Seurasaaren juhannuksen aikuisten lippu 30e đł
Mietin matalan kynnyksen tekemistÀ yksinÀiseen juhannukseen ja ettÀ olisin voinut mennÀ katsomaan kokkojen sytytyksen mutta ehkÀpÀ en köyhÀnÀ menekÀÀn. YmmÀrrÀn toki ettei tapahtumia ilmaiseksi pyöritetÀ mutta ohjelmassa ei ollut sellaista tekemistÀ aikuisille, ettÀ olisi 30e vÀÀrti kun ruuat pitÀisi maksaa vielÀ erikseen jos jotain aikoo syödÀ.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se aina ollut maksullinen?
Olin Seurasaaressa juhannusaattona 1999 ja kyllÀ sillankupeessa piti lippu ostaa.
30 e on kyllÀ paljon. Jos vaikka koko perhe osallistuu, niin 100 e menee jo pikkuperheen sisÀÀnpÀÀsyyn. Tai onkohan lapsille tÀysin vapaapÀÀsy.
Viimeksi kun olen kÀynyt vuosia sitten,maksoi 5e.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kitisee jostain kolmestakympistÀ? Ei kukaan jÀrjestÀ tapahtumia ilmaiseksi. Tarvitaan henkilökuntaa, jÀrkkÀrit jne. Ne kaikki ma-ma-ma-maksaa-maksaa.
Voiskohan se olla tÀmÀ nykyinen taloustilanne? Tuotteiden ja tapahtumien hinnat on nousseet mutta palkat ei. YhÀ useampi tavallinen asia on kallista jo keskituloisellekin ja mahdotonta pienituloiselle. Samaan aikaan osallistuminen sosiaalisiin juttuihin usein vaatii rahaa ja melkein kaikki ns kolmannet tilat eli tilat kodin ja työpaikan ulkopuolella vaativat jonkun sisÀÀnpÀÀsy- tai kÀyttömaksun kirjastoja ja puistoja lukuunottamatta. Minusta ymmÀrrettÀvÀÀ ettÀ ihmisiÀ harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas suolainen hinta. Luulin ettÀ olisi ollut ilmainen. Ei kai ne nyt sitÀ siltaa voi sulkea, sehÀn on vapaata tilaa.
Samaa ihmettelin. Eikö sinne muka pÀÀse kÀvelylle ihan tavallisesti ilman lisÀmaksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se aina ollut maksullinen?
Olin Seurasaaressa juhannusaattona 1999 ja kyllÀ sillankupeessa piti lippu ostaa.
30 e on kyllÀ paljon. Jos vaikka koko perhe osallistuu, niin 100 e menee jo pikkuperheen sisÀÀnpÀÀsyyn. Tai onkohan lapsille tÀysin vapaapÀÀsy.
Viimeksi kun olen kÀynyt vuosia sitten,maksoi 5e.
Inflaatio ja ahneus.
Vierailija kirjoitti:
On kyllÀ törkyhinta. KenellÀ esim. Pienituloisella perheellÀ oikeasti varaa maksaa tuollaisia hintoja
MenkÀÀ siis parempipalkkaisiin hommiin. Kouluttaudu. Pyrkyröi. YritÀ.
MÀ olen kÀynyt siellÀ jussina joskus 80-luvun alkupuolella, kun lapset oli pieniÀ. Mun mielikuva on, ettÀ silloin ei maksanut mitÀÀn.
Juhannuksen varjolla kaikesta kiskotaan törkyhintoja.
Ostan vÀlillÀ Prismasta pienen kukkakimpun, ns. viikkokimppu, se maksaa 4,95 ja on sellainen kiva viikonlopun piristys. Nyt jo viikolla ne samaiset kimput olivat telineessÀ "juhannuskimppu"- nimellÀ ja maksoivat 9,95. JÀi ostamatta.
Onneksi Gin Long Drink 5,5% PN halpaa ja parin jÀlkeen pÀÀsee juhannustunnelmaan ainakin tÀÀllÀ Mustikkamaalla kun aurinko paista pilvettömÀltÀ taivaalta. Ihmiset juopottelevat, koheltavat ja laulu raikaa.
Maksulliset ja kÀyttÀjÀmÀÀrÀltÀÀn rajoitetut tapahtumat ovat monessakin mielessÀ ilmaistapahtumia ja kÀyttÀjÀmÀÀrÀltÀÀn rajoittamattomia tapahtumia parempia. Veikkaan, ettÀ hyvinkin moni tapahtumassa olija tykkÀÀ enemmÀn siitÀ, ettÀ tapahtumassa ei ole sellaista mÀÀrÀÀ porukkaa, kuin mitÀ oli esim. Leijonien kultajuhlissa. Mahtuu liikkumaan paremmin, ei ole joka paikkaan kilometrien jonot jne.