Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurasaaren juhannuksen aikuisten lippu 30e 😳

Vierailija
19.06.2026 |

Mietin matalan kynnyksen tekemistĂ€  yksinĂ€iseen juhannukseen ja ettĂ€ olisin voinut mennĂ€ katsomaan kokkojen sytytyksen mutta ehkĂ€pĂ€ en köyhĂ€nĂ€  menekÀÀn. YmmĂ€rrĂ€n toki ettei tapahtumia ilmaiseksi pyöritetĂ€ mutta ohjelmassa ei ollut sellaista tekemistĂ€ aikuisille, ettĂ€ olisi 30e vÀÀrti kun ruuat pitĂ€isi maksaa vielĂ€ erikseen jos jotain aikoo syödĂ€. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Maksulliset ja kÀyttÀjÀmÀÀrÀltÀÀn rajoitetut tapahtumat ovat monessakin mielessÀ ilmaistapahtumia ja kÀyttÀjÀmÀÀrÀltÀÀn rajoittamattomia tapahtumia parempia. Veikkaan, ettÀ hyvinkin moni tapahtumassa olija tykkÀÀ enemmÀn siitÀ, ettÀ tapahtumassa ei ole sellaista mÀÀrÀÀ porukkaa, kuin mitÀ oli esim. Leijonien kultajuhlissa. Mahtuu liikkumaan paremmin, ei ole joka paikkaan kilometrien jonot jne.

Vierailija
22/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se aina ollut maksullinen? 

Olin Seurasaaressa juhannusaattona 1999 ja kyllĂ€ sillankupeessa piti lippu ostaa. 

30 e on kyllĂ€ paljon. Jos vaikka koko perhe osallistuu, niin 100 e menee jo pikkuperheen sisÀÀnpÀÀsyyn.  Tai onkohan lapsille tĂ€ysin vapaapÀÀsy. 

Viimeksi kun olen kÀynyt vuosia sitten,maksoi 5e.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset kitisee jostain kolmestakympistÀ? Ei kukaan jÀrjestÀ tapahtumia ilmaiseksi. Tarvitaan henkilökuntaa, jÀrkkÀrit jne. Ne kaikki ma-ma-ma-maksaa-maksaa.

Voiskohan se olla tĂ€mĂ€ nykyinen taloustilanne? Tuotteiden ja tapahtumien hinnat on nousseet mutta palkat ei. YhĂ€ useampi tavallinen asia on kallista jo keskituloisellekin ja mahdotonta pienituloiselle. Samaan aikaan osallistuminen sosiaalisiin juttuihin usein vaatii rahaa ja melkein kaikki ns kolmannet tilat eli tilat kodin ja työpaikan ulkopuolella vaativat jonkun sisÀÀnpÀÀsy- tai kĂ€yttömaksun kirjastoja ja puistoja lukuunottamatta. Minusta ymmĂ€rrettĂ€vÀÀ ettĂ€ ihmisiĂ€ harmittaa. 

Vierailija
24/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas suolainen hinta. Luulin ettÀ olisi ollut ilmainen. Ei kai ne nyt sitÀ siltaa voi sulkea, sehÀn on vapaata tilaa.

Samaa ihmettelin. Eikö sinne muka pÀÀse kÀvelylle ihan tavallisesti ilman lisÀmaksua?

Vierailija
25/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se aina ollut maksullinen? 

Olin Seurasaaressa juhannusaattona 1999 ja kyllĂ€ sillankupeessa piti lippu ostaa. 

30 e on kyllĂ€ paljon. Jos vaikka koko perhe osallistuu, niin 100 e menee jo pikkuperheen sisÀÀnpÀÀsyyn.  Tai onkohan lapsille tĂ€ysin vapaapÀÀsy. 

Viimeksi kun olen kÀynyt vuosia sitten,maksoi 5e.

Inflaatio ja ahneus. 

Vierailija
26/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllÀ törkyhinta. KenellÀ esim. Pienituloisella perheellÀ oikeasti varaa maksaa tuollaisia hintoja

MenkÀÀ siis parempipalkkaisiin hommiin. Kouluttaudu. Pyrkyröi. YritÀ.

Vierailija
27/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ olen kÀynyt siellÀ jussina joskus 80-luvun alkupuolella, kun lapset oli pieniÀ. Mun mielikuva on, ettÀ silloin ei maksanut mitÀÀn.

Vierailija
28/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Juhannuksen varjolla kaikesta kiskotaan törkyhintoja.

Ostan vÀlillÀ Prismasta pienen kukkakimpun, ns. viikkokimppu, se maksaa 4,95 ja on sellainen kiva viikonlopun piristys. Nyt jo viikolla ne samaiset kimput olivat telineessÀ "juhannuskimppu"- nimellÀ ja maksoivat 9,95. JÀi ostamatta.

Vierailija
29/29 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onneksi Gin Long Drink 5,5% PN halpaa ja parin jÀlkeen pÀÀsee juhannustunnelmaan ainakin tÀÀllÀ Mustikkamaalla kun aurinko paista pilvettömÀltÀ taivaalta. Ihmiset juopottelevat, koheltavat ja laulu raikaa.