Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on parasta sairaalaruokaa mitä olet saanut?

Vierailija
19.06.2026 |

Mä sain vaan perunaa ja kastiketta. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow teepussi 

Vierailija
22/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön olin leikkauksen jälkeen. Sain hyvinmaustettua bataattikeittoa ja marjajälkkärin. Ei valittamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne pitkään haudutetut aamupuurot voisilmällä oli parasta. Varsinkin maitoon keitetty vehnähiutalepuuro. Ruuat menetteli.

Vierailija
24/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin pelkotilojen ja aivotärähdyksen takia osastolle. En ollut juuri syönyt moneen päivään.

Kun rauhoittava alkoi vaikuttamaan ja tuotiin iltapalaa niin ne leivät oli jotain parasta ikinä.

Vierailija
25/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on törkeän hyvä tofukeitto.

Onko juuri nyt? 

En tiedä, olen kesälomalla.

Vierailija
26/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakastike ja muusi.

Vierailija
27/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakastike ja muusi.

Kas kun ei palttua

Vierailija
28/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreä jäätelökuppi.

Vierailija
29/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöreä jäätelökuppi.

Jäätelö on epäterveellistä 

Vierailija
30/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa ainakin saa hyvin köyhää ruokaa 

Jauhelihakermakastike. Kiisselit: Ne saisi muutenkin palauttaa suomalaisten kotiruokaan, edullisia, terveellisiä, kauniita ja niin maukkaita.

Sairaaloiden potilasruoat lasketaan ja suunnitellaan ravitsemussuositusten sekä potilaskohtaisten erityisruokavalioiden mukaan. Sähköisiä ruokalistoja pääsee lukemaan ja sieltä voi teoriassa pohtia suosikkejaan, vaikka niitä ei olisi koskaan joutunut tai päässyt kokemaankaan.

Henkilökunnan ruokalassa vai ^ potilaana: Vuoteenomana perusaineenvaihdunta ei paljon energiaa vaadi. Toivottavasti jotain kuitupitoista, ettei suoli lakkaa toimimasta. Proteiini- ja ravinnepitoista pieni annoskin saisi ^ Siun sotessakin olla, broileria, kananmunia tai lohta, tietysti hiilihydraattejakin ja kasviksia/vihanneksia/marjoja.

Vierailija
31/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä olen sairaalassa syönyt oli jotain perunamuussia ja makkaraa. Ei nyt erityinen makuelämys muttei katastrofikaan. 

Uunimakkara kuulemma onkin kestosuosikki. Ehkä harvempi tekee sitä enää itse kotona. Onhan se säilynyt huoltoasemalounaidenkin ruokalistoilla.

Vierailija
32/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viitisentoista vuotta sitten oli kunnon kimpale uunilohta ja perunasosetta. Ja aamupuurot olivat yleensä hyviä.
Pari viikkoa sitten sydänsairaalassa oli hyvä aamiaissämpylä, jossa oli kai kalkkunaleikettä ja salaatinlehtiä.

Vierailija
33/33 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain leikkauksen jälkeen täytetyn patongin. Se oli hyvää. Tämä oli vuosia sitten Koskiklinikalla (nyk Pihlajalinnan toimipiste). 

Muuten olen ollut sairaalassa useamman kerran, ja aina ruoka on ollut syötävää perusruokaa. Olen yleensä valinnut kala-kasvisruokavalion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan