Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut potkut erikoisesta syystä?

Vierailija
18.06.2026 |

Kysyn, koska itselläni on jäänyt kaksi huonoa kokemusta ja ke ovat ainoat potkut työuralla tähän asti. Olin 15-vuotiaana mansikanpoiminnassa isolla tilalla. Ehdin olla 2 kokonaista työpäivää. Kolmantena päivänä yksi työkaveri sairastui ripuliin ja lähti tilalta. Seuraavana yönä minulla tuli tavaraa molemmista päistä. Nukuttiin vielä aitoissa, ikä ollut kyin ulkohuussi käytössä. Aamulla kävin ilmoittamassa tilan omistajalle, etten ole työkuntoinen. Hän sanoi, että jos ei näe minua pellolla sinä päivänä, työsuhde katsotaan päättyneeksi. Yritin sanoa vastaan, että eihän sen takia saa irtisanoa, jos joku sairastuu mahatautiin, etenkin kun poimitaan mansikoita, jotka ihmiset syö tuoreena. Hän ei ollut kiinnostunut. En mennyt pellolle, oli edelleen jumalaton vesiripuli. Omistaja oli käskenyt huonekaverin sanoa minulle, että palkkaa ei tästedes makseta, työsuhde on purettu. Ei voinut edes itse tulla kertomaan. Kutsuin lähelläasucan sukulaisen hakemaan minut pois. Menin työkkäriin kertomaan tästä, ja sieltä väitti joku yli-innokas täti, että oli muka tarkoitettu, että sairauden aikana en saa tehdä töitä. Mutta kun olin itse lähtenyt, yrittäjä oli siksi purkanut sopimuksen. Se on pelkkä valhe.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla