Mikä on parasta sairaalaruokaa mitä olet saanut?
Kommentit (54)
Nykyään ei meikussa ainakaan ole mitään puuroa aamuisin, aina vain se yksi vehnäleipä, mehua, proteiinijuoma tai -vanukas ja tee/kahvi.
Olin 2009 sairaalassa pari viikkoa. Melkein aina oli kyllä oikein kelpo ruokia, mutta erityisesti jäi mieleen uunilohi, keitetyt perunat, valkokastike ja jälkiruoaksi vaniljarahka. Kyllä siinä tunsi olevansa hotellissa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei meikussa ainakaan ole mitään puuroa aamuisin, aina vain se yksi vehnäleipä, mehua, proteiinijuoma tai -vanukas ja tee/kahvi.
Muistan, kun leikkauksen jälkeen sai kauravelliä aamuisin. Se oli kyllä hyvää.
Punajuuripihvit, kastike, perunamuusi, salaatti ja jälkiruoaksi marjoja vaniljakastikkeen kera.
Olikohan naistenklinikalla niin pahaa ruokaa ja suolatonta, että vain banaanijogurtti, jota ennen inhosin, oli hyvää. Seuraavalla sairaalareissulla Jorviin, otin omat suolat mukaan, niitä oikkupusseja, joita saa hampparipaikoista. No, en tarvinnut niitä, kun ruoka oli ihan syötävää.
Laihduin 5 kg sairaalassa 7 päivässä. Jos en olisi päässyt tai lähtenyt kotiin olisin varmaan kuollut nälkään.
En edes muista. Kai mä jotain sain, kun paranin ja olen edelleen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole.
Tämä, ja kannattaa uskoa, minulla on kokemusta. Mautonta ja puoliraakoja perunoita, välillä ei tiennyt mitä ruoka oli olevinaan, sen verran epämääräistä eikä ruoka rajoituksia huomioitu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeiN maistunut mikään kun huonekaveri massutti, röyhtäili, piereksi ja piti kusipussiaan pöydällä. YÄK
Etkä sanonut hoitajalle, etkä syönyt ruokasalissa?
Tietty aina ei pääse liikkelle. Verhon saa kiinni. Ei kukaan tuo kusipussiaan sun yöpöydälke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeiN maistunut mikään kun huonekaveri massutti, röyhtäili, piereksi ja piti kusipussiaan pöydällä. YÄK
Tietty aina ei pääse liikkelle. Verhon saa kiinni. Ei kukaan tuo kusipussiaan sun yöpöydälke?
Missä ruokasalissa? Potilaille tuodaan ruoka huoneeseen, siinä sitten syöt vaikka huonekaveri oksentaisi vieressä.
Yli viikon pakkopaaston jälkeen, tuotiin maksalaatikkoa. Ilmeisesti nälkä teki tehtävänsä, kun en ole ikinä syönyt mitään niin hyvää :))).
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole.
Suomessa ei ole, mutta esim. Ruotsissa on hyvää sairaalaruokaa. Sai jopa valita listalta mitä haluaa ottaa ja teen kanssa oli hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ruokasalissa? Potilaille tuodaan ruoka huoneeseen, siinä sitten syöt vaikka huonekaveri oksentaisi vieressä.
Synnärillä ei tuoda.