esim. heimäkuussa voi kaikki kuitenkaan lomailla, vaan töiden on jatkuttava. Itse olen usein heinäkuut töissä, koska silloin on hiljaisempaa ja vähemmän tekijöitä niin se on ihan mukavaa. Mutta kysymällä ne selviää meillä.
Luinko tosiaan että miksi lemmikeistä ei makseta tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yhteiskunnan mielestä on tärkeää, että yhteiskunta jatkuu, eli lapsia tulee ja niistä pidetään huolta. Oliko vielä muita lapsellisia kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiset.
Yksilapsinen, monilapsinen jne.
Aloituksessa olisi ollut parempi puhua "lasten vanhemmista". Sanalla "lapsellinen" on eri merkitys. Ei saisi väännellä sanoja, kun kielemme tila on muutenkin heikkenemässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain pikkulasten vanhemmat saa töitä? Perustellaan, että he tarvitsevat enemmän rahaa. Niin mutta kun siellä kaksi vanhempaa, valtio ja sukulaiset maksamassa. Yksin elävällä lapsettomalla ei ole ketään, ei yhtään ainutta ihmistä maksamassa eikä jakamassa kuluja.
Tämä on valitettavasti totta. Pienituloinen tai velkaantunut yksin asuvalla on vaikeaa Suomessa. Se vielä korostuu juhlapyhinä kutenjouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä.
Jos lapset saavat ilmaisen päivähoidon, miksi mä maksan siitä 280€ joka kuukausi?
Siinä vaiheessa kun APN koira alkaa maksamaan minun eläkkeeni, kannatan tukien maksamista lemmikeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti totta. Pienituloinen tai velkaantunut yksin asuvalla on vaikeaa Suomessa. Se vielä korostuu juhlapyhinä kutenjouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä.
Jos on puoliso ja lapsia, pahimmassa tapauksessa joutuu yksin elättämään koko lauman ja kaupan päälle veroista jonkun ap:n kaltaisen yksinäisen ja laiskan ulisevan loisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi huolehtia vammaisista, spurguista ja työttömistä. Eikö heidän tulisi hakeutua töihin ja elättää itsensä? On olemassa vielä jonkunlaisen hyvinvointivaltion rippeet, joista ap. ja muutkin ovat nauttineet mm. ilmaisen koulutuksen muodossa.
Sinä olet lapsellinen.