Jeesus tuota tk. toimintaa.
Soitin eilen aikaa lääkärille pojan mahdollisen korvatulehduksen takia, ja heleä nais ääni siellä, että se johtuu varmaan vaan tulevista hampaista.
Mä, että haluan silti ajan lääkärille. Tämä nainen, että heilläkin valvottiin viikko kun lapselle tuli vuoden iässä 5 hammasta kerralla. Mä, että olen antanut Panadolia ja lapsi on max 2h tyytyväinen ja taas alkaa, ei nuku edes sylissä kunnolla.
No mentiin ja kumpikin korva.
Että kyllä ne vanhemmat oman lapsen tuntee, ja osaa erottaa onko hammaskipua vai jotain muuta!
Kommentit (11)
Onhan se voinut hoitsunkin lapsella olla korvatulehdus vaikka on hampaantuloksi luullut.
Olen kuullut, että jollain lapsella on tullut korvatulehdus joka hampaan puhkeamisesta.
Vierailija:
Että kyllä ne vanhemmat oman lapsen tuntee, ja osaa erottaa onko hammaskipua vai jotain muuta!
Paljon tulee " turhia" käyntejä korvien näytön takia. Meillä kyllä se aika aina annetaan ja siksi asiaa onkin ollut helppo seurata.
t. sh
Vierailija:
Onhan se voinut hoitsunkin lapsella olla korvatulehdus vaikka on hampaantuloksi luullut.
Ja kun parani itsestään, oli viruksen aiheuttamaa, joten antibiootit ei olisi auttaneet kuitenkaan.
Ns. turhia lääkärikäyntejä tehdään aivan jatkuvasti.
MUTTA tietenkään se ei ole noiden oireiden perusteella sen vastaanottoapulaisen asia alkaa inttää. Hommahan selviää vain lääkärin tutkimuksella, ei hoitsun pika-analyysillä puhelimitse.
Se on tätä resurssipulaa, asiakkaita yritetään torjua vastaanotolta kaikin keinoin... kun ei ole tarpeeksi lääkärinaikoja jaettavaksi.
Lapsi oli viikon ajan heräillyt yöllä itkemään 30min-1tunnin välein. Yöllä ei enää syönyt muutamiin viikkoihin ja ikää oli 9kk. Muita oireita ei ollut. No, tk lääkärille ei antanut aikaa. Soitin mehiläiseen ja siellä hoitsu sanoi, että parempi tulla lääkärille. Molemmat korvat oli tulehtuneet, että se siitä unikoulusta.
lääkärit on niin ammattitaidottomia, että eivät pysty siihen kuin näkemällä potilaan...
kuin jäädä odottamaan, johtuuko itku ehkä 5 puhkeavasta hampaasta tms. Vaikka terveyskeskuksissa onkin kamala kiire ja lääkäri- ja hoitajapula jne.
Enkä ole sitä mieltä, että vanhemmat aina tietävät mistä on kyse, mutta ehkä vanhemmat ovat lapsen voinnista vähän paremmin perillä kuin hoitaja puhelimen toisessa päässä. Todennäköisesti terveyskeskuksen ajanjakaja tekee kaikkensa pitääkseen potilasmäärän mahdollisimman vähäisenä, koska tilanne on mikä on.
(Voiko noin muuten sanoa? Puhelimen toisessa päässä?)
Koska Panadol, eikä PamolF auttaneet, siihen kipuun. Poika oli vain sylissä, itkuinen. Viikkon ollut jo nuhaa ja räkää tulee, yskii.
Ja kaikki kerroin sille hoitajalle, mutta hän nyt oli sitä mieltä et on vain hampaista johtuvaa.
JA yksityisellä käydään kyllä, mutta joskus olen ajatellut et korvat käyn katsotuttaa tk:ssa. Isomma olen kyllä yksityisellä kovalääkärillä käynyt näytättää, kun tk lääkärin mielestä oli kroonin jo. JA pojalla ei edes ollut ollut korvatulehdusta!!
Mutta nyt kyllä kivasti helpottaa, poika touhuaa jo, ei ole vain sylissä. Nauraa ja on hyvän tuulinen ja ruokakin maistuu
ja alettiin käydä yksityisellä. Lääkäri kaksi tuntia myöhässä. Mulla kaksi alle 3-vuotiasta, joiden päiväuniaika käsillä. Kun viimein päästään, lääkäri vilkaisee korvaa ja sanoo: " Tää on niin likainen, ettei tätä voi tutkia." Yritän kertoa pitkittyneestä yskästä, ym. Kehottaa pesemään korvat ja tutkimaan ne itse. No, enpä osannut. Parin päivän päästä lapsi vaikutti terveemmältä ja lähdettiin mummolaan toiselle paikkakunnalle. Siellä kuume nousi uudelleen. Mentiin paikalliseen tk:een. Pahoittelin, että lapseni korvat varmaan taas likaiset, kun en ollut saanut pestyä, kun huusi vaan. Lääkäri totesi, että eihän täällä mitään vaikkua ole, mutta paha korvatulehdus!
Vierailija:
ja alettiin käydä yksityisellä. Lääkäri kaksi tuntia myöhässä. Mulla kaksi alle 3-vuotiasta, joiden päiväuniaika käsillä. Kun viimein päästään, lääkäri vilkaisee korvaa ja sanoo: " Tää on niin likainen, ettei tätä voi tutkia." Yritän kertoa pitkittyneestä yskästä, ym. Kehottaa pesemään korvat ja tutkimaan ne itse. No, enpä osannut. Parin päivän päästä lapsi vaikutti terveemmältä ja lähdettiin mummolaan toiselle paikkakunnalle. Siellä kuume nousi uudelleen. Mentiin paikalliseen tk:een. Pahoittelin, että lapseni korvat varmaan taas likaiset, kun en ollut saanut pestyä, kun huusi vaan. Lääkäri totesi, että eihän täällä mitään vaikkua ole, mutta paha korvatulehdus!
Kaikki itku ei johdu korvista tms. Ja ainahan voi mennä yksityiselle, jos perse kestää